Toon posts:

Verbinding Valt Uit bij Gebruik Bittorrent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem met mijn internetverbinding. Sinds een paar weken zit ik op een nieuwe kamer waar een Surfnet-verbinding standaard in de muur zit. Dit werkt opzich redelijk, maar ik heb er één groot probleem mee. Elke keer als ik bittorrent aanzwengel klapt het hele internet eruit.

Dit gaat als volgt: ik start een torrent op in Utorrent. Deze begint vervolgens verbinding te maken, maar doet hier erg langzaam over. Meestal duurt het een minuut of 10 voordat ie uberhaubt begint met up- of downloaden. Op het moment dat de torrent aangaat kan geen enkel ander programma nog verbinding met internet maken. Na een tijdje echter komt de verbinding weer terug en kan ik internetten en downloaden tegelijkertijd. Het lijkt dus wel alsof ie een bepaalde blokkade moet doorbreken.

Ik heb sinds een paar weken ook een nieuwe computer, met Vista. Erg fijn natuurlijk maar daardoor weet ik niet of het probleem nu ligt aan mijn provider, mijn verbinding, mijn computer of mijn OS.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Firewall uitgeschakeld
- Aantal verbindingen in Utorrent drastisch teruggebracht
- Virusscanner uitgeschakeld

Allen helaas zonder resultaat. Is er hier iemand die een idee heeft waar dit aan kan liggen? Ik heb ergens de vrees dat er ergens een externe firewall zit die alles overhoop gooit. Maar misschien is dat wel onzin en is de oplossing heel makkelijk :)

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 20:59

KRG

Geeft uTorrent onderin al wel een groen rondje aan met zo'n check-icoontje? of zie je een rood of geel driehoekje?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar staat gewoon een groen icoontje. Als ik de check doe op Utorrent meldt ie ook dat mijn poort open staat en verbindingen accepteert...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Zit er een router tussen, of hang je direct aan het net? In het eerste geval heeft je router waarschijnlijk niet genoeg geheugen om alle nat-sessie te kunnen onthouden.. Koop een betere router, of een pc met 2 netwerkkaartjes..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:00:
Zit er een router tussen, of hang je direct aan het net? In het eerste geval heeft je router waarschijnlijk niet genoeg geheugen om alle nat-sessie te kunnen onthouden.. Koop een betere router, of een pc met 2 netwerkkaartjes..
Nee, ik hang direct aan het net. Alle kamers in de flat waar ik woon hebben zo'n kastje aan de muur waar je een netwerkkabel in kan pluggen. Zit dus geen router tussen waar ik iets aan kan doen...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 18:45 ]

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:44:
[...]

Nee, ik hang direct aan het net. Alle kamers in de flat waar ik woon hebben zo'n kastje aan de muur waar je een netwerkkabel in kan pluggen. Zit dus geen router tussen waar ik iets aan kan doen...
Dat wil nog niet zeggen dat je niet op een router zit (bijvoorbeeld zo'n gare Linksys WRT3xx met een max van 5000 openstaande connecties die pas na 5 dagen geflushed wordt). Is het gewoon zo'n wand contact-doosje waar je je kabel in prikt?

Als ik jou was zou ik het eerst even precies navragen binnen je flat. Pas dan denk ik dat we je echt kunnen helpen :)
Pagina: 1