Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

runware on-demand virus scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een runware (software die je niet hoeft te installeren) virus scanner.
Dit wil ik als backup programma gebruiken op PC's die ik repareer. zonder dat ik software hoef te installeren.
De enige die ik tot nu toe tegen ben gekomen is MicroWorld eScan, maar die heeft erg veel order now en register knoppen.

Het is de bedoeling dat de PC niet online hoeft te zijn, dus online virusscanners is niet echt een optie. (ik wil niet het risico lopen andere PC's op het netwerk te besmetten)

Iemand nog andere sugesties?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

veel virusscanners kunnen vanaf de cd-rom scannen, alleen heb je dan niet de laatste antivirus definities. Dat is denk ik altijd het probleem ermee, als je wilt kunnen updaten dan zal je het moeten installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr_gadget op 01-09-2007 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
De MicroWorld eScan die ik eerder noemde kun je wel updaten (probeert hij automatisch als er een internet verbinding is), maar als een verbinding niet aanwazig is, kun je gewoon me de versie die je eerder hebt gedownload scannen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Als ik dit zo lees denk ik meteen 'portable apps'.

http://portableapps.com/apps/utilities/clamwin_portable

Een virus scanner die je niet hoeft te installeren en geschikt om een systeem compleet mee te scannen :)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Sick Nick schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:28:
Als ik dit zo lees denk ik meteen 'portable apps'.

http://portableapps.com/apps/utilities/clamwin_portable

Een virus scanner die je niet hoeft te installeren en geschikt om een systeem compleet mee te scannen :)
ClamWin scheen anders best brak te zijn in tegenstelling tot zijn Linux-variant. Hiren's Boot CD en ook anderen bevatten meestal ook wel virusscanners, misschien zijn die wat? Ook zijn die uiteraard handig omdat ze ook als beheertools uitblinken. :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De McAfee SDAT updates kun je ook uitpakken en gewoon als command line scanner gebruiken. Op die manier scan ik machines waar ik geen volledige virusscanner wil installeren.
Als het minder grondig mag dan kun je ook gewoon McAfee Stinger gebruiken die alleen op de meest actuele virussen scant.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Zoek naar "bootcd" of "bootable" cd met google of in newsgroupen, daar vind je cd's met zoiets erop.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dr.Web Cure-It kan gewoon scannen vanaf z'n exe.

ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/cureit.exe

Hoewel ik geen idee van heb of het nou een goede of slechte virusscanner is en of hij update.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1