Toon posts:

Vista upgrade voor mobiel workstation, continued

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heb ik hier een topic geplaatst over het nut en de zin van het opgraden naar windows vista van een workstation (gebruik vooral Autocad, Rhino, Photoshop en Maxwell). Mij werd toen afgeraden niet te upgraden. Dit in verband met gebrekkige ondersteuning van open GL in vista .

Net zat ik op de website van nVidia te kijken (ik heb een quadro fx 1500 videokaart), http://www.nvidia.com/page/technology_vista_main.html.

Daar wordt de indruk gewekt dat met de nieuwste drivers voor vista, quadro kaarten prima werken. Zijn er mensen met ervaring met quadro icm vista? Maw is de tijd nu wel rijp om mijn workstation te upgraden naar vista?

Jasper

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Draai de Vista upgrade advisor :)

Die kan je heel wat van drivers vertellen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik denk dat je de verkeerde vraag stelt.
Vraag jezelf eens af:
1: Wil ik Vista heel graag? (Zo ja, reden om te upgraden, zo niet, volgende vraag).
2: Werken alle programma's die ik nodig heb vlekkeloos in Vista. (Zo niet, niet upgraden dus).
3: Kan ik in Vista meer dan in mijn huidige Windows, of kan ik er sneller mee werken? (Zo ja, is het het overwegen waard).

Er is geen verplichting om te upgraden naar Windows Vista als je huidige XP setup nog prima voldoet. Ik ben overgestapt omdat ik in een computerwinkel werk, en mijn klanten moet kunnen ondersteunen in Vista. Na een paar weken wilde ik al niet anders meer, dus je went er in ieder geval erg snel aan. Ik stelde mijn vriendin voor om ook op haar PC dan Vista te installeren, maar zij ziet er nog geen meerwaarde in, XP voldoet voor haar prima, alles werkt er op, dus tja, waarom zou ze?
Scheelt wel weer een boel tijd, geld, en wellicht ergernis als achteraf blijkt dat bepaalde software niet werkt...

Zeker als je praat over een zakelijke workstation, en je al je software netjes met officiële licenties hebt, denk ik niet dat je er erg vrolijk van wordt als je een groot deel van je licenties moet vervangen/vernieuwen omdat je op Vista bent overgestapt...

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor het advies! Ik zal voorlopig mijn xp blijven liefkozen...