[XP]Computer blijft haken tijdens opstarten.*

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markbuis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-01 16:36
Hallo,

Ik ben tegen het volgende probleem aangelopen wanneer ik me computer heb gereboot.

Wanneer ik me PC reboot blijft die hangen op een zwart scherm met een knipperend laag streepje ( _ ) . Aan de computer zie ik dat die intensief bezig is, maar komt naar 3 uur nog niet verder dan een knipperend streepje.

Ik heb voor die reboot nog gebruik gemaakt van TuneUp Utilities 2007, van de MemOptimizer functie en de TuneUp Diskdoctor functie die mij vroeg of ik eventuele fouten in de hardeschijf wou opsporen en verbeteren maar daar heb ik voor keuze gekozen : "Bij volgende herstart scannen naar eventuele fouten in de hardeschijf'. Nadat ik Call of Duty 2 had gespeeld en me PC vastliep, heb ik de reset knop ingedrukt en toen verscheen het probleem dus. Ik heb /NoGuiBoot ingeschakeld bij MSConfig een maandje terug (zodat je windows xp laadscherm niet ziet voor snellere boots) maar dat zal wel niet het probleem zijn. Save mode doet hetzelfde blijft ook haken bij het opstarten (ook een knipperend laagstreepje)

Nu is mijn vraag als volgt : Is dit nog op te lossen of moet ik maar me windows opnieuw installeren?

Met vriendelijke groet,
Mark :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, omdat je /noguiboot hebt aangezet, zie je niet of hij nou aan het scannen is of niet. En als je hdd wat fouten heeft of groot is, kan dit een aardige tijd duren. Die optie heeft trouwens weinig tot geen effect op de snelheid van het starten van je OS, het laat alleen het Windows scherm niet zien.
Je zegt dat je ziet dat de computer druk bezig is, bedoel je dat je je hdd lampje aan ziet staan of hoor je die ook echt ratelen.
Het is eigenlijk altijd aan te raden om geen dingen te doen waar je computer op kan vastlopen als het na een herstart bepaalde taken gaat uitvoeren en direct opnieuw op te starten. Wil je toch die dingen doen, zet ze dan pas aan het einde van je taken aan.

Commandline FTW

• markbuis
Hero Of Time schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:02:
Nou, omdat je /noguiboot hebt aangezet, zie je niet of hij nou aan het scannen is of niet. En als je hdd wat fouten heeft of groot is, kan dit een aardige tijd duren. Die optie heeft trouwens weinig tot geen effect op de snelheid van het starten van je OS, het laat alleen het Windows scherm niet zien.
Je zegt dat je ziet dat de computer druk bezig is, bedoel je dat je je hdd lampje aan ziet staan of hoor je die ook echt ratelen.
Het is eigenlijk altijd aan te raden om geen dingen te doen waar je computer op kan vastlopen als het na een herstart bepaalde taken gaat uitvoeren en direct opnieuw op te starten. Wil je toch die dingen doen, zet ze dan pas aan het einde van je taken aan.
Lampje knipperd en de hardeschijf ratelt maar ben nu ietsjes verder gekomen, zodra ik bepaalde apparatuur loskoppel uit de usb dan doet die hetzelfde maar dan 20 sec en dan kom er weer een herstart en dat blijft zo doorgaan dan...

Voor het probleem er was, heb ik ook nog met TuneUp bepaalde programmas bij de opstart procedure uitgeschakeld (StartUp Manager)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat bij het opstarten zou niets moeten uitmaken, dat is als Windows al geladen is en de programma's die dan bij het opstarten laden niet worden geladen. Bijvoorbeeld Adobe Snelstarten ed.

Het ziet er naar uit dat je iets flink verknalt hebt. Danwel met een van die tune programma's, danwel door de crash van CoD. Als je nog een backup moet maken van je gegevens, hang hem in een andere computer of boot met een Linux live cd en maak een backup, herinstalleer Windows. Je zou een windows repair kunnen proberen, maar garantie heb je uiteraard niet. Herinstalleer alleen als echt laatste redmiddel (of je wilt gewoon weer eens een snel en schoon systeem hebben).

Commandline FTW

• markbuis
Hero Of Time schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:55:
Dat bij het opstarten zou niets moeten uitmaken, dat is als Windows al geladen is en de programma's die dan bij het opstarten laden niet worden geladen. Bijvoorbeeld Adobe Snelstarten ed.

Het ziet er naar uit dat je iets flink verknalt hebt. Danwel met een van die tune programma's, danwel door de crash van CoD. Als je nog een backup moet maken van je gegevens, hang hem in een andere computer of boot met een Linux live cd en maak een backup, herinstalleer Windows. Je zou een windows repair kunnen proberen, maar garantie heb je uiteraard niet. Herinstalleer alleen als echt laatste redmiddel (of je wilt gewoon weer eens een snel en schoon systeem hebben).
En als je een backup maakt met de linux cd en dan vervolgens weer de back up recoverd, krijg je dan niet problemen met programmas die hun driver niet meer kunnen vinden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel voorzien van Windows versie zoals ook in de Policy vermeld staat.

Ik zou ook vooral eens kijken of je niet met de geijkte bootfix utilities zoals ze ook in de FAQ staan vermeld de boel kan repareren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1