Nieuwe Computer start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-01 14:40
Ik heb een probleem met mijn net vanmiddag opgehaalde computer.
Ik heb hem in de winkel laten assembleren en alleen de hardeschijf moest ik er zelf nog even inzetten, dus dat heb ik maar gedaan. Maar nu start de computer helemaal niet op?
Fans draaien enzo maar de monitor schiet in stand-by.

Als ik het systeem zelf in elkaar gezet zou hebben zou het een geval zijn van met minimum setup opstarten (iets met alleen geheugen/cpu en videokaart geloof ik?). Maar als het goed is hebben ze dat allemaal al in de winkel getest. Weten jullie wat er mis kan zijn?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Terugbrengen?

Anders kijken of de 4pins stekker naast de CPU goed zit aangesloten. CPU zou ook gewoon dood kunnen zijn... En er zou nog veel meer kunnen zijn...

Maar ik zou hem dus gewoon terugbrengen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Start hij ook niet op zonder de harddisk erin? Maandag terugbrengen.

Anders even controleren of alle stekkers wel goed aangesloten zijn aan de schijf, en of hij op Master of op Cable Select staat.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
CodeCaster schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:19:
Anders even controleren of alle stekkers wel goed aangesloten zijn aan de schijf, en of hij op Master of op Cable Select staat.
Dan nog zou je beeld niet direct in standby moeten schieten, maar zou je PC op zijn minst doodleuk moeten melden dat hij HD-loos is :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je in de computerwinkel de PC getest? (BIOS scherm)
Wees er verder zeker van dat die fout niet door jou is veroorzaakt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Tim_ko
ik heb hem zelf niet getest (ouders hebben hem opgehaald in raalte, woon zelf in groningen) in de winkel.

Ik probeer morgen nog maar wat en dan bel ik maandag even met salland, kijken wat zij er van zeggen.

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 12:10
Tim_ko schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:14:
Ik heb een probleem met mijn net vanmiddag opgehaalde computer.
Ik heb hem in de winkel laten assembleren en alleen de hardeschijf moest ik er zelf nog even inzetten, dus dat heb ik maar gedaan. Maar nu start de computer helemaal niet op?
Fans draaien enzo maar de monitor schiet in stand-by.

Als ik het systeem zelf in elkaar gezet zou hebben zou het een geval zijn van met minimum setup opstarten (iets met alleen geheugen/cpu en videokaart geloof ik?). Maar als het goed is hebben ze dat allemaal al in de winkel getest. Weten jullie wat er mis kan zijn?
Het lijkt erop (zoals je het zelf verteld) dat het systeem wel opstart, maar je monitor uitsprint. Heb je de grafische kaart al eens "geholpen"? Heb het wel vaker op een LAN party dat de grafische kaart net even iets uit z'n socket sprint, waardoor je scherm zwart blijft. Even terug erin drukken, of desnoods eruit en erin. Probeer dat eens ;)

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-05 19:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Haal eens het geheugen of de videokaart eruit. Hij moet dan piepjes geven. Zoniet dan is waarschijnlijk het moederbord gewoon dood.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:35
Specs van je systeem? Winkel waar je het gekocht hebt?
Ik weet dat ik op Harry Potter lijk en even in mijn glazen bol kan kijken naar jouw systeem, maar aangezien de rest hier Dreuzels (no offence :o) zijn, zou het raadzaam zijn hier zulke dingen ook te vermelden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het probleem dat je nu hebt kan werkelijk overal vandaan komen, dus fatsoenlijk troubleshooten is zeker aan te raden. Door onderdelen uit te sluiten moet je er wel achter kunnen komen waar de fout zit.

• Tim_ko
Hmm, net gestart zonder geheugen reepjes er in, en hij geeft geen kick. Dus of ze zijn bij salland vergeten de case speaker aan te sluiten of het moederbord is inderdaad dood...

Winkel: Salland automatisering
specs:
24315 MSI Moederbord K9N NEO-F
10477 Salland Assemblage Desktop 1 Jaar
28350 Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB, PCI-e 16x
33229 AMD CPU Athlon 64 X2 5000+ Windsor 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
27535 TwinMos DDR2 Memory Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
36325 Samsung SH-S203B S-ATA, Bulk, Zwart
34619 Antec Behuizing Sonata III Zwart, 500 Watt, 1 X 120 Mm

[ Voor 55% gewijzigd door Tim_ko op 02-09-2007 13:54 ]

Pagina: 1