Ik heb sinds een paar weken een plextor 8x4x32 IDE brander, en daar heb ik nogal een vaag probleem mee.
Elke keer als ik mijn pc aan zet (dus niet reboot oid), dan flikkert het lampje van mijn plextor, en die blijft dan ook flikkeren, ook in windows. Ik kan dan niet de cd-lade openen. Ook als ik mijn pc dan gewoon reboot blijft het probleem. De enige manier om dit te stoppen is de computer helemaal uitzetten, en dan weer aan.
Hoe kan dit, en nog beter, hoe kan ik dit oplossen
?
Ik weet niet of het hiermee wat te maken heeft, maar soms (vaak
)wil nero (5.0.1.3) nadat ie een cd gebrand heeft niet de cd-lade openen. Het lampje op mijn plextor blijft dan branden, en nero loopt vast. Pas na een reboot werkt alles weer. De gebrande cd is dan trouwens niet mislukt ofzo.
Dit probleem doet zich niet voor bij WinOnCD, alhoewel die er wel een paar seconden over doet om de cd-lade te openen na het branden.
Mijn pc specs:
Abit be6, cel466 (niet oc-ed), g400.
Mijn plextor zit op de primaire ide-controller als master (m'n hdd's zitten op de hpt366 controller van m'n be6)
Elke keer als ik mijn pc aan zet (dus niet reboot oid), dan flikkert het lampje van mijn plextor, en die blijft dan ook flikkeren, ook in windows. Ik kan dan niet de cd-lade openen. Ook als ik mijn pc dan gewoon reboot blijft het probleem. De enige manier om dit te stoppen is de computer helemaal uitzetten, en dan weer aan.
Hoe kan dit, en nog beter, hoe kan ik dit oplossen
Ik weet niet of het hiermee wat te maken heeft, maar soms (vaak
Dit probleem doet zich niet voor bij WinOnCD, alhoewel die er wel een paar seconden over doet om de cd-lade te openen na het branden.
Mijn pc specs:
Abit be6, cel466 (niet oc-ed), g400.
Mijn plextor zit op de primaire ide-controller als master (m'n hdd's zitten op de hpt366 controller van m'n be6)