Toon posts:

Geheugen voor SM X5DPL-IGM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ben op zoek naar geheugen voor mijn server, specs van mobo laat zien dat ikhet volgende nodig ben:

• Six 184-pin DIMM sockets
• Supports up to 12 GB DDR266/200 memory
• Dual channel memory bus
• Memory must be populated in pairs

Memory Type DDR266/200 registered ECC SDRAM 72-bit, 184-pin gold-plated DIMMs

DIMM Sizes 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB

Memory Voltage 2.5 V only

Nu ben ik op diverse sites geweest waar geheugen aangeboden word maar zie door de bomen het bos niet meer.
Is het nodig om perse ECC en/of REG te gebruiken, zit nogal wat prijverschil in namelijk dus vandaar mijn vraag.

Vast bedankt,

Kukel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je ECC regged mem nodig hebt hangt af van de chipset. Sommige chipsets die het nodig hebben kunnen ook zonder (Bijv de AMD 760MP) terwijl andere gewoon niet werken.
Over wat voor plankje hebben we het hier? Misschien dat iemand zo'n ding al een keer heeft geprobeer te booten met unbufferd spul. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook zelf even kijken of het ding ermee boot of niet. DDR266 dimmetjes zijn niet bepaald schaars en kosten ook weinig meer (en in principe is 128MB al zat om te testen of het werkt).

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Terw_Dan schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:14:
Over wat voor plankje hebben we het hier?
Kijk eens naar de topictitel...

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

Jawel. Leen 2 reepjes normaal unbuffered non-ecc ddr ram om te testen. Ws heb je wel ECC Registred nodig.

Vul alle criteria in in de pricewatch zoekmachine en die spuugt vast wel wat reepjes uit die voldoen.

Verwijderd

Kukel,

Kijk eens op deze site van Kingston;
http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search
Pagina: 1