Toon posts:

Wireless ontvangst over +-70m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
op 80m van mijn deur bevindt zich een access point van het bedrijfsnetwerk... graag zou ik dit signaal ontvangen zodat ik geen internetabo meer moet betalen.
Nu heb ik binnen, of aan het raam compleet geen ontvangst, wat raden jullie me aan?
(Het is overigens de bedoeling dit signaal te versterken en te herdistribueren vanuit een accesspoint)

Ik heb ondertussen heel wat gelezen over WPS, maar de verre afstand tussen beide acces points zou een probleem vormen, niet?
Aan de transmitter zelf mag ik niets veranderen...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er zijn tegenwoordig nieuwe protecollen (5G meen ik) die claimen enkele miles te kunnen halen kwa reikwijdte. Wellicht een ander accespoint achter die van het bedrijf hangen (gezien je die niet mag veranderen ;) ) en zo proberen met het nieuwe protecol een groter bereik te krijgen.

Alleen weet ik niet zeker welke kaartjes die ondersteunen/welke routers. Maar dat kan je best zelf :>

Xbox Live ID:Notna8310

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een setje draft-N apparatuur halen van een van de betere merken, bijv. Linksys of Saneo.
Moet je die afstand ook wel mee kunnen overbruggen...

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
en een richtantenne wil ook nog wel eens goed werken!

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:34

Onbekend

...

Als je het signaal door maar 1 ontvanger wil laten ontvangen, zit je wel goed met een richtantenne.

Op deze site staat er i.i.g. één die 500 meter haalt:
http://www.wifiantennes.n...tantennes_N_grp_13-1.html

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:11:
Als je het signaal door maar 1 ontvanger wil laten ontvangen, zit je wel goed met een richtantenne.

Op deze site staat er i.i.g. één die 500 meter haalt:
http://www.wifiantennes.n...tantennes_N_grp_13-1.html
Maar ik wens dus dat accespoint gewoon te verlengen, zodat ik ook in gans mijn huis kan internetten op dat netwerk.
Is dan het beste dat ik kan doen een repeater steken, gekoppeld met een buiten(richt)antenne ?

Verwijderd

Leg gewoon een kabel neer, klaar.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:27
Denk dat de ts ook wel zo slim was geweest als dat mogenlijk was.
Maar hij vraag denk ik niet voor niets om een wifi solution ;)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 23:06
wet54 client aan de buitenmuur schroeven in waterdichte verpakking, en vanuit daar een utptje naar binnen waar een wireless router staat (of ap als je ook van het netwerk zelf gebruik wilt maken )

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 16:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gewoon een externe antenne gebruiken, liefst een richtantenne.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

5GHz linkje.
richtanntenne is idd ook wel handig.
letwel op een nette versterking zodat je niet teveel uitwaaiert over de omgeving (dit ivm hacks).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat de eigenaar/beheerder van dat accesspoint ideeen heeft voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je kunt trouwens ook optisch gaan als je het vrij veilig wel hebben. moet je wel line-of-sight hebben.
idee?

Verwijderd

Als je dat netwerk al niet ziet en je mag niets veranderen aan de kant van het bedrijf is de enige optie om een goeie client te kopen met sterke zender (je moet immers ook terug kunnen stralen en 'zenders' hebben doorgaans een groter vermogen dan 'ontvangers'. (ik zet dat tussen aanhalingstekens, want beide zijn zender en ontvanger... dit gaat nogal eens mis; mensen zien de aanbieder en denken te kunnen connecten, maar de zender in hun client is niet sterk genoeg).
En dan natuurlijk een richtantenne... misschien lukt t dan, maar ik heb zo mn twijfels, als je nu niet eens het signaal ziet.
Kijk es bij gandalf, die hebben leuke spullen hiervoor.

Overigens zou je eigenlijk een wds link moeten opzetten, das wel zo elegant, maar dan moet je dus toch iets veranderen aan de bedrijfskant. (instelling)
Zoniet, ben je gewoon een client en zul je via een computer weer moeten herverdelen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een repeater gevonden:
http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=LNKS29592

Klopt het als ik hiermee het signaal oppik en versterkt wordt mijn probleem is opgelost, of ... moet ik bij een Repeater iets van netwerk info ingeven alvorens dat werkt?

Verwijderd

Je moet nog steeds eerst het signaal kunnen zien, dat lukt misschien met een richtantenne.
Dan zal dit kastje ook genoeg vermogen moeten leveren om succesvol terug te kunnen zenden.
En je zult een wds link moeten opzetten met de AP die daar staat; dus instellingen moeten wijzigen op het AP van het bedrijf.
Pagina: 1