Internet via de sateliet

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 16:46
Even wat dingen op een rij:

-Ik woon op een dusdanig verre afstand van de wijkcentrale dat adsl bij mij een no go aan het worden is, hoger dan 96kbit krijg ik hem niet meer ingesynced, KPN wil er ook niets meer aan doen.

-ISDN, blijft erg traag, en duur.

-56k ja daar ga ik helemaal op achteruit, en dat begint ook langzaam te verdwijnen.

-UMTS, heeft helaas geen dekking hier

-Kabel, die ligt er geen en UPC wil er ook geen aanleggen.

-Glasvezel, dat gaat nog jaaaaaaaaren duren.

Afijn uit deze punten blijkt dat als ik breedband internet wil er nog maar 1 oplossing overblijft, en dat is sateliet internet. Alleen overal waar ik maar kijk zit je met aansluitkosten van richting de 2000 euro :X

Nu is mijn vraag dus, zijn er mensen die hier iets meer vanaf weten, en misschien een goedkopere sateliet verbinding weten?

BlaBlaBla

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Strider schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:03:
Even wat dingen op een rij:

-Ik woon op een dusdanig verre afstand van de wijkcentrale dat adsl bij mij een no go aan het worden is, hoger dan 96kbit krijg ik hem niet meer ingesynced, KPN wil er ook niets meer aan doen.

-ISDN, blijft erg traag, en duur.

-56k ja daar ga ik helemaal op achteruit, en dat begint ook langzaam te verdwijnen.

-UMTS, heeft helaas geen dekking hier

-Kabel, die ligt er geen en UPC wil er ook geen aanleggen.

-Glasvezel, dat gaat nog jaaaaaaaaren duren.

Afijn uit deze punten blijkt dat als ik breedband internet wil er nog maar 1 oplossing overblijft, en dat is sateliet internet. Alleen overal waar ik maar kijk zit je met aansluitkosten van richting de 2000 euro :X

Nu is mijn vraag dus, zijn er mensen die hier iets meer vanaf weten, en misschien een goedkopere sateliet verbinding weten?
Voor zover ik weet heb je met satellietinternet nog steeds een analoge uplink nodig, en zit je met een behoorlijke lag.

Heeft UPC geen leververplichting?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 00:41
Waar woon je dan ergens dat je zo verstoken bent van internet? Er zullen wel goedkopere Satelliet isp's zijn maar die zijn meestal gelimiteerd tot http verkeer :(

@SeatRider: Upstream verkeer via Satelliet is mogelijk maar nog veel duurder dan de upstream oplossing via pots.

[ Voor 26% gewijzigd door flapstaart op 02-09-2007 11:11 ]

• Strider
Euhm ik woon zeg maar op het platteland ;)

7.5km van de wijkcentrale af.

BlaBlaBla

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Er zijn maar twee mogelijkheden: satelliet providers of een oplossing zoeken via wireless.
Wat je zou kunnen doen is kijken welke buurman wel internet heeft en dan vandaar uit met
richtantennes gaan werken via wlan. Maar dat zal niet eenvoudig zijn of goedkoop.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb je ook geen televisie dan aangezien je geen kabel hebt?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Strider schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:19:
Euhm ik woon zeg maar op het platteland ;)

7.5km van de wijkcentrale af.
Hmm, das niet eens zover, in de "stad" heb je zat mensen met ADSL die op 5 a 6 km zitten en gewoon een goede verbinding hebben. Volgens mij moet je gewoon een fatsoenlijke ADSL verbinding kunnen krijgen op die afstand, het zal wel geen 20 mbit worden maar 4 moet je gewoon kunnen halen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:22 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 16:57
Wel is gehoord van televisie via de schotel?? :)

OT: Er is best een heleboel te doen met wireless qua richtantennes, als je vrij zicht heb naar iemand die wel een goeie verbinding heeft tenminste.

• Strider
Caveman schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:40:
[...]

