Toon posts:

Twee linux PC vebinden met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb twee identieke moederborden met daarop beide twee giabit netwerk poorten.

Nu heb ik er twee op elke computer die verbonden zijn met een 100mb netwerk. Nu heb ik een cat-6 kabel crossover gekocht en die wil ik aansluiten op beide PC's zodat daar een gigabit link onstaat.

Na 5 uur op google en van alles proberen ben ik in staat tot moord. (heb zelfs dhcp server geprobeerd waarbij ik neit eens verder kwam dan het werkt niet)

Er moet toch en simpele oplossing zijn.
ik had de twee netwerk kaarten gewoon een static ip address gegeven maar het werk gewoon niet. Beginnen bijna terug te denken aan windows waarbij het wel kon.
iemand een idee?

Oh ja gebruik Debian /Lenny (testing)

Bij /etc/network/interface zijn er als volgt uit

iface eth1 inet static
address 10.0.0.1
netmask 255.0.0.0

andere PC
iface eth0 inet static
adress 10.0.0.2
netmask 255.0.0.0

help

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:18
Maak van dat netmask eens gewoon 255.255.255.0. Dat is wat gebruikelijker (ook bij 10.0.0.x), afaik. :)

Edit:
- Wat geeft ifconfig aan op beide pc's? (Oftewel: komen de instellingen wel door?)
- Zijn de interfaces wel 'up'? (ifconfig ethX up)

Daarnaast zie ik dat het veel voorkomt dat er boven 'iface ethX inet static' nog 'auto ethX' staat.

[ Voor 55% gewijzigd door Z-Dragon op 01-09-2007 19:18 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Srry voor de moeite ....maar ik ga mijn schamen in hoekje

schijnt dat gigabit geen crossover nodig heeft.......een normale kabel werkt nu gewoon....allllll die hoofdpijn voor niks...maar ja wel wat geleerd over netwerken..