Toon posts:

IIyama E2201W-B1

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat verhalen te hebben gelezen over de Samsung 226 BW en CW, durf ik de koop eigenlijk niet aan en zit daarom ook te denken aan een ander merk!

Nu is er volgens de website van IIyama een nieuw model uit: De E2201W-B1.

http://www.iiyama.nl/defa...534&CE=F&PARAMS=DATASHEET

Hierover is er helaas heeeel weinig terug te vinden in reviews etc.

Zijn er mensen hier die hun ervaringen kunnen delen, desnoods andere types van IIyama, maar het liefst over de E2201W-B1. Hoe doen de IIyama het in het algemeen, tegenwoordig kom je alleen maar info tegen over samsung schermen.

Alvast dank
Gr Yil

Verwijderd

Hallo Gr Yil!

Ik heb me eergisteren de E2201W-B1 gekocht en ik ben echt
overdondert. Het beeldscherm zelf is gigantisch, de kleuren zijn
perfect (wat voor mij als designer belangrijk is) het menu is uitgebreid
dus bijna alles is makkelijk in te stellen, ik heb vandaag 1 defecte
pixel ontdekt dus ik ga hem straks even omruilen, maar het scherm
is van alle tfts die ik heb gehad het beste wat beeldkwaliteit betreft.

Het enige nadeel: de vaste monitorvoet, daar moet ik nog iets op verzinnen 8)

Als je het geld hebt en nog geen tft gehaald hebt, haal deze,,,of de 24" broer ervan _/-\o_

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb onlangs nog een review gelezen waarbij de monitor niet al te best uit de bus kwam wat betreft o.a. kleurweergave en ik dacht egaliteit van het scherm. Ik heb helaas geen bookmark gemaakt maar zal even kijken of ik de url nog in de geschiedenis terug kan vinden. Ook ik twijfel erg door de slechte reacties die ik lees op de toch populaire Samsung schermen. In de review kwam naar voren dat de samsungs op bovengenoemde punten beter scoorden (maar die hebben weer veel BB/ slechte kijkhoek).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 23:12
Ik stond een tijdje terug ook voor dezelfde keuze, maar dan met het oudere broertje van de E2201. Na het zien van de (oude) IIyama wist ik het meteen: No way! Fletse kleuren, een tikkeltje wazig en het design was niet echt mijn ding (te vierkant en saai, kwalitatief niet al te best).

Ik ben misschien wat biased (heb zelf een 226BW), maar verschillende reviews zijn het met me eens, zeker die versie zonder DVI (ja ze bestaan nog |:( ) Ook schijnt de oude versie nog last te hebben van ghosting, en ja als gamer wil je dat echt niet hebben.

Dus ja, het is maar wat je wilt. Ik weet niet hoeveel beter die nieuwe variant is, maar de oude was IMO niet echt indrukwekkend. Probeer eens beide schermen naast elkaar te zien en dan een keus te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door InfinityG35 op 27-09-2007 12:14 ]

