[DVI] 1 output -> 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 17:24
Bij het uitzoeken of ik het hart van mijn huidige mediacenter pc beter kan vervangen door game componenten, of dat het handiger is om gewoon een tweede pc aan te schaffen ben ik tegen een probleem opgelopen.

De gewenste setup bij het vervangen van de onderdelen in de mediacenter pc staat de mediacenter/game combo in de woonkamer (in een antec fusion case) en heb ik een "terminal" (keyboard, muis, beeldscherm) in de eetkamer. De uitgangen die ik dan nodig heb zijn als volgt:
  1. 1x dvi output -> projector (films / games)
  2. 1x dvi output -> monitor (tv voor als de projector even overkill is)
  3. 1x dvi output -> terminal in de eetkamer (voor de browse / chat / programmeer / game alle niet-mediacenter dingen)
Nu verwacht ik niet dat ik nr.2 en nr.3 tegelijk zal gebruiken en lijkt het me dus handig om 1 output van de videokaart voor deze twee schermen te gebruiken. Dus heb ik gezocht naar een dvi-switch. De enige switches die ik tegenkom zijn van het 2 input (videokaartaansluiting) 1 output (monitor) formaat, en dus niet het 1 input(videokaartaansluiting), 2 output(monitor) wat ik nodig heb. (zoals deze)

nu zie ik net dat zowel de inputs als outputs allen female zijn wat mij het juiste antwoord op mijn vraag al doet vermoeden. Dus wellicht ten overvloede: kan deze (of soortgelijke) switch doen wat ik wil?

• Edoll
Iemand een antwoord? Is bovengenoemde dvi switch niets meer dan een aa/uit schakelaar voor 22n 2tal dvi signalen?

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 16:47

Krizzie

Progressive Music \o/

Er zijn DVI splitters. Deze maken van 1 poort 2 poorten. waardoor je je beeld kan clonen of uitrekken. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.homestead.co.uk/CategoryImages%5CDV188l.jpg

Zoals die. :)

Geluidswolk

• Edoll
Die heb ik bewust er niet bij gezet omdat deze natuurlijk ook het signaal halveren. Dit lijkt me niet mogelijk omdat ik een vrij grote afstand moet overbruggen (meter of 5 / 6 voor 1 aansluiting 1 meter voor de tweede) en op de monitor met de 6m kabel de hoogste resolutie zal voeren (1680*1050)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan had je het er beter bewust juist wel bij kunnen zetten, inclusief de reden waarom je denkt dat deze oplossing niet de juiste zou zijn ;)

Koop al mijn ads!