[testcase] New Mini Cooper

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige eigenaar van een Nikon D40 met de 18-55 kitlens. De afgelopen maanden kwam ik echter niet veel verder dan de P-stand en af en toe eens wat spelen met de shutter dan aperture priority. Daar heb ik het ding natuurlijk niet voor aangeschaft, dus toen ik vanmiddag mijn auto eens goed had gewassen, wilde ik ook eens serieus mijn best gaan doen om een paar mooie platen te maken, waarvan hier de eerste resultaten :)

Onderwerp: Mijn Mini Cooper
Locatie: Industrieterrein Hessenpoort te Zwolle (buitengebied)

Alle foto's geschoten in M(anual) modus, waarvan 1 t/m 3 met (circulair) polarisatiefilter. Alle foto's hebben de volgende bewerkingen ondergaan:
- kentekenplaat ingekleurd
- URL rechtsonder geplaatst
- kadertje
- kleurbalans; de orginelen hadden een ietwat blauwe tint. De witbalans stond niet helemaal goed ingesteld.

Toestel: Nikon D40, lens: 18-55 kitens

#1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e49c660ba5518ab0749c41e9de451974/full.jpg
Focus: 18mm
Diafragma: F/5,6
Sluitertijd: 1/160sec
ISO: 200

#2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2fbbe9bdd791b4b0dc386083e51e636e/full.jpg
Focus: 20mm
Diafragma: F/5,6
Sluitertijd: 1/160sec

#3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b59c2d9f2cdd15021a22ec1d4e6838ff/full.jpg
Focus: 18mm
Diafragma: F/3,5
Sluitertijd: 1/400sec

#4:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a8039907fb90363ed0d34a81b21c0849/full.jpg
Focus: 38mm
Diafragma: F/9
Sluitertijd: 1/80sec

Ben zelf niet ontevreden over het resultaat, maar bij #1 en #3 is de lucht iets teveel uitgebeten en in het algemeen hadden ze wat 'sprankelender' mogen zijn. Ze zijn in mijn ogen nog wat flets, maar het moet gezegd dat de zon op dat moment ook verscholen achter de wolken was.

Graag uw commentaar! :) (keep in mind dat ik nog een rookie ben op het gebied van fotografie ;) )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Heel aardig!
Leuke composities.

1 en 2 zijn goed.

Bij foto 3 zou ik nog wat doen om de auto zelf wat meer naar voren te brengen.. de felle lucht doet het niet zo goed tegen de zwarte auto. Het idee is leuk, maar de auto te donker en de lucht te fel.

Foto 4 redelijk..zet volgende keer de auto echt recht op de weg zodat je een mooi perspectief krijgt van zowel de auto als de weg zelf.

Zoals je zelf al zegt ontbreekt het sprankelende 'wauw' gedeelte, maar ik vind het best mooi tot nu toe! een beetje meer photoshoppen kan wonderen doen!

ps. dat grauwe weer ken ik >_< is idd best lastig

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Nolani: bedankt voor je feedback! :) Ik ben het met je eens dat bij #3 de auto niet genoeg 'naar voren' komt. Daar zal ik inderdaad nog even extra aan moeten sleuten in Photoshop, want het huidige resultaat heb ik slechts weten te bereiken door voorzichtig wat schuifjes te verzetten ;)

Sowieso moet ik nog werken aan mijn Photoshop vaardigheden, aangezien ik tot op heden alleen maar extreme bewerkingen heb gedaan (niet op deze foto's) en ik dus nog niet ervaren ben met het echt 'mooi' maken van foto's.Ik zie deze testcase daarom als een mooi leermoment :)

Wat #4 betreft.. tja.... als je 70k per jaar rijdt, wordt je vanzelf wat nonchalant :+ ;)

Bedankt voor je kritiek! Neem ik mee in mijn volgende foto's :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Graag gedaan hoor en ach, alles heeft een begin he..

Gewoon oefenen met photoshop... probeer alles uit :) dan wordt je er vanzelf beter in, merk ik ook bij me zelf.
En verder zoals je nu doet, meningen vragen van mensen, tips etc. is erg nuttig.
Je hebt er iig een prima oog voor.

Succes!

Flickr!