Toon posts:

[6800GT+Zalman]Aansluiten grafischekaart voor temp.regeling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb al een tijdje een XFX 6800GT en die wil ik nu graag gaan overclocken. Dus heb ik een grafische kaart koeler van Zalman opgezet (ik heb geen idee welk typenummer aangezien ik de doos niet meer heb en de kaart nu gewoon in de PC zit ondersteboven). Deze doet het prima en coolt goed. Nou wil ik alleen de kaart gaan overclocken en dat ga ik doen met Nvidia Ntune. Ik alleen wel de Zalman fan aansluiten op de grafische kaart omdat de fan dan afhankelijk van de temperatuur harder of zachter gaat. Dit wil ik zodat ik hem gerust kan overklocken in de wetenschap dat als ik (bijv.) BF2 ga doen hij harder coolt en ik gewoon een stille PC heb als ik niets doe. Maar nu is het probleem dat op de grafische kaart een 2 pins aansluiting zit en die van de Zalman 3 pins is. Op het moment zit de kaart op het meegeleverde stekkertje dat op de 4 pins molex gaat van de voeding. Dan kan de Zalman in een witte ingang (rustig toerental, wat ik tot nu toe heb gebruikt maar waarvan ik niet zeker weet of dat voldoende is als ik BF2 ga spelen met een overclockte kaart) en zwart (wat meer lawaai maakt maar wel goed coolt. Maar dat wil ik natuurlijk niet als de pc idle is).
Dus vroeg ik me af of het mogelijk is (dmv bijv. een verloop stekkertje) de Zalman op de grafische kaart aan te sluiten.
Of is dat niet mogelijk want wat is een normale temp. voor een grafische kaart als die stressed is en overclockt? Nu is de kaart nog niet overclocked (350MHz core en 1000MHz mem) en als ik dan BF2 speel is de temperatuur ongeveer 61-64 graden (dus aangesloten op de witte stekker).

Wie kan mij helpen? :)

Er zit een Intel 965LT moederbord in.
XFX 6800GT.
Windows XP Professional SP2 (Up to date)

Ik ben van plan de kaart over te clocken naar 430 Core en 1100 Mem. Is dat te ver? De test zegt dat het goed is. Of word hij dan te heet?

Groetjes!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ziet hij er toevallig ongeveer zo uit?

Ik heb er hier een op een 7900GT die op 540/1640 draait, en houdt hem zelfs op een warme dag op 5v nog prima koel tijdens het stresstesten.

Het is gewoon aan te raden de boel zo goed mogelijk te testen, mocht het te warm worden en jij het niet alijd op 12v willen hebben, zul je het koelertje op een fancontroller of je moederbord (bestuurd door SpeedFan) aan moeten sluiten.Het koelertje zal teveel stroom trekken voor de aansluiting van je videoplank.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga is kijken. Maar denk dat ik het morgen maar doe ben nu te moe dan verziek ik mischien iets. Maar bedankt dat is btw de cooler.