Toon posts:

Plextor probs

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een plextor 8x4x32 IDE brander, en daar heb ik nogal een vaag probleem mee.
Elke keer als ik mijn pc aan zet (dus niet reboot oid), dan flikkert het lampje van mijn plextor, en die blijft dan ook flikkeren, ook in windows. Ik kan dan niet de cd-lade openen. Ook als ik mijn pc dan gewoon reboot blijft het probleem. De enige manier om dit te stoppen is de computer helemaal uitzetten, en dan weer aan.
Hoe kan dit, en nog beter, hoe kan ik dit oplossen :) ?
Ik weet niet of het hiermee wat te maken heeft, maar soms (vaak :o )wil nero (5.0.1.3) nadat ie een cd gebrand heeft niet de cd-lade openen. Het lampje op mijn plextor blijft dan branden, en nero loopt vast. Pas na een reboot werkt alles weer. De gebrande cd is dan trouwens niet mislukt ofzo.
Dit probleem doet zich niet voor bij WinOnCD, alhoewel die er wel een paar seconden over doet om de cd-lade te openen na het branden.
Mijn pc specs:
Abit be6, cel466 (niet oc-ed), g400.
Mijn plextor zit op de primaire ide-controller als master (m'n hdd's zitten op de hpt366 controller van m'n be6)

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:09
Mijn gokje: vuiltje op lens, of groter probleem.
Probeer eerst s de firmware up te graden. Als dat niet lukt...Dan weet ik het ook niet direct.
Ziet er dan meer als hardware probleem uit, en dan kan je maar beter je garabtie gebruiken.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste firmware (1.07) zit erop

Verwijderd

Holy shit man! Lijkt wel of ik mijn eigen verhaaltje aan het lezen was!!!
Verrekte toevallig wel ditte!
Ik heb precies diezelfde brander....precies dezelfde processor...en precies hetzelfde moederbordje!! En nou nog sterker IK HEB DUS OOK NET ZO'N VERGELIJKBAAR PROBLEEM!! Had em ook al in 3 verschillende forums gepost. Men raadde mij alleen maar aan de firmware te upgraden (had ik uiteraard al gedaan naar versie 1.07)en die writer es in een ander systeem te proberen, dat moet ik maar es doen denk ik. Aangezien wij tot nu toe de enigen zijn die dit probleem hebben en het wel erg toevallig is dat wij hetzelfde moederbordje en processor hebben zou je het daar bijna in gaan zoeken!
Bij mij zit het net ietsjes ander alleen wat betreft de problemen. Ik heb dat met dat flikkerende lampje niet, tevens heb ik helemaal geen problemen met data cd's branden tot nu toe. Mijn probleem is alleen audio CD's ! Heb ik met verschillende programma's op verschillende manieren geprobeerd, van WAV naar CD...van mp3 door MP3Bee loten omzetten en direct laten wegfikken, en ook van audio-CD naar CD te branden direkt maar het gaat nooit goed! Hij brand altijd een aantal tracks weg, alles lijkt perfect te gaan, buffer constant 100% vol en geen vuiltje aan de lucht maar dan na een tijdje doet hij gewoon nix meer, brandprogramma hangt en de writer reageert nerges meer op. Moet dus rebooten!
Bij mij mislukken helaas die gebrande CD-tjes dus wel...
Ik denk dat we echt met een probleem zitten, ik ga het nog es in een ander systeem proberen denk ik en gaat het dan nog niet goed dan ga ik terug naar de winkel, zal er wel iets niet aan kloppen ofzo, errug vaaaag.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Sorry boys, maar ook ik ken dit probleem.
Ik heb ook die 8x4x32i comPLEX-je en bij mij hangt hij ook spontaan, stopt gewoon met branden.
Weet je wat bij mij de oplossing was:
Ik heb een P3 450@504 Mhz, dus FSB van 112.
Op de 1 of andere reden kan die fikker slecht tegen een te hoge PCI/IDE.

Ik draai nu weer standaard, en alle cd's zijn nog gelukt, geen spontane stops meer.

Als verdere hardware heb ik:
* Asus P2B-F
* Asus TNT2Ultra
* Maxtor DiamondMax Plus 5120 91024D4 (10.2 GB) ATA 33

Weet niet wat jullie hebben, misschien ook overgeclockt systeem, en dus een te hoge PCI/IDE bus.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Aha! in ieder geval erg nuttig dat je even de reden post, wist niet dat er NOG meer mensen zouden zijn met dit probleem! ;)
OKay dan, na ga zo ook es proberen dat stomme celeron 466-tje ipv op 525 dus gewoon es op 466 te laten draaien dan, es kijken of ie dan lukt!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik heb dezelfde brander op een Abit BH6 zitten, met een PIII650@806 (FSB 124), totaal geen problemen mee. Ik ga nog even kijken of ik iets meer hierover kan vinden ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

OK DAN DIAMON!! Eindelijk de tip waar ik zo lang op gewacht heb! Heb net mijn Cel466 teruggezet van 525 naar 466 en nog es geprobeerd van audio CD naar CD-RW te branden, wat voorheen ook al misging, en VOOR HET EERST LUKTE HET!! Bleef voor het eerst niet hangen en rondde de oel netjes af!
Perfect! Lulllig wel overigens dat je je pc niet kan overklokken door een CD writer in je systeem, zie ook niet waar die het nou zo moeilijk mee moet hebben dan. Volgende keer maar een SCSI writer dan denk ik, die zullen daar wel geen last van hebben. Ik ga me PC weer gewoon lekker terugzetten naar 525 aangezien ik toch bijna nooit een audio-CD fik en data CD's branden nooit een probleem is geweest. Als ik dan es een audio CD wil maken zet ik em effe op 466 weer. Nog vreemder trouwes is dat Witsflow_ zijn 466 niet heeft overgeklokt en dus evengoed problemen heeft! Ik moet ook nog maar afwachten of het de volgende keren ook weer goed gaat natuurlijk, dit kan net een toevalstreffer zijn. Naja we lijken in ieder geval een stap verder! (of dus misschien wel 2 stappen!)
Nogmaals bedankt Diamon!

