Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
lekker geld plukken van de rijken... die hebben het toch al goed genoeg. jep, maar ze moeten er nog steeds keihard voor werken
Beetje zonde. Ik snap dat ze een beetje status willen, en dat gun ik ze ook. Sterker nog; ik vind het harstikke stoer dat nederland zo welvarend is dat ze zulke auto's als politiewagens kunnen gebruiken maar dit soort geintjes gaan dan wel een beetje te ver imo. (19%>20%)
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Even serieus: Net zoals bij elk bedrijf gebeurt het wel eens dat er verkeerde inversteringen gedaan worden. Op dat moment heeft zo'n bedrijf het wat zwaarder en moeten ze toch rond zien te komen. Een van de oplossingen is hun product duurder te laten worden.
De overheid kan je vergelijken met een bedrijf. Verkeerde (of hoge) inverstering zoals de Betuwe Lijn, en dan worden de producten (belasting) duurder...
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik ben misschien iets té naïef op het moment, maar zolang het geld goed wordt besteed: who cares!
Zelfde geld voor inkomensbelasting: Zeuren dat je meer moet betalen omdat je meer verdient? -> je houdt altijd meer geld over dan degene die minder belasting betaalt.
Maar goed, dat zegt een 20-jarige student. Lijkt me leuk als ik dit over een jaar of 10-20 weer eens lees
Life is not about specs, it is about joy!
Het wordt nog niet helemaal benut, maar dat wil niet zeggen dat het mislukt is toch?
Of iig dat dat zo blijft...?
-----------------------------------------------------------
Euh ik ben een 17-jarige VWO leerling, maar toch baal ik best wel van dit 'geintje'.
Ik geef (in 12 maanden) gemiddeld €350 per maand uit dus dat ga ik best wel hard merken.
(Ja ik werk, heb 2 baantjes... eigenlijk 3 en geen zakgeld (dus niet bitchen dat ik verwendt ben
[ Voor 51% gewijzigd door DutchManticore op 01-09-2007 21:33 ]
Bij de laatste verkiezingen heeft meer dan de helft van de Nederlanders gestemd op partijen die voor allerlei zaken meer geld beschikbaar wilden stellen.Trinsec schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:23:
Als ze nou eens iets echt nuttigs deden met al dat belastingeld...
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Al zou dat wel echt de perfecte marketing zijn nu!
Adverteren met dat je die ene procent zelf betaald met je bedrijf en dat de overheid de ***** kan krijgen
---------------------------------------------------------------------------
Zie m'n signature... dat wordt dus aanschaffen in Duitsland?
[ Voor 24% gewijzigd door DutchManticore op 01-09-2007 21:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik bedoel niet dat het mislukt is, maar dat de kosten hoger uit vallen dan de planning was.DutchManticore schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:29:
Ja zeker, alleen is de Betuwe wel zo mislukt?
Het wordt nog niet helemaal benut, maar dat wil niet zeggen dat het mislukt is toch?
Het zelfde geldt trouwens ook voor de HSL: Het heeft veel meer geld en tijd gekost dan de planning was.
Maar ik ben wel benieuwd wanneer beide lijnen winstgevend worden.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
In de basis ben ik redelijk nuchter over dat soort dingen. Waar geld uitgegeven wordt moet ook geld bij. Wij zijn allemaal klanten en aandeelhouder van Nederland NV, dus wij moeten het financieren, en zullen ook de vruchten daarvan plukken. Als ik soms meer moet betalen, vind ik dat niet erg, als ik er maar iets moois voor terug krijg. Ik koop tenslotte ook liever een mooie auto en accepteer dan dat die wat duurder is. In de basis vind ik iets meer betalen niet eens zo erg.
Waar ik alleen van baal is dat ik niet inzicht krijg in waar dat geld allemaal naartoe gaat. Het enige waar het over gaat is verlaging van koopkracht, en hoeveel voor wie. Daardoor lijkt niemand zich af te vragen waar dat geld naartoe gaat. Als Nederland NV met een goede verklaring komt, stemt deze aandeelhouder voor, maar die verklaring blijft achterwegen. Nog verdachter vind ik de timing, nl. net nadat de PvdA in de regering zit en de VVD geloosd is.
Waar ik wel van baal dat heel vaak dezelfde groep de rekening mag betalen en de voordeeltjes mist. Tijdens de vorige regeerperiodes waren het de lage en middeninkomens, nu de hoge en middeninkomens. Zoek de grote gemene deler ...
Ook gaan veel van de voordeeltjes naar gezinnen met kinderen, toen (bijv. ziektekostenverzekering: kinderen gratis meeverzekerd) als nu (nog onbekend hoe, maar het is alweer aangekondigd). Dat je een kind een goede start wil geven is 1 ding, maar zorg dan voor goed onderwijs en kinderopvang, ipv het hebben van kinderen te subsidieren zonder goede zorg te regelen. Als mensen kinderen willen hebben, prima, maar laat ze wel hun eigen broek ophouden. Ja, kinderen hebben is duur, maar het is ook niet verplicht, het is een keuze. Als je iets kiest, kies je ook de consequenties, zoals bijv. een minder ruim financieel bestaan.
Ik kom nu vast bot over, maar dat bedoel ik niet zo. Het gaat mij niet eens om het geld, want ik kom prima rond. Ik heb niet de ambitie rijk te willen worden, dus zolang ik goed kan leven en leuke dingen kan doen, hoor je mij niet klagen. Waar het mij om gaat is: waarom zo?
Waarom niet eenvoudiger:
- er zijn goede basisvoorzieningen (dus ook voor kinderen), zodat er voor mensen gezorgd kan worden
- iedereen is volgens een duidelijk model ten minste gagarandeerd van een minimum inkomen, waarbij je als werkende altijd iets beter verdient dan niet werkenden. Mensen die deze gegarandeerde inkomens niet halen, krijgen onvoorwaardelijk staatssteun, waarbij arbiedsdeelname gestimuleerd en eventueel gedwongen wordt
- als er koopkrachtwijzigingen nodig zijn, zijn die voor ALLE mensen gelijk, ongeacht inkomen, familisituatie, etc. Jij 1% erbij, dan ik ook. Jij 2% eraf, dan ik ook. Als evenredig grote aandeelhouders van Nederland NV vind ik het alleszins redelijk gelijk behandeld te worden. In dit kader vind ik de BTW-wijziging dus een goede vorm, omdat alle groepen procentueel gelijk aangepakt worden.
De overheid (en dus ook de politie) betaalt geen BPM en btw over die auto, en daarmee daalt de prijs van de auto met bijna de helft (als ik het goed heb).DutchManticore schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:27:
Nou ik wil niet zeggen dat ze dat niet doen, maar als ik soms politie in een Volvo van €80.000 (video-surveillance wagen) zie rijden moet ik toch wel toegeven dat niet ALLES 'well-spend' is.
Beetje zonde. Ik snap dat ze een beetje status willen, en dat gun ik ze ook. Sterker nog; ik vind het harstikke stoer dat nederland zo welvarend is dat ze zulke auto's als politiewagens kunnen gebruiken maar dit soort geintjes gaan dan wel een beetje te ver imo. (19%>20%)
Nu wij nog!wipe-out schreef op zondag 02 september 2007 @ 07:58:
[...]
De overheid (en dus ook de politie) betaalt geen BPM en btw over die auto, en daarmee daalt de prijs van de auto met bijna de helft (als ik het goed heb).
Elect a clown, expect a circus.
Dit topic is gesloten.
![]()