[iCal] .Mac VS calendar.google.com

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik ben eens even gaan kijken naar .Mac, aangezien het wel heel erg handig is om je agenda overal te kunnen checken. Fijne functionaliteit wat betreft iMovie, iPhoto, iDisk, etc... maar daar gaat het mij niet in het bijzonder om.

Mijn conclusie: functionalitiet van iCal icm .Mac valt vies tegen. Ik wil gewoon m'n hele agenda makkelijk kunnen zien en eventueel ook nog kunnen wijzigen. Maar je kan alleen per calendar in iCal die dingen publishen. Dan kan je wel een group maken en die publishen, maar dan hebben ze allemaal dezelfde kleur en is er dus geen onderscheid meer tussen de verschillende calendars.

Wat dat betreft is Google Calendar misschien een betere webapp. Echter, om iCal te synchroniseren met Google Calendar moet je moet handmatig eerst de calendars in iCal exporteren en dan die files aan Google voeren. Zou misschien geautomatiseerd kunnen worden mbv een script of Automator... zijn er tweakers die dat gedaan hebben?

Of kiezen mensen voor een linkje op een website zetten zoals als: http://ical.mac.com/WebOb...ault?d=16&u=[username'pje]&v=0&y=2007&m=8&n=[calendar-naampje].ics
(zij het in de vorm van een iFrame oid)

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is op het moment een beetje behelpen met iCal omdat de funtionaliteit die er in zit gewoon heel erg beperkt is. in Mac OS X 10.5 Leopard dat volgende maand uitkomt is iCal echter helemaal vernieuwd. Ik zou gewoon even daar op wachten en kijken wat e mogelijkheden zijn met de nieuwe versie.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er is wel een programmaatje dat inderdaad automatisch iCal met Google Calendar synchroniseerd, namelijk Spanning Sync. Heb het een tijdje geleden gebruikt en werkte wel redelijk als ik het me goed herinner.

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Johnny schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:25:
Het is op het moment een beetje behelpen met iCal omdat de funtionaliteit die er in zit gewoon heel erg beperkt is. in Mac OS X 10.5 Leopard dat volgende maand uitkomt is iCal echter helemaal vernieuwd. Ik zou gewoon even daar op wachten en kijken wat e mogelijkheden zijn met de nieuwe versie.
Ik lees hier helaas niet veel over .Mac synchronisatie. Laten we hopen dat ze idd ook dat aspect zullen verbeteren.
hans_1990 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:02:
Er is wel een programmaatje dat inderdaad automatisch iCal met Google Calendar synchroniseerd, namelijk Spanning Sync. Heb het een tijdje geleden gebruikt en werkte wel redelijk als ik het me goed herinner.
Ik had 't een tijdje geleden ook geprobeerd, maar dacht dat er iets mis mee was. Download Spanning Sync niet alleen de calendars van Google? Is het echt een 2-way sync? Zijn er mensen die het daadwerkelijk gebruiken? Het zou de investering waard kunnen zijn...

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Ja het is een 2 way sync.
Owja en het werkte trouwens ook wel goed. Tot de evalutation was expired.

[ Voor 60% gewijzigd door Kaspers op 01-09-2007 19:10 ]

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Met GCalDaemon had ik een open source versie gevonden maar dat was nogal ingewikkeld en heb het nooit werkend gekregen.
Ik heb sowiezo slechte ervaring met allerlei sync oplossingen.. Voor mij zou het mooi zijn om Outlook, iCal en Google Calendar te syncen en idem met adresboeken. Ik heb te vaak allerlei vervuiling gekregen of data die ineens verdween..
Spanning Sync werkte wel goed toen ik het probeerde maar ja, beetje duur..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden Spanning Sync gekocht. Ideaal programma. Hij sync mijn iCal en google calendar perfect. Hij synct two way, dus dat is helemaal ideaal. Als je op google iets veranderd hebt moet je als je thuis bent ff snel syncen en dan loopt alles weer perfect in sync.

Je kan gewoon in google dezelfde agenda's aanmaken als dat je in iCal hebt, en die dan allemaal met elkaar syncen, werkt perfect.

Kortom, ik vind het programma zeker de investering (+/- 18e) waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 13:03 ]

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:02:
Ik heb twee weken geleden Spanning Sync gekocht. Ideaal programma. Hij sync mijn iCal en google calendar perfect. Hij synct two way, dus dat is helemaal ideaal. Als je op google iets veranderd hebt moet je als je thuis bent ff snel syncen en dan loopt alles weer perfect in sync.

Je kan gewoon in google dezelfde agenda's aanmaken als dat je in iCal hebt, en die dan allemaal met elkaar syncen, werkt perfect.

Kortom, ik vind het programma zeker de investering (+/- 18e) waard.
mja, die $25 (ca.€18) is voor een jaar. Wil je een eeuwigdurende licentie kost ie $65 (ca.€48)
en dan weet je nog niet hoe het loopt met de volgende versie van OSX..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Ja, maar dan neem je toch gewoon voor een jaar? Ik vind die 18 persoonlijk (!) niet zo veel geld voor zo'n handige dienst.

Download dan gewoon eerste de trial (30 dgn) en kijk daarna of je het wil kopen of niet.
Pagina: 1