Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik spaar al heel wat jaartjes netjes iedere maand een beetje van mijn salaris, het zogenaamde spaarloon. Ik spaar bij de Ageon en mijn bank is de Postbank. Nu heb ik een nieuw huis gekocht, en dat is een van de situaties waarin je al je geld mag opnemen. Dit wilde ik wel en dus netjes formuliertje ingevuld en bevestiging gekregen.

Ik heb deze bevestiging niet gelezen en gewoon ter kennis aangenomen. Deze bevestiging is van een maand terug. Ik kwam deze net toevallig tegen en het viel mij op dat het rekening nummer vreemd over kwam. Ik heb het nagekeken en het genoemde rekening nr verschilt 1 cijfer met mijn eigen rekening nummer. Een 4 ipv een 9, en ik moet zeggen, mijn 9 kan af en toe best op een 4 lijken. Het is dus over gemaakt op een ander rekening nummer, wel ten name van mij.

Ik heb dus geen geld gehad en iemand anders is nu ws heel gelukkig. Ik kan pas maandag weer bellen en maak mij toch wel enigzins zorgen aangezien ik het geld graag zelf zou willen hebben ipv dat een vreemde er heel blij mee is. Mijn vraag is dus, hoe groot is de kans dat ik dat geld ooit nog ga zien?

http://www.bonuszoeken.nl

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zou eerst eens kijken of dat rekening nummer ook echt bestaat (1 cent overmaken via postbank.nl_

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Is het niet aan banken om te controleren of de naam van de rekening ook echt bij het rekening nummer hoort. Als dat niet zo is, dan kunnen ze het geld niet overmaken en komt het weer terug (of wordt het niet eens gestort.) Volgens mij moet Aegon het opnieuw overmaken maar dan wel naar het goede nummer. Dan duurt het misschien iets langer en dan kan vervelend zijn, maar dat is misschien ook wel een beetje je eigen schuld...

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Het is onmogelijk dat een rekening nr slechts 1 cijfer verschilt van een ander rekening nummer.
1 van deze 2 rekening nummers moet ongeldig zijn.
De laatste 2 cijfers van het rekeningnummer zijn namelijk controlecijfers (de rest bij deling door 97 van het andere getal). Tenzij dit iets specifieks Belgisch is of zo, maar het lijkt mij sterk dat dit in andere landen ook niet zo is ...

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Jaspertje schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:11:
Is het niet aan banken om te controleren of de naam van de rekening ook echt bij het rekening nummer hoort. Als dat niet zo is, dan kunnen ze het geld niet overmaken en komt het weer terug (of wordt het niet eens gestort.) Volgens mij moet Aegon het opnieuw overmaken maar dan wel naar het goede nummer. Dan duurt het misschien iets langer en dan kan vervelend zijn, maar dat is misschien ook wel een beetje je eigen schuld...
Banken doen hier moeilijk over... ze schuiven het gewoon af. Mijn vriendin had het op haar werk waar van een collega het salaris naar de verkeerde rekening was overgemaakt wat niet hun schuld was. De bank zei gewoon 'niet ons probleem, de transfer is gedaan en daarmee is ons werk gedaan'. Ze wouden zelfs geen contact gegevens geven van de rekening waar het geld naar toe was gegaan. Via google bleek dat het rekening nummer van een goed doel was, toen kon er contact opgenomen worden en werd alles geregeld. Maar van banken hoef je geen medewerking te verwachten!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

DieterVDW schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:13:
Het is onmogelijk dat een rekening nr slechts 1 cijfer verschilt van een ander rekening nummer.
1 van deze 2 rekening nummers moet ongeldig zijn.
De laatste 2 cijfers van het rekeningnummer zijn namelijk controlecijfers (de rest bij deling door 97 van het andere getal). Tenzij dit iets specifieks Belgisch is of zo, maar het lijkt mij sterk dat dit in andere landen ook niet zo is ...
Kan bij de postbank wel degelijk, mijn broertje zijn nummer is precies 1 lager dan die van mij (die van mij heeft een 1 op het einde, die van hem een 0).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 11:18

KRG

Jaspertje schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:11:
Volgens mij is dat in de praktijk onzin. Ik heb ook een keer een nummer vergeten bij iets over te maken, met dus eigenlijk een verkeerde naam nummercombinatie, maar het is gewoon overgemaakt naar een vreemde. Met een briefje naar postbank met daarbij een afschrift was het teruggestort. Maar toch wel raar dat zoiets gewoon kan.

