Uitbreiding geheugen Satellite: aandachtspunten?

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn Toshiba Satellite A100-405 laptop heeft op dit moment 1024mb geheugen.
En dit wil ik graag uitbreiden met nog 1024mb geheugen. Of misschien met 2 modules van 2048mb. Volgens de site van Toshiba is het volgende geheugen aanwezig:

- 1x DDR2 RAM (533 MHz)

Als ik via CPU-Z kijk wordt er echter PC2-4300 (266 Mhz) aangegeven.

Nu is de vraag: welk geheugen moet ik nemen?
Ik weet namelijk niet precies WELK geheugen ik nu moet nemen en een miskoop is ook weer zo zonde.
Het enige wat ik zeker weet is dat er op dit moment 1 bank bezet is en dus ook 1 bank vrij.
Ik weet ook niet of er verschil is tussen merken en types wat elkaar kan 'storen'.

Via de Pricewatch was mijn oog op een van deze modules gevallen maar is het dus de goede soort:

1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM

1GB PC4200 DDR2 SO-DIMM

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

2de will be fine.

266*2 (DDR) = 533

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• hemiparo
  • Niet online
Thanks! Via de pricewatch kom ik o.a. SuperMemory tegen. Op hun site zie ik echter ook dit geheugen via de Geheugen Wizard:

PRO 1GB MEMORY DDR2 SODIMM
[KTT667D2/1G] Produkt prijs: €54.69

1GB DDR2 SODIMM 1 MODULE F/ TOSHIBA PORTEGE & TECRA
[KTT533D2/1G] Produkt prijs: €54.69

Nu zou dit geheugen speciaal voor de Toshiba zijn maar is ook meteen bijna €20 duurder? Zit hier nu veel verschil in of gewoon voor de goedkoopste gaan?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Er zit geen verschil in behalve dat de fabrikant van het geheugen (Kingston) door Toshiba wat QA-testen heeft laten te doen in ruil voor een zak geld, met als gevolg dat ze opgenomen zijn in Toshiba's compatibility list. De speciale vermelding hiervan is voor een zaak als SuperMemory dan weer de reden om er extra euro's voor te vragen.

Voor de gemiddelde Tweaker waardeloos dus, deze "samenwerkingsgarantie".

This can no longer be ignored.

• hemiparo
  • Niet online
idd... dan ga ik gewoon voor het geheugen bij Azerty. Wil het graag snel hebben en moet ook wel een bedrijf met goede recencies zijn ;)
Bedankt voor de input... en weer iets geleerd!