[XP] Installatie fout

Pagina: 1
Acties:

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Hallo,

Eerste instantie, mijn excuses als dit topic al eerder is toegevoegd en behandeld. Maar ik zit nu volkomen vast. Mijn probleem is dat mijn XP niet echt bepaald wilt installeren.

Hier mijn voorgaande acties:
- Sinds afgelopen woensdag, heb ik mijn computer binnen althans de onderdelen. Die heb ik als het goed klopt perfect in elkaar gezet en ver volgens heb ik Windows XP Professioneel geïnstalleerd. De eerste installatie ging perfect. Er was geen enkele fout gekomen in de setup scherm of iets dergelijks.

Na een paar dagen kwam ik er achter dat mijn computer als nog vreemd deed, ik kon geen bestanden uitpakken van een grootte van 4,6 GB (in die richting) terwijl mijn hardeschijven voldoende ruimte hadden. (C: 16GB over, E: 180GB over). Ook was het zo dat ik hotmail.com niet meer kon laden en niks kon downloaden via Microsoft.com. Dus ik besloot om mijn windows opnieuw te installeren.

De tweede installatie ging dus niet meer vlekkeloos. Na de setup van windows blijft hij vast zitten, hiermee bedoel ik dat hij zich elke keer gaat installeren, hij komt elke keer terug in de setup scherm.

Dus na elke setup komt hij weer terug naar de setup.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/xpupgr_1.png

En dan probeer ik na de setup even de cd eruit te halen, en dan vermeld hij dus de boot.ini error.
"ONGELDIGE BOOT.INI? ER WORDT OPGESTART VANUIT C:/WINDOWS".

Wie kan mij helpen? Ik weet geen raad meer!

Alvast hartstikke bedankt!

- Kmkz in "[XP] Installatie fout"

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je alle data hebt gebackupped naar een andere harde schijf voor je hier aan begon, kun je het beste de hele harddisk leeggooien, dus alle partities verwijderen, opnieuw aanmaken, formatteren, en dan installeren. Het klinkt alsof de bootsector een beetje vernaggeld is.
Je kunt dit eventueel ook trachten te herstellen door in het scherm uit de screenshot die je hebt gepost, te kiezen voor de Repair optie.
In de repair console voer je de volgende commando's uit:
FIXBOOT
FIXMBR
Daarna rebooten, en kijken wat er dan gebeurd. Als het een beetje meezit start hij dan wel van de schijf af op, en kun je data op de andere partities eventueel behouden...

Verwijderd

Na een paar dagen kwam ik er achter dat mijn computer als nog vreemd deed, ik kon geen bestanden uitpakken van een grootte van 4,6 GB (in die richting) terwijl mijn hardeschijven voldoende ruimte hadden. (C: 16GB over, E: 180GB over). Ook was het zo dat ik hotmail.com niet meer kon laden en niks kon downloaden via Microsoft.com. Dus ik besloot om mijn windows opnieuw te installeren.
Het hotmail.com en microsoft.com probleem komt waarschijnlijk door je internetprovider en heeft niks te maken met de PC (DNS problemen), wat de bestandslimieten van ZIP/RAR bestanden zijn weet ik niet maar 4,6gig lijkt me erg groot... Ik vrees dat je de PC voor niks aan dit probleem hebt 'geholpen' :(

Kan je niet via veilige modus windows in komen? Of kan je niet gewoon dmv diskette ofzo in msdos komen dat je een boot.ini van diskette naar je C schijf zet?

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Nou het zit zo, in andere woorden hij blijft zich maar herstarten naar "Installatie scherm" van Windows XP. En als ik besluit om bij het einde van installatie (dat je computer opnieuw start in 15 seconden) om de cd eruit te halen krijg ik dat boot.ini fout.

Maar ik zal proberen om mijn partities te verwijderen en opnieuw te maken.
(Moment a.u.b.)

Edit:
Momenteel probeer ik de installatie opnieuw.
Heb vervolgens dit gedaan, voor de installatie.

"Druk op enter om te installeren etc.. » F8 voor akkoord » Huidige partitie verwijderd, en een nieuwe partitie van gemaakt.. » Vervolgens ben ik hem nu volledig aan het formatteren"

Vervolg:
Momenteel kom ik uiteindelijk in de windows installatie scherm.
En ik denk dat het lag aan de partitie.

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 42% gewijzigd door synthic op 02-09-2007 11:36 ]