garantie bij wissen recovery en korte flikkeringen scherm

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:15
Ik heb me een dell inspiron 6400 gekocht maar nu heb ik voor school absoluut windows xp professional nodig (niet op te lossen met compatibiliteitsmodussen).

Als ik dit nu op de recovery partititie installeer en daarvan de bestanden verwijder, ben ik dan m'n garantie kwijt?

Voor de rest nooit voorstander geweest van zo'n prefab windows die op een computer staat, heb je zo van die programma's waarvan je zegt wtf waarvoor dient deze troep dusja zou hem graag na 2 maanden bezit formatteren dat het ineens naar m'n zin is met laatste nieuwe drivers, nu er nog geen belangrijke bestanden opstaan enzo.

Zit met een klein lastigheidje, m'n scherm gaat soms een heel kort aan en uit, is vaker als ik films aan het kijken ben, iemand enig idee wat dit kan zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult geen softwaresupport krijgen natuurlijk, maar garantie op je hardware zul je natuurlijk gewoon blijven houden. Je verandert immers daar niets aan. Dell kan je ook niet verplichten per se een bepaald stuk software te draaien.

Voor wat betreft je scherm, misschien dat het een los contact is in het scherm, dat heb ik iig vaker gezien bij Inspirons. Daarvoor zou ik het ding gewoon terugsturen, want het hoort niet zo te zijn.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
honda4life schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:52:
Als ik dit nu op de recovery partititie installeer en daarvan de bestanden verwijder, ben ik dan m'n garantie kwijt?
Recovery partitie kun je verwijderen, maar ik raad je wel aan om dan een recovery cd te maken! (Dat kun je ergens in Windows doen, of via het menu als je kiest voor recovery tijdens het opstarten).

De Windows versie (met dus de drivers) op je recovery partitie is namelijk volledig compatible met je laptop. Als er problemen zijn met het apperaat, zal de helpdesk snel vragen om dat weer terug te zetten zodat ze zeker zijn dat het niet aan de software ligt.

Dell doet er doorgaans niet zo moeilijk over, maar als je bij Packard Bell gaat kijken, die weigeren soms de computer te repareren als je niet de standaard software erop zet. Dus je garantie verlies je er bij Dell niet mee, maar het is, ook voor jezelf, handig om te bewaren zodat je in de toekomst zeker bent dat iets een hardware probleem is.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 15:38

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

honda4life schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:52:
Ik heb me een dell inspiron 6400 gekocht maar nu heb ik voor school absoluut windows xp professional nodig (niet op te lossen met compatibiliteitsmodussen).

Voor de rest nooit voorstander geweest van zo'n prefab windows die op een computer staat, heb je zo van die programma's waarvan je zegt wtf waarvoor dient deze troep dusja zou hem graag na 2 maanden bezit formatteren dat het ineens naar m'n zin is met laatste nieuwe drivers, nu er nog geen belangrijke bestanden opstaan enzo.

Zit met een klein lastigheidje, m'n scherm gaat soms een heel kort aan en uit, is vaker als ik films aan het kijken ben, iemand enig idee wat dit kan zijn.
Flikkerende scherm is een bekend probleem bij Dell. Je kan je lcd cable onder je toetsenbord ff kunnen reseaten misschien dat dat helpt -> nee, dan wordt je scherm vervangen. en/of je videokaart.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• honda4life
lijkt me eerder sfoftware/drivermatig, want komt absoluut vaker voor bij films en dergelijken te bekijken

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 15:38

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

honda4life schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:07:
lijkt me eerder sfoftware/drivermatig, want komt absoluut vaker voor bij films en dergelijken te bekijken
kon ook mcafee zijn uit me hoofd. Werk al een tijdje niet meer daar.

Was volgens ook een update voor beschikbaar. Heb je al geprobeerd de helpdesk te bellen?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

Waarom zou je trouwens die recovery partitie gebruiken om daar XP op te zetten? Je schijf heeft vast nog wel genoeg ruimte over voor een nieuwe partitie?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• honda4life
Haan schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:31:
Waarom zou je trouwens die recovery partitie gebruiken om daar XP op te zetten? Je schijf heeft vast nog wel genoeg ruimte over voor een nieuwe partitie?
wat staat die rommel daar te doen? binnen een paar maand zijn die drivers toch verouderd en moet echt al die meegeleverde programma's toch niet hebben waarvan ik sommige ni eens gebruik, het eerste wat ik doe is die deïnstalleren
Pagina: 1