Port forwarding werkt niet (meer) op SpeedTouch 706

Pagina: 1
Acties:
  • 3.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-03 15:13
Ik heb problemen met mijn SpeedTouch modem. Ik kan het port forwarding maar niet voor elkaar krijgen. Voorheen heeft het wel gewerkt, alleen sinds ik er druk mee "geprutst" heb, werkt niet veel meer.

Toen alles nog werkte had ik (voor mij nu onbekend welke versie) oude firmware. Port forwarding werkte op een paar poorten na, en ik had gelezen dat nieuwe firmware zou helpen. Dus ik upgraden naar de nieuwste (van speedtouch.nl) firmware. Toen werkte geen enkele port forward. Ik heb toen gekeken op de Speedlinq support site; daar stond een iets oudere firmware versie (als laatste stabiele versie) Dus toen heb ik mijn modem maar "gedowngrade" naar mijn huidige versie: 6.1.7.2.

Mijn probleem is nu als volgt; ik kan geen enkele port forward voor elkaar krijgen.

Wat ik doe:

1) Ik ga naar "Toolbox > Delen van spelen & toepassingen > Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen" op mijn SpeedTouch modem.
2) Ik kies de/het betreffende "spel of toepassing" en kies het Apparaat (mijn Linksys router.)
3) Ik ga naar "Applications & Gaming" van de Linksys router.
4) Ik voeg een regel toe met de port, protocol en ip waarnaar de toepassing moet forwarden, en klik op enable.

Voorheen werkte dit goed, nu probeer ik het en ik kan bijvoorbeeld mijn voice/game server niet benaderen. (Unable to connect etc.) Is er trouwens een goede manier om te checken of een port open is of niet? Ik heb enige sites geprobeerd maar die geven allemaal closed/stealth.

Wie helpt mijn modem weer te port forwarden? (Ik neem aan dat het niet aan de router ligt aangezien ik daar niets aan heb veranderd.)

Enige informatie:

Provider: Speedlinq
Abonnement: Comfort 20 Mbit

Modem: SpeedTouch 706
Firmware: 6.1.7.2

Router: Linksys WRT54G
Firmware: v7.00.4

• RallyBanally
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 05:43
Ik heb hetzelfde probleem...zelfde provider, zelfde modem, zelfde router alleen andere modem versie. De router heb ik ondertussen verwijderd. Dit helpt niet. Ik maak gebruik van teamspeak welke nu dus niet meer bereikbaar is. Ik ben bezig om het probleem op te lossen. Ik houd je op de hoogte.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Moet je niet UPnP aan hebben staan?

• EmperoR88
RallyBanally schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:48:
Ik heb hetzelfde probleem...zelfde provider, zelfde modem, zelfde router alleen andere modem versie. De router heb ik ondertussen verwijderd. Dit helpt niet. Ik maak gebruik van teamspeak welke nu dus niet meer bereikbaar is. Ik ben bezig om het probleem op te lossen. Ik houd je op de hoogte.
Dat valt mee, ik ben dus niet de enige!

Ik ben benieuwd wat je allemaal aan het proberen bent. Ik heb mijn router er ook een keer tussenuit gehaald, maar dit tevergeefs. Houd me op de hoogte!
Dit heb ik geprobeerd, maar geeft geen gewenst resultaat.

• cornfed99111
Probeer eens zelf de poorten aan te geven via "Create a new game or application"
En gooi desnoods een hele range aan poorten door naar je Linksys.

Staat de Speedtouch in bridge of router modus?

• EmperoR88
cornfed99111 schreef op maandag 10 september 2007 @ 00:56:
Probeer eens zelf de poorten aan te geven via "Create a new game or application"
En gooi desnoods een hele range aan poorten door naar je Linksys.
Allebei al geprobeerd, geen resultaat.
Staat de Speedtouch in bridge of router modus?
Deze staat op router modus. We maken ook gebruik van de VoIP functie van het modem, is dit ook mogelijk als je de bridge modus gebruikt?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

EmperoR88 schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:37:
[...]

Allebei al geprobeerd, geen resultaat.

[...]

Deze staat op router modus. We maken ook gebruik van de VoIP functie van het modem, is dit ook mogelijk als je de bridge modus gebruikt?
Je kunt de speedtouch ook semi-bridgen. moet ie wel je linksys zien. het heet "Assign public IP to a device" ofzo.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• EmperoR88
nIghtorius schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:02:
Je kunt de speedtouch ook semi-bridgen. moet ie wel je linksys zien. het heet "Assign public IP to a device" ofzo.
Ik kreeg net een mailtje van de SpeedTouch Support.

Volgens hen zou ik deze functie inderdaad moeten gebruiken. (Hij heet trouwens " Assign the public IP address of a connection to a device" of in het nederlands: "Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat")

Het probleem is, is dat ik niet van deze functie gebruik kan maken. Zie hier de foutmelding:

"Geen compatibele verbinding gevonden."