Hmm, das niet eens zover, in de "stad" heb je zat mensen met ADSL die op 5 a 6 km zitten en gewoon een goede verbinding hebben. Volgens mij moet je gewoon en fatsoenlijke ADSL verbinding kunnen krijgen op die afstand, het zal wel geen 20 mbit worden maar 4 moet je gewoon kunnen halen.
Ik heb een hele tijd op 1550kbit gezeten, maarja toen ging ineens iedereen in de buurt ADSL aanvragen ;)

En ja in mijn omgeving zitten er nu niet echt mensen met een snelle verbinding.

Idd tv via de sateliet hier.

BlaBlaBla

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:41
19,95 per maand!
Check
wel 2 jaar lang, maar dat is totaal niet duur voor 2-weg internet!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Strider schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:44:
[...]
Ik heb een hele tijd op 1550kbit gezeten, maarja toen ging ineens iedereen in de buurt ADSL aanvragen ;)
ADSL is geen Kabel, het maakt niet uit dat de buren ook ADSL hebben, dat moet geen invloed hebben op jouw verbinding. Ik zou toch nog eens bij KPN informeren, de lijn door laten meten ofzo.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 12:25
maarud schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:45:
19,95 per maand!
Check
wel 2 jaar lang, maar dat is totaal niet duur voor 2-weg internet!
"Nutzung in Deutschland, Österreich und in der Schweiz möglich"

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Strider
Caveman schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:47:
[...]

ADSL is geen Kabel, het maakt niet uit dat de buren ook ADSL hebben, dat moet geen invloed hebben op jouw verbinding. Ik zou toch nog eens bij KPN informeren, de lijn door laten meten ofzo.
Mijn lijn is 100x doorgemeten, vaak was het een grote dikke ellende. KPN/adsl is echt een no go trust me, ---> KPN kan u geen adsl aanbieden

Natuurlijk heeft het wel invloed dat de mensen in mijn omgeving adsl hebben, ik denk dat de wijkcentrale steeds voller werd en de ratio 1:20 nu volledig in gebruik is ;)

BlaBlaBla

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:47
Stiegl schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:49:
[...]

Ze leveren waar je het ontvangen kan, voor het internet gebruiken ze Astra 1D op 23.5 oost.
( von der Satellitenanlage an den ASTRA 1D Satelliten auf 23,5° Ost gesendet.)
En hier een linkje van de Astra 1D zoals ze kan zien op de foodprint is Nederland geen enkel probleem.

http://www.ses-astra.com/...te_list/astra1d/index.php

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
[...]

Op lange lijnafstanden heb je met ADSL welzeker last van als ineens heel veel mensen in dezelfde straat ADSL gaan aanvragen. Overspraak heet dat.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ricardo87 schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:48:
[...]

Hij heeft geen UMTS volgens de TS ;)
Ik nam dat waar, maar ik weet niet of hsdpa iets anders is?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 20:52
SeatRider schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:55:
[...]

Ik nam dat waar, maar ik weet niet of hsdpa iets anders is?
Volgens mij is HSDPA een uitbreiding / vernieuwing van de UMTS standaard.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
[...]

Dat heeft wel invloed, maar niet op de manier zoals je denkt inderdaad. ADSL is tot aan de centrale geen 'shared medium', je kan niet elkaars bandbreedte in de weg zitten en elke lijn heeft tot aan de centrale zijn eigen koperdraad en dus verbinding. Vanaf de centrale is het wel gedeeld ja, maar daar zorgt de telco wel dat er voldoende bandbreedte is en het niet vol loopt.

Echter verstoort op elektrisch gebied meerdere ADSL lijnen in dezelfde kabel bundel elkaar wel. Nu zal je daar op kortere lijnen weinig tot geen hinder van hebben of je snelheid zakt hooguit een 200kbit ofzo van je maximum af wat dan zo'n 12 tot 20Mbit is. In verhouding dus geen gemis eigenlijk, niet schokkend thans.

