Windows XP instaleerd niet na format vista

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 15:09
Hallo,

Ik heb hiervoor windows vista gebruik maar de crack werkte niet en de trial periode is afgelopen. En daarbij was ik niet tevreden over de prestaties met mijn systeem i.s.m. vista.

Nu had ik dus alles wat belangrijk was op me D schijf gezet (kon met een truukje nog gewoon bij de desktop komen) om station c te kunnen formateren.

Dus ik stop de CD van windows xp pro er in (niet zeuren, deze cd heeft al 100 installaties zonder problemen gedaan) en kom uiteindelijk in de setup terecht.

Ik krijg dan de lijst met beschikbare stations te zien, waar enkel station C op te zien is waar 130.... van de 131gb beschikbaar is (raar want er stond nog gewoon 60 gb aan data op). Dus ik kies station c en zeg dat deze snel in NTSF moet worden geformateerd. Station D was dus nergens te vinden, maar die had ook nog iets van 2gb vrije ruimte over.

Vervolgens start de pre-installatie, en na afloop wilt de computer opnieuw opstarten. Vanaf dat moment loopt de installatie eigenlijk in een "loop", en begint steeds uit zichzelf met de installatie, na 2x had ik daar genoeg van en formateerde de hardeschijf normaal en achteraf begin de pre-installatie weer.

De computer start weer op en doet dit keer geen "loop". Echter zodra die verder wil opstarten krijg ik de melding "Fout tijdens het laden_" van het besturingsysteem."

Ik had er even niet aan gedacht dat me cardreader er nog inzat (die altijd wel problemen veroorzaakte) en heb deze verwijderd (extern usb), maar het probleem houd aan.

Iemand die nog een idee weet ?
Ik heb niks aan de bios veranderd of andere hardware gebruikt.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:56
Probleem is dat vista nog wat sporen heeft achter gelaten op de mbr waar de xp installatie niet mee overweg kan. De oplossing is om een tooltje van de hd-fabrikant te downloaden en een zogenaamde "low-level format" uit te voeren, LET OP!!! alle data op de hd gaat dan verloren, niet alleen van je C-partitie.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:38
Low level format zou ik niet aanraden. Er zijn andere tools die de MBR kunnen wissen. Een low level format zou je hardeschijf stuk kunnen maken.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
huh?!! Dit is wel nieuws... Dus al je Vista een keer installed als enig OS kan je niet meer terug? Behalve via dat paardemiddel? Lekker dan! Ik heb enkel Vista nog maar installt als 2e OS op partitie E:, die kon ik wel makkelijk weg/schoon krijgen.

• BLACKfm
Lekker dan, daar ben ik niet zo blij mee want er staan veel belangrijke dingen op de D partitie.

Ik heb een externe behuizing, kan ik um daar wel in hangen en onder XP lezen ? Zou anders een nieuwe VISTA installatie ook helpen mocht plan "a" niet werken ?

• Invisible_man
Sperenvanger schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:18:
Low level format zou ik niet aanraden. Er zijn andere tools die de MBR kunnen wissen. Een low level format zou je hardeschijf stuk kunnen maken.
Zou heel goed kunnen dat er andere tools zijn, mijn "paardenmiddel" werkt iig :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zorg voor een opstartdiskette met fdisk, voer daarna fdisk /mbr uit... die repareert je MBR :+

We are shaping the future

• BLACKfm
misschien een domme vraag, maar als ik de hardeschijf normaal formateer, ben ik dan ook niet al die andere informatie kwijt zoals een MBR of wat dan ook ? Of word deze informatie op D opgeslagen ?. Zou ik anders ook met DELTREE (windwos 98 cd) dat bestand kunnen verwijderen ?

edit : Ik heb geen diskette station, heb een barebone en op het diskette vak me hardeschijf.

[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 01-09-2007 17:23 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Doe dan maar startup vanaf je xp-cd, kies in beginscherm voor reparatie (R), en type in fixmbr.

• Invisible_man
BLACKfm schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:22:
misschien een domme vraag, maar als ik de hardeschijf normaal formateer, ben ik dan ook niet al die andere informatie kwijt zoals een MBR of wat dan ook ? Of word deze informatie op D opgeslagen ?. Zou ik anders ook met DELTREE (windwos 98 cd) dat bestand kunnen verwijderen ?

edit : Ik heb geen diskette station, heb een barebone en op het diskette vak me hardeschijf.
Je MBR is eigenlijks een extra partitie waar je zelf niet bij kan, in de MBR staan gegevens van je OS over hoe die geboot moet worden (zodat de BIOS weet hoe hij windows moet booten).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

BLACKfm schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:22:
Dan hang je er of tijdelijk een floppy aan, of je gebruikt een USB-floppy drive.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BLACKfm
Ik zal eens kijken of het met FIXMBR lukt met de XP cd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dude koop gewoon een licentie. Warez is nogal niet toegestaan hier :X

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.