Verwijderd

oel is natuurlijk boel hehe
Tikfouten maken is mijn specialiteit geworden geloof ik

Verwijderd

Al eens een andere IDE geprobeerd ? (in ieder geval geen UDMA/66 80-aderige kabel gebruiken).

• Diamon

Diamon

The Weird One

Your Welcome
Het heeft mij 3 cd's gekost, voor dat ik eens daar aan d8.
Tis vreemd dat het bij de 1 wel en de ander geen problemen oplevert.

Wat voor HD's hebben jullie er allemaal inhangen, denk dat mijn Maxtor ook dwars zit.
Aangezien er wordt gezegd dat die Maxtor's slecht tegen te hoge PCI/IDE snelheden kunnen.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag vandaag op www.cdrom-guide.com dat er meerdere mensen zijn met vergelijkbare problemen (knipperend lampje, vastlopers etc). Schijnt dat bepaalde lasers niet goed zijn afgesteld ofzo in bepaalde branders van dit type, en dat je m dan maar gewoon terug moet sturen.
Er is ondertussen al een meeltje richting plextor :)

Verwijderd

Ja, ik heb dus inderdaad ook al een maxtor schijfje. De disk die er naast komt te hangen wordt in ieder geval een IBM die nu in bestelling staat. Al blijft die Maxtor wel in me syteem hangen uiteraard dus daarmee zal het probleem ook wel niet verholpen zijn denk ik.
Heb nu eens rondgekeken op www.cdrom-guide.com en daar blijkt dat er dus echt VELEN zijn met vergelijkbare problemen met die plextor 8432 !! Dat lijkt dus het minst succesvolle typetje te zijn wat Plextor uit heeft gebracht. Maar inderdaad komt iedere keer weer terug dat het vooral zal komen door overklokken. Defective lasers wordt toch ook nog weleens genoemd... Ga evengoed, al heb ik nu wel een audio CD succesvol kunnen fikken, Plextor nog maar even een mailtje sturen denk ik, es kijken wat daaruit voortkomt en verder nog es wat meer audio CD's fikken om te zien of ze wel allemaal goed gaan en het niet een toevalstreffer was!
En Witsflow_ laat maar even weten wat je van Plextor terughoort (als je al wat terughoort) !

• Diamon

Diamon

The Weird One

Witsflow_: Er is ondertussen al een meeltje richting plextor.
Please, wil je het on laten weten wat ze te melden hebben.

Ps. SALRIJN, wil je effe een exact URL-tje geven naar dat topic.
Tis anders zo'n gezoek :)

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Er zijn vele topics daar, vele posts, over die Plextor probleempjes! Gewoon op die site effe een search doen naar Plextor en je pikt ze der zo uit aan het "topic/subject" !! Dat heb ik ook op die manier gedaan.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Er zijn vele topics daar, vele posts, over die Plextor probleempjes
Idd, er zijn er vele, zelfs zoveel dat je door de comPLEX-jes de bugs niet meer ziet.

Welke heb jij dan gelezen, kan die niet vinden.

Zal wel aan mij liggen :)

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg de volgende reply van plextor in me meelbox:
Dear Sir,

Thank you for your interest in our Plextor products.

It looks like your drive is defective. For returning the device, please
mention your details on the request page of our website: http://www.plextor.be/english/technical/rma.html
We will gladly make you an RMA (Return Materials Authorisation) number and
send it to you by email.

There is a two-year warranty on our drives and one year on the Plexwriter.

For any further information we are always at your disposal.

Verwijderd

Ik heb zelf ook de plextor 8432. Ongeveer dezelfde problemen, maar die waren opgelost door : Firmware update, writer op SECUNDAIR MASTER te zetten. De primaire hou ik voor mijn harde schijven. En heel misschien is je ide kabeltje niet lekker, probeer een ander kabeltje, en zorg dat je lens van je drive schoon is.
Nu draait ie perfect, in een AMD k5-166 MHz, 80 mb SDRAM 100 MHz, en die computer gebruik ik alleen om te branden. Zo min mogelijke andere PCI kaartjes erin en zo min mogelijk toepassingen op de harde schijf zodat er altijd een goede datastroom aanwezig kan zijn.
Als je problemen blijft houden, 1. ander systeem proberen, 2. drive naar plextor laten opsturen. (als je garantie hebt) en dit via je distribiteur laten verzenden naar plextor.
Voorderest zijn het hele goede en snelle branders, ik ben uiterst tevreden over. Kan ik niet zeggen van de philips writers, dat zijn ondingen.
Suc6 !
Pagina: 1