Op langere lijnen en kabelbundels kan de invloed vele malen sterker zijn. Als in zo'n bundel zo goed als iedereen ADSL heeft gaat het elkaar behoorlijk verstoren ja.
Strider schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:52:
[...]

Mijn lijn is 100x doorgemeten, vaak was het een grote dikke ellende. KPN/adsl is echt een no go trust me, ---> KPN kan u geen adsl aanbieden

Natuurlijk heeft het wel invloed dat de mensen in mijn omgeving adsl hebben, ik denk dat de wijkcentrale steeds voller werd en de ratio 1:20 nu volledig in gebruik is ;)
Overboeking op bandbreedte is het niet, is overspraak op de koperlijnen in de bundel in de grond.

Je hebt toch niet ADSL over ISDN mag ik hopen? Dan heb je op zo'n lange lijn inderdaad erg last van de overspraak van analoge ADSL verbindingen in dezelfde bundel.

Als je nu ADSL over ISDN hebt (annexB) is het misschien een idee om eens een analoge lijn te nemen met daarop ADSL. Ander modem proberen heb je vast al eens gedaan neem ik aan om te proberen wat daarmee het resultaat is.

Andere xDSL netwerk aanbieders beschikbaar op die centrale naast KPN? Soms wil dat anders (beter of slechter) werken op langere lijnen doordat andere apparatuur wordt gebruikt. Welke centrale ben je op aangesloten? Kan je via de BBned postcode check zien hier: http://pcdb.bbned.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 03-09-2007 17:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Wat je waarschijnlijk zoekt is internet via Astra.
Er zijn verschillende ISPs die via Astra Internet aanbieden. (Ik kan alleen niet zo 123 eentje opnoemen.)
Ik weet nog dat een ISP geen aansluitkosten had, behalve als je nog een schotel moest kopen natuurlijk. Daarnaast had je een jaarabbo met snelheden vergelijkbaar met ISDN voor zo'n 25 EUR/maand. Ik zal ff kijken of ik het nog ergens terug kan vinden.

-- Gevonden ISPs --
Ya.com - Spaans Bedrijf - 512kb - 35 EUR/m - http://acceso.ya.com/satllamadas/
BySky - Nederlands Bedrijf - 256kb - 25 EUR/m - http://tweakers.net/nieuw...-via-Astra-satelliet.html

[ Voor 24% gewijzigd door Rex op 03-09-2007 17:41 ]

Rex

• maarud
dan heb je bij Filiago meer waar voor je geld, en dit is 2-weg internet voor 19,95!!! BySky is allemaal 1-weg, dus heb je een telefoonlijn nodig voor de uplink. 2-weg internet is bij bysky altijd nog iets van 90 - 100 p maand!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Caveman schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:40:
Hmm, das niet eens zover, in de "stad" heb je zat mensen met ADSL die op 5 a 6 km zitten en gewoon een goede verbinding hebben. Volgens mij moet je gewoon een fatsoenlijke ADSL verbinding kunnen krijgen op die afstand, het zal wel geen 20 mbit worden maar 4 moet je gewoon kunnen halen.
Ik wil dit even ten stelligste ontkrachten (het staat me nog niet duidelijk genoeg in dit topic).

Op 5,0 kilometer is de theoretische max 1,6 Mbit en dat met AnnexA op een kale lijn zonder overspraak van buurlijnen. Kortom, 5 a 6 km en dan 4Mbit is 100% nonsens en zowel theoretisch als praktisch onmogelijk.

[edit]

@TS.

Wellicht kun je voor de upstream je DSL verbinding gebruiken en voor downstream een satelliet verbinding? Ben er niet zeker van of dit mogelijk is voor iedere aanbieder, maar ik kan me voorstellen dat het technisch mogelijk is. Je krijgt dan een VPN-tunnel naar je satelliet provider waarvan de upstream over DSL loopt en de downstream over de satelliet.

