Toon posts:

Krijg resolutie van tv-out niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mn videokaart (geforce 7300LE) mijn lcd tv (samsung LE32S62) via de d-sub aangesloten. Als ik via de pc een resolutie instel van 1360 x 768, wat de tv moet kunnen hebben, dan krijg ik een zwarte balk aan de linkerkant van mijn tv. Die is ongeveer een centimeter of 3. Zet ik de resolutie een stukje terug, dan is het wel beeldvullend. Maar ik wil natuurlijk wel de maximale resolutie draaien.

Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/4vskvie.jpg

Bij het rode pijltje moet het beeld dus eigenlijk nog een stuk naar links lopen

Wat doe ik fout?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan maximaal 1024*768 sturen over S-Video, kijk eens naar VGA, daarmee krijg je wel beeldvullend :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je TV VGA of DVI heeft sluit em dan idd daar op aan. Ik gebruik zelf VGA met mijn laptop en LCD TV en dat werkt perfect.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34
Snake schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:40:
Je kan maximaal 1024*768 sturen over S-Video, kijk eens naar VGA, daarmee krijg je wel beeldvullend :)
Lees de OP eens goed :') .

Bij mijn LE26R32B kan ik via het menu van Samsung bij de PC-poort opties "automatisch afstellen" kiezen, de TV zet het beeld dan automatisch beeldvullend.

Ook kan je via het nVidia Control Panel het beeld wat verschuiven.
PilatuS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:43:
Als je TV VGA of DVI heeft sluit em dan idd daar op aan. Ik gebruik zelf VGA met mijn laptop en LCD TV en dat werkt perfect.
Geldt ook voor jou, lees eens! Wat denk je dat d-sub is :S?

[ Voor 36% gewijzigd door MarcoC op 01-09-2007 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:43:
Ik zou toch het liefste de aansluiting zo laten zoals het is. Met monitorkabel dus.. geeft namelijk wel strakker beeld. DVI aansluiting zit dr niet op. HDMI wel, maar een dvi naar hdmi kabel werkt niet volgens de handleiding van de tv.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja je hebt gelijk, niet goed gelezen.

(Je zegt net alleen zelf wel: Als je een Nvidia kaart hebt. Wat ook in de TS staat :p )

Edit: Probeer trouwens eens 1366x768 ipv 1360x768 :)

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 01-09-2007 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
MarcoC schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:43:
[...]

Lees de OP eens goed :') .

Bij mijn LE26R32B kan ik via het menu van Samsung bij de PC-poort opties "automatisch afstellen" kiezen, de TV zet het beeld dan automatisch beeldvullend.

Ook kan je via het nVidia Control Panel het beeld wat verschuiven.
[...]

Geldt ook voor jou, lees eens! Wat denk je dat d-sub is :S?
Die optie zit niet op mijn tv :'( En het control panel werkt eigenlijk ook niet mee.. als ik het beeld probeer te verschuiven verdwijnt het dus in die balk van 3 centimeter.

• MarcoC
PilatuS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:47:
Ja je hebt gelijk, niet goed gelezen.

(Je zegt net alleen zelf wel: Als je een Nvidia kaart hebt. Wat ook in de TS staat :p )

Edit: Probeer trouwens eens 1366x768 ipv 1360x768 :)
Je moet wel 1360x768 hebben. Hij moet gewoon in het menu van z'n TV automatisch afstellen kiezen en dan staat alles goed :9 .

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:50:
[...]

Die optie zit niet op mijn tv :'( En het control panel werkt eigenlijk ook niet mee.. als ik het beeld probeer te verschuiven verdwijnt het dus in die balk van 3 centimeter.
Jawel man, je moet beter kijken. Sla die handleiding eens open :P.

Dan zou je dit zien staan:
Afbeeldingslocatie: http://primeserver.nl/media-archive/uploads/83889770.jpg

:)

Verwijderd

Topicstarter
MarcoC schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:54:
[...]

Jawel man, je moet beter kijken. Sla die handleiding eens open :P.

Dan zou je dit zien staan:
[afbeelding]

:)
Kerel je hebt helemaal gelijk! Ik heb het gevonden. Dr zit nu nog wel een heel klein balkje rechts in beeld, maar dat zullen dan wel die 6 pixels zijn.

Tnx

Topic kan dicht.

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:57:
[...]

Kerel je hebt helemaal gelijk! Ik heb het gevonden. Dr zit nu nog wel een heel klein balkje rechts in beeld, maar dat zullen dan wel die 6 pixels zijn.

Tnx

Topic kan dicht.
Je kan volgens mij het beeld ook nog handmatig verschuiven zodat je het links 3 pixels en rechts 3 pixels kan maken :) .
Pagina: 1