Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige eigenaar van een Nikon D40 met de 18-55 kitlens. De afgelopen maanden kwam ik echter niet veel verder dan de P-stand en af en toe eens wat spelen met de shutter dan aperture priority. Daar heb ik het ding natuurlijk niet voor aangeschaft, dus toen ik vanmiddag mijn auto eens goed had gewassen, wilde ik ook eens serieus mijn best gaan doen om een paar mooie platen te maken, waarvan hier de eerste resultaten 
Onderwerp: Mijn Mini Cooper
Locatie: Industrieterrein Hessenpoort te Zwolle (buitengebied)
Alle foto's geschoten in M(anual) modus, waarvan 1 t/m 3 met (circulair) polarisatiefilter. Alle foto's hebben de volgende bewerkingen ondergaan:
- kentekenplaat ingekleurd
- URL rechtsonder geplaatst
- kadertje
- kleurbalans; de orginelen hadden een ietwat blauwe tint. De witbalans stond niet helemaal goed ingesteld.
Toestel: Nikon D40, lens: 18-55 kitens
#1:

Focus: 18mm
Diafragma: F/5,6
Sluitertijd: 1/160sec
ISO: 200
#2:

Focus: 20mm
#3:

Diafragma: F/3,5
Sluitertijd: 1/400sec
#4:

Focus: 38mm
Diafragma: F/9
Sluitertijd: 1/80sec
Ben zelf niet ontevreden over het resultaat, maar bij #1 en #3 is de lucht iets teveel uitgebeten en in het algemeen hadden ze wat 'sprankelender' mogen zijn. Ze zijn in mijn ogen nog wat flets, maar het moet gezegd dat de zon op dat moment ook verscholen achter de wolken was.
Graag uw commentaar!
(keep in mind dat ik nog een rookie ben op het gebied van fotografie
)
Onderwerp: Mijn Mini Cooper
Locatie: Industrieterrein Hessenpoort te Zwolle (buitengebied)
Alle foto's geschoten in M(anual) modus, waarvan 1 t/m 3 met (circulair) polarisatiefilter. Alle foto's hebben de volgende bewerkingen ondergaan:
- kentekenplaat ingekleurd
- URL rechtsonder geplaatst
- kadertje
- kleurbalans; de orginelen hadden een ietwat blauwe tint. De witbalans stond niet helemaal goed ingesteld.
Toestel: Nikon D40, lens: 18-55 kitens
#1:

#2:

Focus: 20mm
#3:

Diafragma: F/3,5
Sluitertijd: 1/400sec
#4:

Focus: 38mm
Diafragma: F/9
Sluitertijd: 1/80sec
Ben zelf niet ontevreden over het resultaat, maar bij #1 en #3 is de lucht iets teveel uitgebeten en in het algemeen hadden ze wat 'sprankelender' mogen zijn. Ze zijn in mijn ogen nog wat flets, maar het moet gezegd dat de zon op dat moment ook verscholen achter de wolken was.
Graag uw commentaar!
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?