Wie kan me helpen? de com doet nix meer

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wie kan me helpen, ik heb mn com losgehaald, en nu als ik em aansluit krijgt ie wel voeding, maar hij start verder niet op. waar kan dit aan lioggen, hij doet verder helemaal nix!

B.V.D

Verwijderd

Check of het geheugen nog goed in de banken zitten, en of de videokaart stevig in z'n slot zit succes!!

Piept hij meerdere malen bij aanzetten?

• saviour
  • Niet online
hij doet echt helemaal nix! alleen t lampje van het stroom brand.

Verwijderd

Hoor je wel de harde-schijf draaien?

• saviour
  • Niet online
Nee mn harde schijf draait ook niet meer, ik ben bang dat ik mn mobo heb kapot gemaakt, statisch geladen ofzo.
Weet iemand hoeveel 2ehands mobos kosten? of nieuwe, gewoon 1 met socket 7 waar ik nu mn 166mmx in kan doen en later misschien zelfs wel een 300 of 400 ofo

bij voorbaat dank

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Heb je de voeding kabeltjes goed om aangestloten ? Het is waarschijnlijk een kast met AT voeding, daarbij moet je de kabeltjes goed om aansluiten. (meestal rood en oranje naar de buitenkanten toe).
Je zou kunnen proberen alleen op te starten met memory, proc, en videokaart, hij zou dan als het bord nog werkt iig beeld of een aantal piepjes moeten geven.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• saviour
  • Niet online
nope, mn mobo is duzz kapot! heeft iemand prijzen? of links naar prijzen?!

Verwijderd

AT voeding : zwart naar elkaar toe (makkelijker te onthouden).

Als het moederbord defect zou zijn zou de harddisk toch nog moeten draaien... ?
Ik denk eerder dat er iets niet helemaal goed is aangesloten :o

• sidefx
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 08:05
nee dan draait de HD ook niet, ik heb het laats op mn werk gehad, hij deed ook nix, mobo vervangen en ij deed het weer

• saviour
  • Niet online
ok, heel erg bednkt, mn pa d8 dat t de hdd was, maar ik d8 ook al dat t de mobo was omdat helemaal nix t meer doet, ik ga voor een andre mobo kijken denk ik, een vriend van me komt er morgen misschien nog ff naar kijken :)

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 22:16
Gaat de ventilator van je voeding draaien?
Zoniet, probeer dan eens alle interne kabels los te halen, en ze een voor een weer aansluiten.

Verwijderd

ehm... is je voeding niet gewoon mol ???

ook dan kan het lampje blijven branden

Verwijderd

als je mainboard echt kapot is kan je een ASUS p3b-F kopen voor uhm 375.00
kijk maar op www.aragorn.nl

• saviour
  • Niet online
Het zou natuurlijk altijd kunnne dat mn voeding kapot is al denk ik van niet, mn com deed t nog voordat ik em uit elkaar haalde. Ik heb hier beneden precies dezelfde staan duzz ik ga ff kijken of alle kabels goed zijn aangesloten ;),de ventilator draait btw ook niet, nix doet t.
Pagina: 1