Vista blijft hangen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 20:58
Zodra ik mijn pc aanzet krijg ik een zwart scherm met linksboven een knipperend streepje (typecursor).
Vervolgens een reset of power down en daarna krijg ik het scherm van vista dat vista vorige keer niet goed kon starten. Ik kies hier voor normaal starten en dan start de boel gewoon op.

Msi K9n
Geforce 7600 GT
2 GB geheugen
3 HD's
1 dvd speler

Iemand enig idee?

nog nooit eerder vista gehad dus geen idee of het na een her-install over zou zijn.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie je ook iets in de logboeken staan van Vista?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11
Geen idee of het werkt, maar start de pc eens op zodat je dat schermpje krijgt waar je safe-mode enzo kan kiezen (f6 bij start, daarna f8), en kies dan voor 'boot logging'. Als het goed is crasht hij nu weer, en start daarna normaal op. Nu heb je een bestand c:\windows\ntbtlog.txt, misschien kun je aan de laatste entries zien waarop hij crasht.

• Jackbq
Ja goede tip :)
maar helaas start hij gewoon op met die log optie.
misschien later nog wat geluk.

• Jackbq
Oke probleem opgelost, er bleek nog een oude boot.ini rond te hangen die naar niets verwees (logisch want die windows was verwijderd..)

Het niet leuke aan windows is dat hij de bootloader altijd op de 1e partitie gooit en dit zal altijd je IDE schijf zijn.

Zo ook heb ik 1 IDE en 2 S-ATA schijven.

Op die IDE schijf stond dus nog een oude bootloader, tevens zetten windows vista zijn bootloader op die schijf. dit betekend dat je windows partitie C: word dan je IDE partities en dan je sata partities, terwijl ik mijn ide partities achteraan wil, waar de minder belangrijke zaken op staan.

simpelste oplossing:
Verwijder alle bootloaders, onkoppel de IDE schijf.

install windows

en koppel daarna pas je IDE schijf weer aan

thnx mr. Gates for the missing options :'(

Mocht je overigens zo'n zelfde probleem hebben, kijk dan even met bv vistabootpro hoe het met je bootloader zit _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Jackbq op 04-09-2007 02:07 ]