Afbeeldingslocatie: http://www.evonise.nl/downloads/speedtouch.jpg

• cornfed99111
Bij mij hetzelfde! "Geen compatibele verbinding gevonden.". hmmm...

Edit: probeer eens een static ip uit te geven aan je pc's. Dus DHCP disable in de router.

[ Voor 44% gewijzigd door cornfed99111 op 10-09-2007 19:03 ]

• EmperoR88
cornfed99111 schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:51:
Bij mij hetzelfde! "Geen compatibele verbinding gevonden.". hmmm...

Edit: probeer eens een static ip uit te geven aan je pc's. Dus DHCP disable in de router.
Volgens de SpeedTouch medewerker moet hij juist op DHCP staan (dat stond hij bij mij al, dus weer geen oplossing voor mij :/), en geeft mij een uitleg hoe ik dat doe. Ik wacht nu op een nieuwe mail van de SpeedTouch Support.

• cornfed99111
Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork ---. Configure klikken. Daar kan je DHCP uitzetten.

Volgens mij kan hij alleen statische ip's in de DMZ zetten. Effe proberen, zou ik zeggen.

• EmperoR88
cornfed99111 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:12:
Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork ---. Configure klikken. Daar kan je DHCP uitzetten.

Volgens mij kan hij alleen statische ip's in de DMZ zetten. Effe proberen, zou ik zeggen.
Heb je wel gelezen wat ik zei? Volgens die SpeedTouch medewerker moest hij juist DHCP gebruiken. Ik weet ook wel hoe ik het uit moet zetten...

• cornfed99111
Ik kan alleen lezen wat je schreef..
Lijkt me het beste dat je het verder afhandelt via Speedtouch.

Verwijderd

Idem probleem hier. Zelfde provider, zelfde modem (706). Portforward werkt niet, staat wel ingesteld, maar doet het niet.

Genomen opties:

firmware naar de nieuwste versie > geen resultaat, alleen bellen werkte toen niet meer. Dus maar terug naar eerste firmware.

alle opties doorlopen met dhcp en met static ip adres. Geen resultaat.

Het aparte is echter dat het twee weken geleden nog wel werkte. van de een op de andere dag echter niet meer, en er zijn geen wijzigingen geweest. Heel raar.

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
omg,
ik heb dus ook dat probleem, ook met speedlinq via kpn...... :(

Ook veel mailtjes naar de SpeedTouch helpdesk gestuurd, maar zonder resultaat.

Echter, voordat ik mijn speedtouch handmatig instelde op speedlinq kon ik wél een "Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat" instellen.
Weet iemand misschien hoe je dit zou kunnen instellen via telnet?

Groeten, Martin

[ Voor 8% gewijzigd door mcdesign op 01-12-2007 21:55 ]

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde situatie. Zelfde modem e.d.

Het probleem bij mij lag aan de Static Ip op mijn desktop die draadloos werkt.
Ik heb ook de linksys eraan hangen als een router. Met DHCP e.d. uitgeschakeld zodat hij werkt als een 'domme' signaal booster. Wat inhoud dat ik nog steeds verbonden ben met mijn SpeedTouch.

Wat te doen:

Start --> uitvoeren--> command --> ipconfig /all

Al deze info overnemen.

Ga naar je SpeedTouch menu (192.168.1.254 bij mij) en selecteer Breedbandverbindingen --> Internet

Neem daar de Primaire DNS en Secundaire DNS over. *1

Ga naar Thuisnetwerk --> Daar zie je als het goed is de Wireless en de Ethernet.

De Eternet zou moeten staat voor de linksys, deze is hieraan gekoppeld maar zou niet verbonden moeten zijn. Mijn computer staat hier wel verbonden. Klink op jouw actieve internet verbinden account. Daar staat een door de router (Speedtouch) uitgegeven ip. Neem deze over. *2

Stel de porten in zoals in de voorgaande berichten: Toolbox --> Delen Toepassing --> Nieuw spel of toepassing --> poorten invullen bijv. 61894 bij poortbereik en omzetten naar. Triggerprotocol en Poort openlaten en je actieve internet verbinding account koppelen aan deze poorten.

Nu naar je draadloze netwerkverbinding --> TCP/IP --> Eigenschappen --> Standaard IP gebruiken die je hebt gevonden *2 --> Subnetmasker bijv. 255.255.255.0 --> Standaard Gateway invullen uit ipconfig bijv 192.168.1.254 DNS servers overnemen *1 primair en secundair.

Verder van belang om de firewall op de linksys uit te schakelen. Evt. nog de poorten daar ook open zetten maar niet vereist als hij er als een 'domme' router aanhangt.

Succes!

Zo zou het moeten werken. Bij mij iig.

Verwijderd

ook ik heb het zelfde probleem alleen bij mij is alles wired
iemand nog ideetjes

grr pr1vvy

Verwijderd

Volgens mij doet KPN wel eens vervelend met poorten. Heb een tijdje terug ook zoiets gehad met poort 1300 ofzo. Niks doorheen te krijgen.

KPN bellen zou ik zeggen..
Pagina: 1