[iMac G5] iMac blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een iMac G5 PPC staan waar ik niet zo snel uit kan komen wat er mis mee is.

Als ik hem opstart dan krijg ik een logo'tje van een Apple OS hoofdje en dan een vraagteken wat elkaar afwisselt.

Daarom deed ik er een Mac OS-X CD 1 erin. Hiervan start hij gewoon op maar dan krijg ik op een gegeven moment zo'n kleurenwieltje als cursor en daarna loopt hij vast...

Toen had ik het idee om Ubuntu te proberen maar Ubuntu loopt dus ook vast, je ziet op een gegeven moment X opstarten en dan krijg je een muispijl maar 30s daarna freezed Ubuntu dus ook...

Ik zit een beetje met de handen in het haar want de site van Apple is niet te bereiken vandaag en ik heb ook de originele Mac OS X cd's van dit ding niet...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat zijn de precieze specs van de iMac? En is de machine tweedehands omdat je de originele CD's niet hebt?

Launching containers into space

Verwijderd

Is het niet zo dat ubuntu enkel werkt op intel?
Ik denk dat je de originele cd's van die mac gewoon kan aanvragen bij apple (mits kleine kostenvergoeding) dus als dat 't probleem zou zijn...

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ubuntu is er net als Debian ook voor PPC dus dat is het probleem niet. Maar wat de TS eigenlijk eens zou moeten doen is een AHT draaien. Maar zonder AHT cd of de originele cd's is dat vrij lastig.

Launching containers into space