DTS Audio afspelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 22:34
Ik heb een DTS Audio CD van Sting en van Internet wat DTS audio tracks gedownload, en ik heb het probleem dat ik alleen maar ruis hoor. Wat ik begrijp op Internet is dit logisch, omdat dit het multichannel signaal is dat "ingepakt" is in je kanalen L en R en dat je een decoder nodig hebt om dit te kunnen beluisteren.

Maar, ik heb mijn Auzentech HDA X-Plosion 7.1 (op me vorige kaart overigens zelfde probleem) aangesloten op mijn Harman Kardon AVR2550 receiver die gewoon DTS en Dolby digital en weet ik wat ondersteund. In mijn optiek zou de receiver deze ruis dus moeten herkennen als een DTS signaal en het decoderen. Dat doet ie echter niet, en ik snap niet waarom. Klopt mijn redenatie dat mijn receiver dit signaal zou moeten 'begrijpen' en zelf decoderen of werkt het zo niet?

Verder heb ik gelezen dat je ac3filter nodig hebt om dergelijke dingen goed af te kunnen spelen, maar met ac3filter krijg ik wel 6 VU metertjes op de input, maar wat ik ook probeer, de output blijft gelimiteerd tot L en R. Ik krijg er geen 6 channel audio uit. Iemand enig idee hoe ikd it op los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 00:36

VIPER2001

[GOT]The Source

waar speel je het mee af ???
en hoe heb je jouw versterker met je pc verbonden, optisch of coaxiaal of analoog ??

met power dvd kun je het afspelen , en als je dts door de versterker wilt afspelen op spdif zetten ..

[ Voor 10% gewijzigd door VIPER2001 op 01-09-2007 20:16 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je het signaal door AC3filter laat afspelen moet je SPDIF passthrough inschakelen zodat het ook als DTS wordt doorgestuurd naar je decoder. Anders krijg je inderdaad hele mooie ruis. ;)
Ik ga er hierbij overigens wel vanuit dat je je versterker via SPDIF op je geluidskaart hebt aangesloten. (Wat me het meest logische lijkt als je DTS wilt afspelen.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tozz
De kaart is optisch verbonden met de versterker.

Probleem dat ik heb is dat andere tools (bv) Windows Media Player het niet goed werkt. WMP 9 zou multi channel moeten kunnen, maar als ik de Windows multichannel wmv (gedownload van microsoft.com) test file download dan hoor ik bijvoorbeeld de tekst "Right Surround" ook uit rechts front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Welk OS? Wel de audio-instellingen goed staan in vooral Windows Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

wat zegt je HK van het input signaal ? Geeft hij aan dat hij dts binnenkrijgt ? zoniet dan klopt dus je aansturing niet. Zowel dan is er iets mis met de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In Windows Media Player zou ik dat afspelen sowieso niet proberen. Gebruik beter Media Player Classic of VLC, aangezien deze te configureren zijn qua gebruik van externe codecs. WMP vind het leuk om er een eigen draai aan te geven.
Als je zorgt dat het signaal door AC3filter wordt opgevangen, en je stelt AC3filter in op SPDIF passthrough, zou alles perfect moeten werken. (Je receiver zou dan moeten aangeven datie een DTS-signaal ontvangt.)

(Die multichannel WMV-test gebruikt waarschijnlijk WMA Pro geluid en er zijn maar weinig receivers die dat kunnen decoden, dus waarschijnlijk heb je daarom gewoon stereo geluid.)

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-09-2007 20:41 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tozz
Mijn receiver geeft aan dat ie DTS ontvangt, maar dat is dankzij de geluidskaart. Al speel ik een mono wave file af, dan encode de geluidskaart dat naar DTS.

Ik hoor her en der dat powerdvd een "output naar spdif" optie moet hebben, ikkan die niet vinden in PDVD 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het punt is denk ik dat jouw geluidskaart álles codeert naar DTS. Wat er bij DTS-audio moet gebeuren is dat het als (ongewijzigde) bitstream wordt aangeleverd aan de receiver. Deze herkent er een DTS signaal in en schakelt de juiste decoder in.

Wat ook zou moeten werken (in geval van .wav dts-files):
de files als audiocd branden en dan in je cd-speler afspelen (via een digitale aansluiting) dan herkent de receiver het ook als DTS-signaal.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Tozz schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:43:
Mijn receiver geeft aan dat ie DTS ontvangt, maar dat is dankzij de geluidskaart. Al speel ik een mono wave file af, dan encode de geluidskaart dat naar DTS.

Ik hoor her en der dat powerdvd een "output naar spdif" optie moet hebben, ikkan die niet vinden in PDVD 7?
dan zit daar dus het probleem. Die optie moet je uitzetten en gewoon kiezen voor raw doorvoer. Dan doe de geluidskaart niets maar geeft gewoon zijn input 1op1 door.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Ik had hier hetzelfde probleem, een DTS CD van Fat Boy Slim. In WMP kreeg ik ruis, met PDVD krijg ik gewoon geluid. Echter krijg ik het DTS signaal niet goed op mijn versterker. Ik heb de versterker via SPDIF aangesloten en hij ondersteund ook DTS. Alleen als ik in PDVD SPDIF selecteer als audio out dan krijg ik heel erg schokkerig geluid. Verder instellengen kan ik niet doen in PDVD. Als ik die instelling heb geeft mijn receiver overigens wel aan dat het een DTS signaal is alleen het afspelen gaat niet goed.

Als ik de DTS CD gewoon rechtstreeks in de speler die bij mijn receiver hoort stop doet hij het wel, en ook geeft hij dan aan dat het om DTS gaat.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Als het losse WAV'jes zijn kan je ze met Foobar (met DTS plug-in) afspelen, wel even .WAV renamen naar .DTS.

Zo doe ik het, en het werkt prima :).

Pentaxiaan

Pagina: 1