[XP] Updates weigeren te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 4.756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 10:22

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ik heb een probleem het installeren van windows XP Updates. Ze zijn allemaal (kennelijk) al gedownload, want het gele icoontje met uitroepteken zegt dat ze klaar zijn voor installatie. Wanneer ik echter dit uitvoer mislukken alle updates, dus er is waarschijnlijk ergens een missend bestand of iets dergelijks, daar wil ik juist achterkomen. Via de website van windows update krijg ik trouwens hetzelfde resultaat.

Heb al geprobeerd om alle KB****** mappen in WINDOWS\$hf_mig$ te verwijderen, en ook de map hf_mig zelf, maar dit hielp ook niet echt. Googelen is lastig met dit probleem, en van de knowledgebase wordt ik ook geen steek wijzer.

Alle hulp is welkom :)

p.s.: het betreft 81 updates in totaal.

p.s.2: ik gebruik windows XP met voorgebakken SP2 in de dvd-rom van mijn windows.

[ Voor 8% gewijzigd door Murk op 02-09-2007 12:49 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 20:45
- Met welke statuscode gaan de updates mis (kan je i.i.g. op de windows-update site zien)
- Meldingen in eventlog?
- XP "vers"? SP1/ SP2? (de meeste, zo niet alle updates vereisen minimaal SP1/SP2)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Statuscode kan ik nergens vinden?

Eventlog: waar is dat? :$

Verse xp ja, onlangs herinstalled, maar wilde nog niet alle updates installeren, en had ze dus continu weggeklikt, maar nu wil ik ze wel en lukt het niet.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer gewoon een aantal updates 1 voor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeer vreemd verbdinding probleem.. & 100 andere dezelfde topics.

Ik zie toevallig hier nog iemand die daardoor niet kan updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
@ denniswerf: mislukken ook.

@ the_zeroorez: ipconfig /flushdns heb ik ook geprobeerd, maar nog geen vreugde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
flusdns zal ook niet werken, je zult een andere DNS moeten instellen, zoals opendns.
(uiteraard ff rebooten daarna)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 02-09-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Heb andere DNS ingesteld, maar het verandert niets aan mijn updates. Ik denk toch dat het een ander probleem is. Ik had windows installer 3.1 als enige update die wél geinstalleerd was, die heb ik verwijderd (en ook alle mappen daarvan in c:\windows\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
TheZeroorez schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:42:
flusdns zal ook niet werken, je zult een andere DNS moeten instellen, zoals opendns.
(uiteraard ff rebooten daarna)
De updates zijn al gedownload, dus zijn DNS werkt.
Ik heb dit zelf ook gehad, en opgelost met een tooltje dat het registry en nog wat dingen betreffende windows settings cleant. Kan alleen niet meer op de naam komen.
Als hij tebinnen schiet zijn jullie de eersten die het horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
rdfeij schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:51:
De updates zijn al gedownload, dus zijn DNS werkt.
Dat was dus niet helemaal duidelijk, want 'hij zegt dat de updates al gedownload zijn' kan ook slaan op een foutieve weergave, welke zou komen door die DNS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Zou kunnen ja..

Als ik nu in C:\WINDOWS\$hf_mig$ kijk zie ik 69 KB****** (6 getallen op de sterretjes) mappen, maar ze zijn allemaal leeg?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
updates handmatig 1 voor downloaden op de KB nummer? en dan zo installeren?

of je download je ff autopatcher heb je iig tot maart 2007? de updates al.. rest 20? oid? manual downloaden oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Murk schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:04:
Statuscode kan ik nergens vinden?

Eventlog: waar is dat? :$

Verse xp ja, onlangs herinstalled, maar wilde nog niet alle updates installeren, en had ze dus continu weggeklikt, maar nu wil ik ze wel en lukt het niet.
In windows update, links in het scherm, "review update history". Dan een icoontje aanklikken van 1 van de failed upates, krijg je een status code en (soms) een manier om het te verhelpen. Heb je in ieder geval iets zinnigs om op te googelen.

Eventlog : rechtsklikken op "my computer", dan "manage", dan "eventviewer" en kijken of er meldingen tussenstaan die met je updates te maken hebben.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
0x80080008 is de error code.