[ Voor 20% gewijzigd door kalizec op 03-09-2007 19:45 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

UPC heeft een leververplichting geloof ik, en ze moeten dus ook gewoon kabel komen leggen, echter dok je gewoon per meter.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 00:41
Ricardo87 schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:57:
[...]

Volgens mij is HSDPA een uitbreiding / vernieuwing van de UMTS standaard.
Klopt (kort door de bocht gezien) inderdaad. HSDPA maakt in ieder geval gebruik van de UMTS frequentie en is met een softwarepatch aan te zetten op een UMTS mast.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Mjah, ik ken gevallen waar KPN ook zei dat ze niks wilden leveren (ook te ver van de centrale, denk aan meer dan 6 km), een andere provider doet het dan weer wel, en wat blijkt, gewoon een goede (maar niet snelle verbinding), denk aan1,5 mbit...
Volgens mij moet dat op 7,5 km nog wel lukken. Het is wel ver ja, dus verwacht geen wonderen, maar al haal je een halve mbit, dat is nog altijd sneller dan ISDN of 56k...

Is er ook alleen KPN leverbaar bij je (denk het wel)? Als het eerst wel beter werkte, dan zou dat nu nog steeds moeten zijn. Als KPN je niet wil helpen, dat is natuurlijk wel heel erg klantonvriendelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 04-09-2007 08:20 ]

• Strider
ReFleXWolf schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:34:
Er zijn verschillende ISPs die via Astra Internet aanbieden. (Ik kan alleen niet zo 123 eentje opnoemen.)
Ik weet nog dat een ISP geen aansluitkosten had, behalve als je nog een schotel moest kopen natuurlijk. Daarnaast had je een jaarabbo met snelheden vergelijkbaar met ISDN voor zo'n 25 EUR/maand. Ik zal ff kijken of ik het nog ergens terug kan vinden.

-- Gevonden ISPs --
BySky - Nederlands Bedrijf - 256kb - 25 EUR/m - http://tweakers.net/nieuw...-via-Astra-satelliet.html
Heb je gezien wat de aansluitkosten van BySky zijn? 2000 euro ex. BTW en ex installatie. Veels te duur helaas :)

@ bjck

Ik heb ADSL over de telefoonlijn, maar bbned 'garandeert' adsl tot een max, bereik van 5km, zoiezo bbned neemt gebruik van het kpn netwerk, wat zou daar in mijn geval dan veranderen? Het loopt tenslotte toch via hetzelfde koperlijntje naar de telefooncentrale?

@MaCe1337
Je bedoelt dus dat UPC wel kabel bij mij neer wil leggen, maar ik dan voor de ' aansluitkosten' moet betalen?

@eX0duS
BBned levert ook gewoon bij mij (5763PA) en het is inderdaad niet echt vriendelijk van KPN omdat te zeggen, maarja :')
En zoiezo, als ik nu een halve mbit haalde, dan had ik dit topic niet eens gestart ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Strider op 04-09-2007 13:09 ]

BlaBlaBla

Verwijderd

kalizec schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:43:
[...]

Ik wil dit even ten stelligste ontkrachten (het staat me nog niet duidelijk genoeg in dit topic).

Op 5,0 kilometer is de theoretische max 1,6 Mbit en dat met AnnexA op een kale lijn zonder overspraak van buurlijnen. Kortom, 5 a 6 km en dan 4Mbit is 100% nonsens en zowel theoretisch als praktisch onmogelijk.
Ik weet niet waar jij dat van daan haalt dat 4mbit op 5 a 6km niet haalbaar is. Ik woon namelijk minimaal 5 km van de centrale en heb hier gewoon 3Mbit/1Mbit en haal toch cker 80% van die snelheid. dus nonsens is het ckers niet:)

• kalizec
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:07:
[...]

