Ik heb dus het volgende (zoekfunctie in xsl):
$groot = uppercase alfabet
$klein = lowercase alfabet
$param0 = de zoekstring
Een bescheiden zoekfunctie die 2 strings met elkaar vergelijkt dus.
Echter, als je nu op "de een" zoekt, zal hij niets weergeven want hij zoekt de string letterlijk op. Nu zou ik de zoekstring "de een" graag willen opsplitsen tot "de" en "een", en op basis daarvan m'n nodes willen weergeven.
Ik heb al bedacht dat ik een for lus kan maken in m'n xsl (door middel van call-template en een variabele parameter $i) en dan het resultaat van alle substrings tesamen kan smijten, maar dan zit ik met duplicate resultaten. Van google wordt ik niets wijzer, behalve dan dat iemand in 2003 hetzelfde probleem voorhad.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
code:
1
2
| <xsl:apply-templates select="catalogus/categorie/reis[contains(translate(titel,$groot,$klein),$param0) or
contains(translate(beschrijving,$groot,$klein),$param0) or .. |
$groot = uppercase alfabet
$klein = lowercase alfabet
$param0 = de zoekstring
Een bescheiden zoekfunctie die 2 strings met elkaar vergelijkt dus.
Echter, als je nu op "de een" zoekt, zal hij niets weergeven want hij zoekt de string letterlijk op. Nu zou ik de zoekstring "de een" graag willen opsplitsen tot "de" en "een", en op basis daarvan m'n nodes willen weergeven.
Ik heb al bedacht dat ik een for lus kan maken in m'n xsl (door middel van call-template en een variabele parameter $i) en dan het resultaat van alle substrings tesamen kan smijten, maar dan zit ik met duplicate resultaten. Van google wordt ik niets wijzer, behalve dan dat iemand in 2003 hetzelfde probleem voorhad.
Heeft iemand hier een oplossing voor?