• Baarsjes
  • Niet online
Majh maar moet je hiervoor bij de Postbank zijn? Ik kan toch moeilijk mij gaan mengen in een transactie tussen de Aegon en de postbank? Vooralsnog is het een transactie tusen de Aegon, de Postbank en diegene die bijna mijn rekening nr heeft en sta ik er voor de Postbank dus redelijk buiten?

Euh ja ik weet dat het enigzins mijn schuld is, ik schrijf onduidelijk en ik controleer het pas na een maand. Maar ik wil toch wel graag mijn eigen geld hebben.

O en even geprobeerd, ja het rekening nummer bestaat dus weet wel welke persoon momenteel gelukkig is met mijn geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Baarsjes op 01-09-2007 14:36 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is je bank niet telefonisch bereikbaar op zaterdag? :?

Dat heeft weinig zin denk ik :)
Baarsjes schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:32:
O en even geprobeerd, ja het rekening nummer bestaat dus weet wel welke persoon momenteel gelukkig is met mijn geld.
Naam en plaatsnaam? misschien dat je er een belletje aan kan wagen als er niet te veel van in het telefoonboek staan ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Gunner op 01-09-2007 14:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Baarsjes
  • Niet online
Er staat er 1 in het telefoonboek dus de kans is wel vrij groot. Maar als ik het vanuit zijn oogpunt zou bekijken....Er belt een malloot op zaterdag dat er een bedrag voor hem op zijn rekening is gestort een maand geleden en dat hij dat graag wil hebben. Met nog steeds in het achterhoofd dat ik ook voor die persoon geen partij ben. Ik maak volgens mij als enige kans bij de Aegon en niet bij een van de andere twee partijen, of zie ik dat verkeerd?

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Kid Buu

Huh, Pietje?

Juridisch wordt het dan gezien als een onverschuldigde betaling. Ik heb het ook een keer gehad dat ik een bedrag kreeg overgemaakt dat niet voor mij bestemd was, toen trad de bank als een soort bemiddelaar op namens de partij die het verkeerd overgemaakt had.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Baarsjes
  • Niet online
Dat zou dus betekenen dat het net is alosf de Aegon het nooit heeft over gemaakt?

Phoe, toch maar schrijflessen gaan volgen of zo.

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Baarsjes schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:20:
Dat zou dus betekenen dat het net is alosf de Aegon het nooit heeft over gemaakt?

Phoe, toch maar schrijflessen gaan volgen of zo.
Jawel, maar alleen naar de verkeerde persoon.

Ik denk dat je het via Aegon moet regelen, en dat die dan contact opnemen met de bank.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien dat je je van de domme moet houden. het is niet jouw fout, of je er nu na een maand achter komt of niet. Gewoon zeggen dat je het geld nooit gehad hebt.

lijkt me het makkelijkste.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
Gunner schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:03:
Misschien dat je je van de domme moet houden. het is niet jouw fout, of je er nu na een maand achter komt of niet. Gewoon zeggen dat je het geld nooit gehad hebt.
Het kan natuurlijk zijn dat TS zelf een schrijffout heeft gemaakt? In dat geval valt Aegon niets te verwijten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

StevenK schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:08:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat TS zelf een schrijffout heeft gemaakt? In dat geval valt Aegon niets te verwijten.
Ok, ik ga er even vanuit dat de fout bij Aegon ligt, ik ga ter goeder trouw uit van de TS.

Verwijderd

Kid Buu schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:00:
[...]

Jawel, maar alleen naar de verkeerde persoon.

Ik denk dat je het via Aegon moet regelen, en dat die dan contact opnemen met de bank.
Voor dergelijke delicate acties doe je toch een beetje je best om het nummer proper op te schrijven? Als je daar achteloos in bent is het idd een beetje je eigen schuld.

Er zijn maar tien verschillende tekens, dus als je die niet duidelijk wil opschrijven, tja...

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25
Je moet bij de Aegon zijn, die kunnen via de bank waarmee ze bankieren een onderzoek laten starten. De bank neemt contact op met de Postbank, Postbank kijkt het na (achteraf naamnummer controlle, natuurlijk veel goedkoper). Postbank corrigeert het.

