Sommige applicaties starten niet onder Kubuntu

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik draai Kubuntu 7.04 (Feisty Fawn) op mijn desktop PC.

Alles werkt naar behoren en het is een fantastisch systeem, maar er zijn enkele applicaties die niet starten. De muiscursor veranderd wel als teken dat het systeem de betreffende applicatie aan het laden is, maar daarna gebeurt er helemaal niets.

De laatste applicatie die niet wil starten is bijvoorbeeld: MIMMS (een applicatie om MMS video streams mee te downloaden).

Ik heb al via google gezocht, het schijnt een bekend probleem te zijn, maar ik ben helaas nog geen oplossing tegengekomen.

Ik heb ook op GOT gezocht, maar ook helaas niets gevonden.

Ik heb ook andere mensen gevraagd om een oplossing, maar tot nu toe ook helaas nog geen oplossing.

In mijn adept package manager kan ik geen package vinden die enigzins verband houdt met de betreffende applicatie, bij mijn weten zijn alle gerelateerde packages die MIMMS nodig heeft geinstalleerd. (te vinden onder "Package Relationships")

samengevat: wie herkent het probleem dat sommige applicaties niet opgestart worden?
Wat kan ik nog proberen \ controleren om dit probleem op te lossen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Start je de programma's altijd via het icoontje op de desktop/in het menu op?
Zo ja, start 'm dan eens via een command-line op, waarschijnlijk krijg je dan veel meer te zien over het opstarten van het programma.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik verander je titel even, wat "appz" precies zijn weet ik niet, maar ik vermoed dat je gewoon applicaties bedoelt :)

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
Hoe start je MiMMS op?
Dit programma heeft geen GUI en moet dus opgestart en bediend worden vanuit de command line

[ Voor 12% gewijzigd door I386DX op 02-09-2007 13:27 ]

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
ja ik ben er nu ook achter gekomen, ik werd in verwarring gebracht doordat er op een forum gesuggereerd werd dat er een GUI beschikbaar was voor MIMMS.

Maar het niet starten van een applicatie doet zich bijvoorbeeld ook voor met het programma GTK-Gnutella (P2P Client)

@Rob: ik zal proberen dit P2P programma vanuit de console te starten

@blaataaps: Bedankt voor het aanpassen, de reden hiervoor was dat ik de topic titel zo kort mogelijk probeerde te houden:-)