CRT HDTV in mijn budget?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 22:29
Ik zoek een CRT(goedkoper) HDTV voor rond de 200 euro. Ik heb zelf al best veel gezocht, bijv op kieskeurig, maar daar kan je(volgens mij) niet instellen dat ie moet zoeken op HDTV. Ik weet dus niet zo gauw wat een HDTV is en welke niet.

Tweakers pricewacht kan alleen LCD of Plasma tv''s vinden, maar dat word het sowieso niet(te duur). Ik las net wel een topic van een philips die HD ready was, maar die is volgens kieskeurig zo rond de 500 euro, en dat is te duur. Maar kieskeurig kon maar 1 prijs vinden dus misschien is ie ergens anders goekdoper(al denk ik niet dat er in een keer 300 euro vanaf gaat).

Mijn vraag is dus, wat zijn CRT HDTV's want volgens mij zijn daar niet heel veel van. En welke raden jullie mij aan?

Ik heb dus zelf al gezocht maar heb niet veel gevonden(alleen de philips en een samsung WS32Z409T eigenlijk). Ik weet gewoon niet wat de CRT HDTV's zijn.

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Bestaat dat wel?
Bedoel je niet gewoon een CRT computerscherm met een hoge (minimaal 1600x1200) resolutie?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Alle CRT HDTV's zijn op één hand te tellen. Laat staan wanneer je er een in Nederland/België wilt vinden.

Een computermonitor zou de uitkomst bieden, een TV-kaart in je PC, of een XBOX360/PS3 eraan. Anders zul je toch op zoek moeten naar een TFT/plasma.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er bestaan zogenaamde 'HD Capable' tv`s van Philips..

Dat zijn tv`s die HD signalen accepteren en downscalen naar je CRT beeldbuis. Deze beeldbuis heeft wat meer beeldijnen dan een gewone CRT dus je gaat in beeldkwaliteit wel iets vooruit.

Ik zou je echter adviseren, door te sparen voor tenminste een HD ready scherm, zodat je 'echt' met HD (720p) bezig kunt gaan. Voor 200 euro kom je in een tweedehands wereldje terecht en dan heb je vaak te maken met bv 'zwakke philips voedingen', etc..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Perzikvrucht
Ze bestaan wel, zoals de Samsung WS32Z409T en de Philips 28PW9551, maar die zijn wat te duur voor mij. Ik vraag me dus af of er nog anderen zijn.

@The_Zeroorez: Ik heb al een 20" breedbeeld monitor voor mijn computer en een tv kaart en een xbox(1). Maar ik zoek dus echt een tv, omdat ik dat veel makkelijker vind dan een tvkaart. Nu moet ik mijn computer opstarten en uitschakelen als ik het uit wil doen. Een tv is daar veel makkelijker in vind ik(bijv als je voor het slapen nog even tv wilt kijken).

BTW: wat heb je aan een Xbox360/PS3 als ik vragen mag? Deze kan toch geen tv signalen ontvangen?

[ Voor 63% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-09-2007 18:20 ]

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 20:21
Er bestaan wel hd crt's maar alleen maar in de usa en japan geloof ik, maar voor € 200,- koop je nog niet eens een fatsoenlijke non hd crt dus laat staan een goede hd, je kan beter doorsparen naar 500 of 600 en koop een instap lcd. Dan krijg je veel waar voor je geld

• Perzikvrucht
Hmm dus het is niet mogelijk of ik zou moeten zoeken in usa/japan? Dan maar op zoek naar een non-HD crt scherm. Kan iemand mij nog een bepaalde tv aanraden? (als je bij kieskeurig zoekt krijg je echt veel tv's en weet ik niet waar ik moet beginnen).

Het is trouwens voor op een slaapkamer, en niet voor in de woonkamer(want volgens mij valt er dan voor 200 euro echt wel een degelijke non-HD tv te kopen)

Verwijderd

Er zijn inderdaad geen andere CRT HDTV's te krijgen in Nederland. Met de keuze van een normale TV kunnen we hier niet helpen, "wat-moet-ik-kopen"-topics zijn namelijk niet toegestaan. Het beste is gewoon naar de winkel te gaan en te kijken wat ze nog hebben staan. Ik denk niet dat je bij de bekendere merken nog een miskoop kan begaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.