Eventlog geeft niks aan van fouten,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
0x80080008 lijkt er op te wijzen dat je windows update service niet loopt. Check de status van die service (weer naar my computer->manage en dan "services". Kijk of de "automatic updates" service loopt, zo niet start deze.)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:21
Je zou BITS (Background Intelligent Transfer Service) eens kunnen herstarten, zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Beide tips hebben niet geholpen, Sloompie en LuukNouwen :/

Ik heb in de windowsupdate.log nog een errorcode gevonden: 0x80004002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 15:02

TommyGun

Stik er maar in!

Welke updates betreffen het hier? Ik heb er ook 3 die ik niet geinstalled krijg. Op m'n erkstation wel te verstaan, op m'n laptop geen problemen. (Beide gebruiken dezelfde DNS servers van UPC). Screenshotje;

Afbeeldingslocatie: http://www.gamergun.com/files/1/msupdateerrors.PNG

De eerste en derde kan ik nog wel los downloaden aan de hand van de KB nummers, maar bij die tweede staat dus niks. Edit; oke, niet dus. Dan failen ze ook tijdens het installeren.

ID20
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80070643: KB907417: Update voor Office 2003.

ID20
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80070643: Office 2003 Service Pack 2.

ID20
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80070643: KB936643: Update voor het filter voor ongewenste e-mail in Outlook 2003.

[ Voor 38% gewijzigd door TommyGun op 02-09-2007 20:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Welke updates het betreft? Gewoon, een stuk of 81 beveiligings updates (en andere variaties daarop) die ná SP2 waren uitgebracht kennelijk, want SP2 zit al standaard in mijn XP.

http://inetexplorer.mvps.org/archive/wuc.htm

Handige site met praktisch álle error codes die windows kan geven. Voor mijn probleem helpt het echter niet, want bij 0x80080008 staat dit:
0x80080008 -2146959352 CO_E_SERVER_STOPPING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Murk schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:46:
Welke updates het betreft? Gewoon, een stuk of 81 beveiligings updates (en andere variaties daarop) die ná SP2 waren uitgebracht kennelijk, want SP2 zit al standaard in mijn XP.

Handige site met praktisch álle error codes die windows kan geven. Voor mijn probleem helpt het echter niet, want bij 0x80080008 staat dit:
[...]
Lol, bij 'mijn' code staat er dit;

0x80070643 -2147023293 ERROR_INSTALL_FAILURE

Zeer handige site ja :P

Van de MS site;
The error message is listed as 0x80070643, and no extended error is returned
Sometimes, the extended error is not available in the installation history or in the Windowsupdate.log file. Only error 0x80070643 is returned. To resolve this issue, see the "Updates that are installed by using Windows Installer" section.

Error 0x80070643 is returned, and the extended error is 1000-1999 or (0x3e8-0x7cf)
The installation history displays error 0x3e8-0x7cf, or you see the decimal equivalent error message in the Windowsupdate.log file. For more information about Windows Installer error codes, visit the following MSDN Web site:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa372835.aspx

[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 02-09-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ach, bij een heleboel staat er wel wat meer bij.. kan je je voorstellen hoeveel werk die site heeft gekost? Maare ontopic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Murk schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:50:
Ach, bij een heleboel staat er wel wat meer bij.. kan je je voorstellen hoeveel werk die site heeft gekost? Maare ontopic blijven :)
Met de error code die jij krijgt is anders ook wel genoeg te vinden @ http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a hoor. De code die ik krijg is idd verschillend dus misschien niet helemaal ontopic hier maar dat krijg ik zelf wel opgelost, en anders maar geen Outlook updates, lekker belangrijk :P.

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 02-09-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:46:

[...]
Probeer het eens in een ander gebruikers account, ik had het probleem en daarmee was het verholpen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 20:48
TommyGun schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:40:
Welke updates betreffen het hier? Ik heb er ook 3 die ik niet geinstalled krijg. Op m'n erkstation wel te verstaan, op m'n laptop geen problemen. (Beide gebruiken dezelfde DNS servers van UPC). Screenshotje;

[afbeelding]

De eerste en derde kan ik nog wel los downloaden aan de hand van de KB nummers, maar bij die tweede staat dus niks. Edit; oke, niet dus. Dan failen ze ook tijdens het installeren.