Ik weet niet waar jij dat van daan haalt dat 4mbit op 5 a 6km niet haalbaar is. Ik woon namelijk minimaal 5 km van de centrale en heb hier gewoon 3Mbit/1Mbit en haal toch cker 80% van die snelheid. dus nonsens is het ckers niet:)
Je woont geen 5km van de centrale. Baseer je dat op een gedane lijnmeting? Postcode check?
Waar ik dat vandaan haal? Mijn persoonlijke ervaring bij de tweede lijn van een ISP alsmede mijn kennis over ADSL en ADSL2+. Je kunt gewoon uitrekenen wat voor demping je overhoud aan X meter koperdraad van KPN en wat de maximale theoretische datastroom door een dergelijke demping is gegeven een bepaalde signaalsterkte en frequentiegebied binnen het spectrum.

Ik twijfel dus stellig aan die 'minimaal 5 km'.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sowieso vind ik de snelheid/afstand niet echt duidelijk
Maar bij alle overzichten is het nagenoeg hetzelfde, het adsl2 max is rond de 7 km
hoeveel snelheid je daarvoor nog haalt verschilt soms nogal.

Een aantal voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://adsl.yesyes.info/pics/adsl_speeds.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.broadcastmagazine.nl/articleimages/200506090850000.ADSL2+B.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.clari.net.au/Customers/Speed/assets/relperf.gifAfbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1b/ADSL_Line_Rate_Reach.gif

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Strider schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:01:
[...]

Heb je gezien wat de aansluitkosten van BySky zijn? 2000 euro ex. BTW en ex installatie. Veels te duur helaas :)

@ bjck

Ik heb ADSL over de telefoonlijn, maar bbned 'garandeert' adsl tot een max, bereik van 5km, zoiezo bbned neemt gebruik van het kpn netwerk, wat zou daar in mijn geval dan veranderen? Het loopt tenslotte toch via hetzelfde koperlijntje naar de telefooncentrale?
Je bedoelt over een analoge (normale, dus geen ISDN) telefoon aansluiting?

Hoe lang is de lijn gemeten? Die monteurs moeten hem op lengte hebben gemeten en het je gemeld hebben vermoed ik wel.

Koperlijn is altijd dezelfde, maar andere telco's (BBned, KPN, Tiscali, Orange & Tele2) gebruiken vaak andere apparatuur op de centrale. Dus het zou kunnen zijn dat je met BBned nog 256kbps haalt en met een verbinding van Tiscali door andere apparatuur bijvoorbeeld nog 768kbps op dezelfde lijn.

Ik ken gevallen waar een verbinding van telco A niet stabiel wilde zijn en na een overstap het zo goed als stabiel draait op 1.5 a 2Mbps bij telco B.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:07:
[...]

't Kan, wel een uitzondering dan dit. Als je een 5000meter koperlijn hebt die moet dan bijna in nieuwstaat zijn en weinig overspraak hebben van naast gelegen lijnen dan zou het kunnen.
kalizec schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:12:
[...]

Je woont geen 5km van de centrale. Baseer je dat op een gedane lijnmeting? Postcode check?
Waar ik dat vandaan haal? Mijn persoonlijke ervaring bij de tweede lijn van een ISP alsmede mijn kennis over ADSL en ADSL2+. Je kunt gewoon uitrekenen wat voor demping je overhoud aan X meter koperdraad van KPN en wat de maximale theoretische datastroom door een dergelijke demping is gegeven een bepaalde signaalsterkte en frequentiegebied binnen het spectrum.

Sorry kalizec, ben het bijna altijd met je eens ;)

Maar het kan wel voorkomen dat men op 5000 meter toch nog zo'n 2 a 3Mbps weet te halen. Echter is de lengte inderdaad ernstig van belang hoe lang deze lijn werkelijk is waar hier over wordt gesproken van dark66.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 15:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
maarud schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:44:
dan heb je bij Filiago meer waar voor je geld, en dit is 2-weg internet voor 19,95!!! BySky is allemaal 1-weg, dus heb je een telefoonlijn nodig voor de uplink. 2-weg internet is bij bysky altijd nog iets van 90 - 100 p maand!
Misschien een idee om de reacties op je vorige post eens te lezen, en daar eventueel ook op te reageren?
Stiegl schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:49:
[...]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Strider
@bjck Ja idd ik heb een analoge lijn :)

Maar de lijn is gemeten door KPN en door de provider zelf meerdere keren, en dat was +/- 7.5km.

