Twee draadloze netwerkkaarten met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb een pc met twee netwerkaansluitingen en een draadloze netwerkkaart. De eerste netwerkaansluiting zit aan het kabelmodem, de tweede gaat naar een hubje dat de 360 en de xbox met het internet verbindt via mijn pc. Mijn vriendin heeft een laptop met een draadloze netwerkkaart erin. Zij wil nu graag via mijn draadloze netwerkkaart het internet op. Ik heb dus al enorm lopen zoeken en van alles zitten proberen qua ip ranges etc. Maar vooralsnog geen (draadloze) verbinding tussen de laptop en de pc kunnen maken.
Ik draai windows vista premium.

pc: netwerkaansluiting 1 = automatisch ip adres en gateway
aansluiting 2: ip 192.168.0.1 (naar de hub waar de 360 192.168.0.2 heeft en de xbox 192.168.0.3)

de draadloze kaart van de pc zet ik dan op 192.168.2.1
die van de laptop op 192.168.2.2

Pingen lukt niet, en ik ben een beetje bang dat het wellicht niet eens kan?

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 10:51
Dan zal je via je een adhoc draadloos netwerk moeten opzetten. Maar op het moment dat nu jouw computer uit gaat kan niemand het internet op. Waarom koop je niet gewoon een draadloze router?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 20:02
inderdaad in de instellingen van je WIFI kaart op beide systemen ad-hoc modus inschakelen. Maar deze situatie gaat heel snel onwerkbaar worden. Je gaat nu op 2 verschillende internet adapters internet delen vanaf een 3e adapter. Ik neem aan via MS ICS. Daar gaan erg veel ingewikkelde dingen bijkomen. Weliswaar kan Windows het keurig voor je instellen, maar als er iets mis gaat dan gaat het goed mis.

Ik raad je dan ook, net als mijn voorganger, aan een simpele draadloze router te kopen. Die heb je al voor een paar tienties en gaat je leven een heel end makkelijker maken.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Hmmz, zo te horen is dat indd the way to go..

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:58
Dus als met de 360 of xbox het internet op wilt, moet je pc aan staan? Omslachtig...
Gewoon een Wlan router kopen met switch (meerdere lan aansluitingen) en dat aan je modem hangen.
Kan je met de pc ook via wlan internet op. Stop je je xboxen via draadje in de router. Klaar.

Verwijderd

Helemaal mee eens; gewoon draadloze router kopen, met een paar lan-poortjes...

je krijgt dan:
internet > modem > (ext.ip) wlanrouter (int.ip) > Xbox op lan en de rest wireless... heb je ook weinig kabels meer en 1 of 2 netwerkkaarten over.

Neem wel gelijk een 3com... is kwalitatief net wat beter dan veel ander goedkoop spul. Deze bv:
http://www.alternate.nl/h...=O1SOX1&showTechData=true
Pagina: 1