Ik denk dat je een verkeerde lading aan strategisch modereren geeft. Onder strategisch modereren wordt verstaan het tegencompenseren, ofwel teveel de andere kant op te modden
met als doel het gemiddelde bij te stellen. Daarvan is in het geheel geen sprake. Toch vind je het nodig een zogenaamde algemene uiting over "powermods die strategisch gaan modereren" te doen terwijl het niemand zal ontgaan wie je bedoelt.
Aanval #1
Of had men een collectieve vlaag van verstandsverbijstering?
Van jou of je broer? Kan het moeilijk inschatten, maar het komt op mij over alsof gepoogd wordt een front neer te zetten.
Aanval #2
ik vind dat iemand die dit een 2 geeft met mening-modden bezig is.
Aanval #3
Ik denk dat je je iBril even af moet zetten voordat je dit soort posts modereert...
Aanval #4: Vooral niet ingaan op argumenten, maar lekker simpel totaal ononderbouwd zeggen dat iemand verkeerd bezig is.
Als je hiervoor +2 gaat geven, omdat je vindt dat er te weinig +2's zijn, dan ben je gewoon verkeerd bezig.
Aanval #5: De conclusie druipt er vanaf, onderbouwing 0.
Dan kan het niet zo zijn dat de powermods wel strategisch gaan modereren.
Leg de FAQ maar naast de reacties, die is net zo hard te interpreteren voor een +2 als tegen. Eventuele gewoonte het anders te doen is geen excuus. Je kan niet aan de ene kant mensen naar de FAQ verwijzen, hier zelf nog verkondigen dat zaken gewoon volgens FAQ moeten, en dan zeggen dat er van die FAQ maar één geldige interpretatie is omdat er blijkbaar ook andere interpretaties prima naast de FAQ te leggen zijn. Dat het blijkbaar niet ZO raar gemodereerd is blijkt wel uit het totaal niet ingaan op de andere reacties waar ik een +2 aan heb gehangen.
De inhoud van enkele reacties van mijn zijde verdienen inderdaad geen schoonheidsprijs, maar besef dat je telkens het bloed onder mijn nagels vandaan haalt.
Ik blijf niet netjes onderbouwingen schrijven om vervolgens een ongefundeerde conclusie met flinke steek onder water terug te krijgen. Je kan het nu mooi omschrijven als niet op aantijgingen ingaan, echter is het enige waar je niet op ingegaan bent de onderbouwing, terwijl je maar doorging met sarrende opmerkingen.
Het enige argument wat je maar blijft herhalen is dat een meerderheid het anders doet. Toch kom je niet verder dan aantijgingen voor eerst fanboymodden en vervolgens strategisch modden. Laat maar eens zien in de FAQ waaruit blijkt wat de juiste score voor die reacties is. Zoals hierboven aangetoond is het net zo goed te interpreteren voor een +2, echter hoef je daar naar jouw mening niet naar te luisteren, want de gewoonte is anders: dat is nog nooit een geldig argument geweest. Als je er met een droge interpretatie van de FAQ niet kan komen, dan is er iets grondig mis. Dat jij het niet met die +2 eens bent, is prima, maar ga mij niet vertellen (en zeker niet op deze manier zoals nu gedaan is) dat dat fanboy/strategisch/verstandsverbijstering/meningmodden is. Dat is op een zieke manier zagen zonder beargumenteren.
Ook op basis van moderaties door anderen strookt je uitleg niet:
Een +1 is al erg vriendelijk... het zit dichter naar een 0.
Tegen alle reacties over deze specifieke moderatie in deze draad:
net een +1 gegeven.
In dit geval was een +2 zeker te rechtvaardigen, wellicht meer dan een +1 (mijn mening)
Zelf heb ik een +1 moderatie uitgevoerd.
Misschien is het geen +2, maar dan wel zeker een +1. En dan is iedere score tussen 2 en 1 een veilige score IMHO, een afwijking van 1 is voor brede interpretatie vatbaar en veroorzaakt niet direct een probleem.
Wie zit er dan verder naast? De "dichter bij 0", of de +2? Waarom blijf je maar doorzaniken dat de moderatie zo onjuist zou zijn? Mijn insteek voor de +2 hier is gewoon volgens FAQ, wellicht wel een andere interpretatie dan de jouwe, en naar mijn smaak zeker een die een bruikbaarder en eerlijker resultaat oplevert.
Zo, bij mij is het hiermee enigszins uit het systeem. Ik hoop hartgrondig jou voorlopig niet ergens op het forum tegen te komen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 04-09-2007 21:36
]