Maar ik kan idd wel eens proberen om over te stappen, kijken wat voor effect dat heeft. Iemand enige voorkeuren voor dit soort troublematische afstanden :P

[ Voor 46% gewijzigd door Strider op 04-09-2007 18:21 ]

BlaBlaBla

• maarud
Xander schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:56:
[...]

Misschien een idee om de reacties op je vorige post eens te lezen, en daar eventueel ook op te reageren?

[...]
Zendgebied van de Astra satelliet is:
Afbeeldingslocatie: http://www.ses-astra.com/corpSite/imagesShared/footprints/0_astra_1D_H_single.jpg

Overal mogelijk dus :)
Hardware kost eenmalig 320 euro of 9,95 per maand (lease)
Senden und Empfangen über Satellit!

Schon ab 19,95 Euro! Sie benötigen keinen DSL - nicht einmal unbedingt einen Telefonanschluss. So geht's...
Zenden en ontvangen via Satelliet! U heeft geen DSL nodig, zelfs geen telefoonaansluiting!

2-weg dus :) Ze bieden net zoals BySky ook 1-weg aan, maar dan heb je dus nog een analoog/ISDN lijntje nodig voor de upload....

[ Voor 32% gewijzigd door maarud op 04-09-2007 18:01 ]

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

-- Gevonden ISPs --
Ya.com is gewoon een bagger provider, heb er zelf (ADSL) geen goede ervaringen mee.
En het is slechts one way....

ff een paar andere providers:
Skydsl.com vanaf 9,95 incl USB "hardware" upload telefoon lijn.
Satconxion vanaf 49,95 ex hardware, en dat kost je zo 1500 tot 2000 euro!

Heb even die FAQ van Filiago bekeken, klinkt nice.... :)
Kann ich ASTRA2Connect auch in einem Netzwerk nutzen?
Die ASTRA2Connect Hardware kann ohne Probleme direkt an einen Router angeschlossen werden, an den dann wiederum mehrere Computer angeschlossen werden können.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

kalizec schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:12:
[...]

Dat baseer ik op een lijnmeting. En het licht ook een groot deel aan de kwaliteit van de kabel.

en sommige providers spelen vaker op safe dan het te proberen.
Hier kon ik bijvoorbeeld kpn voor 2004 nier krijgen het zou technisch niet mogelijk zijn volgens hun, duz toen via demon/babyxl aagevraagd en gewoon gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 12:36 ]

• Strider
Ik heb nog even zitten nadenken, en ik denk dat ik sateliet nog maar even laat voor wat het is, 2 jaar aan iets vast zitten is niet echt waar ik op zit te wachten :)

Misschien dat ik beter even moet wachten op UMTS, of mijn abo laat overswitchen naar een BBned provider, wie weet dat het daarna wel iets stabieler werkt, of juist helemaal niet meer :P

BlaBlaBla

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:33
Je kan ook met alle buren overleggen om kabel aan te laten leggen... Dat scheelt je weer in de kosten :)

• kalizec
Strider schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:20:
of mijn abo laat overswitchen naar een BBned provider, wie weet dat het daarna wel iets stabieler werkt, of juist helemaal niet meer :P
Over het algemeen maakt het niet uit welke ISP je hebt als het op lijnsnelheid en lijnstabiliteit aan komt. De limiet is en blijft hetzelfde paar koperdraadjes.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 14:53

-- Gevonden ISPs --
Wij hebben zelf (buiten Europa that is) BySky maar voor ons is dit eens maar nooit meer, echte bagger service en ze hebben mensen zonder kennis daar zitten.
Pagina: 1