ID20
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80070643: KB907417: Update voor Office 2003.

ID20
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80070643: Office 2003 Service Pack 2.

ID20
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80070643: KB936643: Update voor het filter voor ongewenste e-mail in Outlook 2003.
Deze heb ik ook gehad. De oplossing hiervoor was office opnieuw installeren en dan niet in de installer voor "full" kiezen, maar "custom" en dan alles aanvinken. Daarna wilde hij de updates zonder problemen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Pittie schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:54:
[...]

Deze heb ik ook gehad. De oplossing hiervoor was office opnieuw installeren en dan niet in de installer voor "full" kiezen, maar "custom" en dan alles aanvinken. Daarna wilde hij de updates zonder problemen installeren.
Hehe het leuke is dat Office hier echt al maaaaaanden staat geinstalleerd :D. Maar goed, anders maar eens reinstallen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
@ Tommygun; een andere account gebruiken werkt ook niet, de updates mislukken nog steeds (ja die andere account had beheerdersrechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update in veilige modus, of als admin?
ff je pc scannen op spyware / virussen...

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ik kan niets anders doen dan maar weer even te bumpen, want tot nu toe is mijn computer nog steeds niet ge-update en loop ik dus nogal wat risico op het internet.

Een windows herinstall heb ik onlangs nog gedaan, en daarna pas begonnen de update problemen, dus reinstall helpt ook niet.

Ik hoop echt dat iemand een oplossing kan bedenken hiervoor.

@willie: geprobeerd, lukt helaas ook niet. Geen spyware/virussen aanwezig, ook gechecked.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:59
Murk schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:33:
...
Een windows herinstall heb ik onlangs nog gedaan, en daarna pas begonnen de update problemen, dus reinstall helpt ook niet.
dus reinstall helpt ook niet :?

je gaat imho tekort door de bocht; juist door de reinstall heb je problemen lees ik

gewaarwordingshorizon

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Draai deze tool eens, heeft al vaker geholpen bij pc's met dezelfde klacht...

PcStress Cleanup and Repair

Systeem Specs

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

Heb je niet toevallig (in de registry) het standaardpad gewijzigd voor "program files". Bij mij wijst die namelijk standaard naar d:\ ipv c:\, maar dat betekent dat ik sommige updates niet kan installeren tenzij ik het pad tijdelijk terugzet naar c, reboot en dan de updates nogmaal installeer.

pad in de registry waar ik over praat is: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
en dan de key ProgramFilesDir

DPC Team ColdFusion

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Occy74 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:20:

Mag ik u zoenen _/-\o_

Ik weet niet wát het programma gedaan heeft, maar geholpen heeft het zeker! Alle updates zijn nu geinstalleerd! Nou, op 2 updates na, die nu keer op keer weer beschikbaar zijn om te installeren, heb ze nu al 4 keer geinstalleerd en PC opnieuw opgestart maar ze blijven terugkomen... :S

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Lijkt erop dat je Windows-Update corrupt/defect is.
Hierover staan op de KB bij MS een aantal artikelen hoe dit te verhelpen....

Ow, het probleem is al verholpen zie ik .....

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
De laatste 2 updates zijn nu ook gefixed. Alles is nu verholpen, dankzij PcStress Cleanup and Repair. Hoe, dat weet ik niet, maar alles is nu weer koek en ei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Occy74 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:20:

Wow, wat een toeval dat juist nu ik dit zelfde probleem zelf tegenkom dit 3 dagen geleden gepost is...

Ik had windows opnieuw geinstalleerd met 'windows repair' (dwz: gewoon over de oude windows heen installeren). Hierna was windows dus helemaal lek. Windows Update wilde de 77 updates die hij wel gedownload had niet installeren, ook niet 1 voor 1. Hoewel ik niet zo van alles-in-1-tooltjes houd heeft bovenstaand tooltje ook mijn windows-update probleem gefixt.

Oh, en m'n hosts-file gewist. Zet dat maar even uit dus ;)
Pagina: 1