Jij hoeft/kan geen contact op te nemen met de Postbank hiervoor: Alleen de partij die het heeft overgemaakt, anders kan iedereen wel zeggen ik heb geen geld gehad..
Jij hoeft/kan geen contact op te nemen met de ontvangende partij, dat is voor jou niet relevant (al kan het wel sneller gaan omdat diegene het door kan storten naar jou..... alleen als je mij zou bellen van er staat geld op je rekening en dat is voor mij dan had ik ook gezegd bewijs het maar eens.. niet zo heel vreemd)

Mensen die nu weer gaan (post)bank bashen met dat moeten ze vooraf vaststellen blabla, als ze dat deden waren transacties langer onderweg (waar dan iedereen weer over gaat zeuren ;)) + het kost de bank meer. Kost het de bank meer dan kost het de klant meer, want dat gaan de banken echt niet zelf betalen, kortom de kosten v.d. pas gaat weer omhoog) . Plus achteraf is net zo veilig, alleen duurt achteraf langer voor de klant

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat ben ik met je eens, maar daar heeft de TS nu niet zoveel meer aan. Afhankelijk van in hoeverre de ontvangende partij wil meewerken, moet dit makkelijk opgelost kunnen worden.

edit: als reactie op alvi

[ Voor 7% gewijzigd door Kid Buu op 01-09-2007 18:10 ]

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ha ik vind dit wel een grappig verhaal.
Niet dat het niet HEEL ERG vervelend is maar het is wel een komisch verhaal.

Hoop dat het goed komt voor je!

[ Voor 13% gewijzigd door DutchManticore op 01-09-2007 21:38 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 11:18

KRG

Je kan toch buiten dit alles ook nog even die persoon bellen? Misschien wil hij het wel overmaken en ben je van het probleem af.

Of wordt het nu structureel verkeerd overgemaakt?

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-11 13:38
De bank kan gewoon binnen 1 jaar (?) het geld weer terugvorderen. Mijn broertje heeft dit een keer gehad met 25.000 gulden die naar hem werd overgemaakt, maar die bij het volgende afschift volledig was verdwenen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
MochiGohan schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:46:
De bank kan gewoon binnen 1 jaar (?) het geld weer terugvorderen. Mijn broertje heeft dit een keer gehad met 25.000 gulden die naar hem werd overgemaakt, maar die bij het volgende afschift volledig was verdwenen.
Kan alleen wanneer het een fout van de bank is geweest.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Baarsjes
  • Niet online
Er wordt structureel niets vereerd over gemaakt, het gaat om een eenmalige uitkering.

Als ik het enigzins goed begrijp is de Aegon afhankelijk van die persoon of die het wle of niet terug wil storten? Of hebben zij ook enig juridisch recht om dit voor elkaar te krijgen?

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Baarsjes schreef op zondag 02 september 2007 @ 07:40:
Er wordt structureel niets vereerd over gemaakt, het gaat om een eenmalige uitkering.

Als ik het enigzins goed begrijp is de Aegon afhankelijk van die persoon of die het wle of niet terug wil storten? Of hebben zij ook enig juridisch recht om dit voor elkaar te krijgen?
Jawel, het is een onverschuldigde betaling. Binnen een periode van 5 jaar kan dit bedrag (met eventuele interest) teruggevorderd worden.

• Baarsjes
  • Niet online
Zoo ik heb gisteren onctact gehad met de Aegon. De betaling is mislukt omdat naam en nummer niet overeen kwamen heeft de postbank de betaling geweigerd. Het geld is echter niet terug gestort op mijn rekening maar staat ergens bij de Aegon te wachten. Normaal gesproken zouden ze hierover een brief sturen maar volgens die mevrouw was niet terug te vinden dat dat ook daadwerkelijk gebeurt was.

Nieuw formuliertje opsturen met goede rekening nummer (duidelijk schrijven) en het komt allemaal goed denk ik.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Baarsjes schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:08:
Zoo ik heb gisteren onctact gehad met de Aegon. De betaling is mislukt omdat naam en nummer niet overeen kwamen heeft de postbank de betaling geweigerd. Het geld is echter niet terug gestort op mijn rekening maar staat ergens bij de Aegon te wachten. Normaal gesproken zouden ze hierover een brief sturen maar volgens die mevrouw was niet terug te vinden dat dat ook daadwerkelijk gebeurt was.

Nieuw formuliertje opsturen met goede rekening nummer (duidelijk schrijven) en het komt allemaal goed denk ik.
Heb je geluk mee dan. Volgens mij is de Postbank ook de enige die naam / nummers controleerd. Bij overboekingen naar bankrekeningnummers wordt dit niet gecontroleerd afaik.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Toch vreemd dan. Wss zitten zij zelf ook bij de postbank dan? Want ik heb een half jaar geleden een storting ontvangen die niet voor mij bestemd was (maand later teruggestort op verzoek van de bank).

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25
Volgens mij was/is het zo bij de Postbank dat alleen de naamnummer controle wordt uitgevoerd op digitaal aangeleverde transacties en dat het bij normale overschrijvingskaarten nog wel eens fout wil gaan,

Correct me if i'm wrong

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1