9700X - X870E Elite - 32Gb 6000C30 - XFX 9070XT - RM850X

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 00:52

CTX

Ik heb de E2201W-B1 ook, en ben zeer tevreden met het scherm. Ik heb een aantal dagen een Samsung 206BW in huis gehad, maar deze weer terug gebracht. Dit was een erg mooi scherm qua design en ook wel beeldkwaliteit, maar een paar dingen bevielen mij er niet aan. Ik vond de kleuren wel érg hard; bv. rood was zo rood dat het bijna pijn aan je ogen deed. De verticale kijkhoek vond ik slechter dan gemiddeld, en dan bedoel ik niet de theoretisch opgegeven kijkhoek maar de kijkhoek in de praktijk. Als ik iets achterover ging zitten werden de kleuren al aanzienlijk slechter, en aangezien de verstelbaarheid van de voet beperkt is kon ik daar niet voor compenseren. Maar eigenlijk het grootste probleem vond ik de resolutie t.o.v. de schermgrootte. Doordat het scherm een eigen resolutie van 1680x1050 kent worden de letters behoorlijk klein. De kijkafstand is bij mij net even te groot om nog comfortabel te kunnen lezen. En met name om de laatste reden heb ik het scherm terug gebracht. Natuurlijk had ik ook gewoon voor een 226BW of CW kunnen gaan om dat laatste op te lossen, maar ik vond de andere nadelen dermate vervelend dat ik heb besloten om eens verder te gaan kijken. En toen is het de Iiyama geworden. Mijn belangrijkste overwegingen waren, t.o.v. de Samsung, de betere verstelbaarheid van de voet (kan ook voorover), de 3 jaar onsite garantie en het ondersteunen van de 1440x900 resolutie. Nu ik het scherm een paar weken heb moet ik zeggen dat de horizontale kijkhoek iets slechter is dan bij de Samsung (de iets grotere breedte speelt hier ook in mee), maar de verticale is beter en dat vind ik persoonlijk belangrijker. Ook vind ik de kleuren mooier, maar dat kan persoonlijk zijn. In ieder geval zijn deze niet flets, maar mooi helder en toch niet tè. Backlight Bleeding is minimaal aanwezig, maar persoonlijk heb ik nog geen TN-paneel gezien die dat niet deed. Het is in ieder geval bij normaal gebruik niet te zien, alleen licht waarneembaar bij een volledig zwart scherm. En verder is alle tekst haarscherp en is ghosting iets waar de E2201 nog nooit van heeft gehoord...

Al met al een uitstekend 22"-scherm, en dat voor nog geen € 300,-.

• kevor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Grappig om dit te lezen.
Op dit moment ben ik na het bekijken van specs en prijzen op de E2201W en de 226CW uitgekomen. En dit is de eerste review die ik vond van de Iiyama :)

De 35 euro extra voor de 226CW zou ik graag betalen, alleen om het design, dat ziet er erg strak uit.
Ik heb al eens een Iiyama Vision Master Pro 452 gekocht (die met dat beeldverloop ja) en vond dat Iiyama erg behulpzaam was bij het omruilen voor een nieuw scherm.

Op dit moment denk ik dat ik een Iiyama ga kopen. Iemand nog een advies voor een webshopt?

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 00:52

CTX

Ik heb de mijne bij 4Launch gekocht. Hij kost daar op dit moment € 297,50 (staat niet meer in de Pricewatch :?) en dan komt er bij vooruit betalen € 10,- verzendkosten bij. Ik had het scherm op zaterdag besteld en betaald en het werd op woensdag bij me afgeleverd. 3 werkdagen levertijd, gewoon netjes dus.

Succes met de keuze.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik wilde vandaag voor een 24 inch monitor kijken, maar deze waren uitverkocht. Heb daarom maar een E2201 meegenomen.

Valt het jullie ook op dat de lijsten (randen) van de monitor ietsje gebogen staan? In de hoeken staat het beeld strakker tegen de rand en in het midden van de lijsten zie je meer zwart beeldoppervlakte? Het is niet ernstig storend, maar het viel me op.

Edit:

Ik heb 'm overigens bij Mycom gekocht, is in de aanbieding voor 289 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 13-11-2007 14:10 ]

Verwijderd

http://www.behardware.com...onitors-the-3rd-wave.html
http://www.digitalversus.com/article-358-2511-50.html
http://www.prad.de/new/mo...ma-e2201w.html#Einleitung
http://www.pcpro.co.uk/la...yama-prolite-e2201wb.html

"...It might not quite match the vibrancy of the award-winning Samsung, but it has a more neutral tone that many will prefer.."

Ik heb een paar dagen de e2201w-b1 in huis en ben echt
tevreden.
Had eerst een Samsung 226CW gekocht, maar uiteindelijk toch terug gebracht (Mycom).
Wat een drama, zeg. Lelijke felle kleuren, te veel rood, te veel BB.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 02:48 ]

Pagina: 1