Toon posts:

Aparte PC die het internet deelt probleem..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een server staan met 2 netwerk kaarten.
1 die gaat naar de router waar het internet dus vandaan komt.
2 die gaat naar mijn eigen pc.

Alleen ik krijg het niet aan de praat om via de server internet te krijgen.
Hij blijft zeggen "Network cable unplugged" maar hij zit er gewoon in..

Ik heb al een ander PCI slot geprobeerd en gekeken of hij ook internet uit die 2de netwerk kaart kon krijgen maar verder geen probleem.

Ik heb ook rechtermuisknop op die 2de netwerk kaart gedaan en dan het internet delen via "Advanced" tablad maar het word er niet beter op.
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen of dat iemand weet hoe ik dit opgelost krijg?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Bas

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Bergen

Spellingscontroleur

Als je de UTP-kabels omdraait (dus de kabel A in nic B en kabel B in nic A), staat er dan bij de andere netwerkverbinding 'network cable unplugged'? Kun je die andere pc trouwens niet beter gewoon op de router aansluiten?

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 01-09-2007 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan is die andere gewoon weer unplugged.
Dus ze werken allebei wel..

En van die router, Sja dat is dus een probleem.
Want boven staat de router met alle poorten vol, En hier beneden waar dus ook mijn server pc en mijn eigen pc staat, staat de switch die momenteel vol is en mijn eigen pc is nog niet op het internet, daarom wil ik via mijn server dan internet zien te krijgen.

Ik kan hier verder ook niks op het i-net erover vinden.

Dus ja.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:53
Kabel niet goed. Heb je hem zelf gemaakt?? Voor de NIC maakt het tegenwoordig niet meer uit of je kabel straight of crossed is. En idd zoals boven, als je toch maar 1 workstation heb, waarom die niet in de router pluggen??

Verwijderd

Topicstarter
Miglow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:59:
Kabel niet goed. Heb je hem zelf gemaakt?? Voor de NIC maakt het tegenwoordig niet meer uit of je kabel straight of crossed is. En idd zoals boven, als je toch maar 1 workstation heb, waarom die niet in de router pluggen??
Al 2 kabels geprobeerd..

@Wrom niet in router??

code:
1
Want boven staat de router met alle poorten vol, En hier beneden waar dus ook mijn server pc en mijn eigen pc staat, staat de switch die momenteel vol is en mijn eigen pc is nog niet op het internet, daarom wil ik via mijn server dan internet zien te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 21:08 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16
Miglow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:59:
Voor de NIC maakt het tegenwoordig niet meer uit of je kabel straight of crossed is.
Dat is niet helemaal waar, auto MDX (of eigenlijk MDX teir control) zit in de gbit standaard waardoor de kaarten onderling (of met een switch) communiceren en een van de 2 zal dan lead worden.
Wanneer de kaart maar een Gbit is echter maar een connectie van 10 of 100Mbit heeft kan de hardware nog steeds gebruik maken van auto mdx (de kaart is altijd leading in dat geval).
Is het maar een 100Mbit of lager kaart dan heb je in princiepe geen auto MDX.

B.tw. ik zou gewoon een apaprt switchje aanschaffen met alleen al de stroomkosten van je pc heb je dat in een paar maanden terugverdient.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 01-09-2007 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.
Was dus toch nog wel een poort vrij op de switch.
Maar toch zou ik dit ook wel graag willen weten hoe ik dit voor mekaar kreeg.

Maargoed, Het probleem is dus opgelost en topic kan van mij part gesloten worden.

Toch bedankt!
Pagina: 1