Toon posts:

Advies internet provider

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Huidige verbinding:
- Multikabel Power
- Downloadsnelheid 12000 Kbit/s
- Uploadsnelheid 1500 Kbit/s

Op het moment ben ik erg tevreden. De internet verbinding is in 4 jaar tijd nog maar twee keer weg gevallen. Beide onderbrekingen duurden minder dan een uur. Het ip adres veranderd nooit en er zijn nauwelijks tot geen beperkingen. Daarnaast heb ik altijd beschikking over de volle 12000 Kbit/s down en 1500 Kbit/s up snelheid.

In december ga ik verhuizen naar Rotterdam en ben op zoek naar een soort gelijke verbinding.
De belangrijkste eisen zijn:
- Stabiel
- Altijd beschikking over snelle verbinding
- Bij voorkeur vast ip adres
- Goed modem (geen multi-pc).

Op het moment is mijn gehele netwerk uitgerust met 3com apparatuur. Natuurlijk moet de modem goed samenwerken met de 3com routen. Dit lijkt mij echter geen enkel probleem. Zo te zien is UPC het meest geschik voor mij. Gezien de grote hoeveelheid klachten die ik lees over UPC leek het me toch verstandig om één en ander te vragen.

Welke provider raden jullie mij aan?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit is niet de bedoeling, dit gaat een grote opsomming worden van ervaringen en non-ervaringen door 'horen zeggen'. Iedereen gaat een ervaring delen op basis van een enkele ervaring wat wordt aangenomen als zijnde normaal.

Zoek zelf even rustig uit welke ISP een aanbond heeft wat je zoekt op je adres en kijk dan naar de ervaringen van gebruikers in de topics per ISP op GoT.

Als je je eigen 3com router wilt blijven gebruiken zoek je een ISP waar je een bridge modem krijgt zoals bij de kabel (en UPC inderdaad). Veel ADSL providers bieden al een router aan en dan ga je twee routers achter elkaar plaatsen wat niet optimaal is. Dan wil je dus je ADSL modem/router als modem (bridge) kunnen instellen wat lang niet bij alle ISP's en abonnementen mogelijk is.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 02-09-2007 12:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.