ik heb twee identieke moederborden met daarop beide twee giabit netwerk poorten.
Nu heb ik er twee op elke computer die verbonden zijn met een 100mb netwerk. Nu heb ik een cat-6 kabel crossover gekocht en die wil ik aansluiten op beide PC's zodat daar een gigabit link onstaat.
Na 5 uur op google en van alles proberen ben ik in staat tot moord. (heb zelfs dhcp server geprobeerd waarbij ik neit eens verder kwam dan het werkt niet)
Er moet toch en simpele oplossing zijn.
ik had de twee netwerk kaarten gewoon een static ip address gegeven maar het werk gewoon niet. Beginnen bijna terug te denken aan windows waarbij het wel kon.
iemand een idee?
Oh ja gebruik Debian /Lenny (testing)
Bij /etc/network/interface zijn er als volgt uit
iface eth1 inet static
address 10.0.0.1
netmask 255.0.0.0
andere PC
iface eth0 inet static
adress 10.0.0.2
netmask 255.0.0.0
help
Nu heb ik er twee op elke computer die verbonden zijn met een 100mb netwerk. Nu heb ik een cat-6 kabel crossover gekocht en die wil ik aansluiten op beide PC's zodat daar een gigabit link onstaat.
Na 5 uur op google en van alles proberen ben ik in staat tot moord. (heb zelfs dhcp server geprobeerd waarbij ik neit eens verder kwam dan het werkt niet)
Er moet toch en simpele oplossing zijn.
ik had de twee netwerk kaarten gewoon een static ip address gegeven maar het werk gewoon niet. Beginnen bijna terug te denken aan windows waarbij het wel kon.
iemand een idee?
Oh ja gebruik Debian /Lenny (testing)
Bij /etc/network/interface zijn er als volgt uit
iface eth1 inet static
address 10.0.0.1
netmask 255.0.0.0
andere PC
iface eth0 inet static
adress 10.0.0.2
netmask 255.0.0.0
help