Hallo
na recentelijk een verse install van XP home edition op mijn nieuwe harde schijf te hebben gedraaid liep ik tot mijn grote ergernis al snel tegen hetzelfde probleem aan als bij mijn vorige installatie. Ik heb namelijk onder ''Beeldschermeigenschappen > Vormgeving'' de stijl voor de vensters en knoppen herhaaldelijk ingesteld op Windows klassiek, maar na (bijna) elke reboot word ik toch weer begroet door een knalblauwe XP-taakbalk en bijbehorend startmenu. Het vreemde hiervan is dat als ik onder beeldschermeigenschappen de instellingen controleer ze nog steeds correct afgesteld staan, hetgeen mij deed vermoeden dat ze ofwel niet juist worden uitgevoerd of door een andere instelling worden overschreven. Zodoende heb ik onder "systeemeigenschappen > geavanceerd > prestaties" gekozen voor de optie "aangepast" en met zowel de optie "visuele stijlen op knoppen en werkbalken" aan- als uitgevinkt gereboot maar ook dit heeft niet mogen baten. Verder heb ik al uitgebreid gegoogled naar een registry fix maar daarbij stuitte ik alleen op oplossingen voor het herstellen van de XP-stijl op knoppen en vensters (in plaats van andersom). Valt er iets aan mijn probleem te doen behalve windows opnieuw te installeren (met het risico dat het probleem zich toch weer voordoet)? Zou het misschien aan mijn videokaart (Radeon 9600 XT ) kunnen liggen of zit er duidelijk iets mis in het register? Elke relevante suggestie zou ik in ieder geval zeer op prijs stellen.
EDIT: Oja, ik weet niet of dit probleem ermee in verband staat, maar ook mijn opgeslagen geluidsschema wordt door Windows na elke opstartprocedure gereset. Als oplossing daarvoor heb ik alle geluiden waar ik niet van gediend was maar van de pc geknikkerd, en dat hielp. Tegen de irritatie tenminste
vandaar dat ik al bijna vergeten was dat ik dit probleem had.
EDIT: Oja, ik weet niet of dit probleem ermee in verband staat, maar ook mijn opgeslagen geluidsschema wordt door Windows na elke opstartprocedure gereset. Als oplossing daarvoor heb ik alle geluiden waar ik niet van gediend was maar van de pc geknikkerd, en dat hielp. Tegen de irritatie tenminste
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 00:58 ]