PC start totaal niet op

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb de volgende problemen met een pc.

De PC is 1 van de Aldi (Medion). Specs zijn niet zo interessant aangezien bijna alles vervangen is.

Eerst liep de pc regelmatig vast en op een gegeven moment wou hij totaal niet meer opstarten. Hij gaat wel aan, maar daarna gebeurt er niks. Getest met ander geheugen, andere hdd, andere video kaart, andere voeding; hielp allemaal niks. Nu had hij nogal hoge proc. temperaturen (60 graden). Ik heb toen de processorcooler verwijdert en zag dat er zwarte doorgebrande stukken op de cpu core zaten.

Probleem gevonden dacht ik. Nieuw mobo en processor besteld (Asus A8V-VM en AMD Athlon 64 3200+). Tevens voor de zekerheid nieuwe voeding besteld (Chieftec GPS-350FB-101A, 350W).

Probleem is nu, hij start nog steeds niet op. Zelfs kaal met enkel het mobo, processor en voeding niet. Geen bios pieps, niks. Hij blijft maar draaien zonder beeld te geven (ook niet op onboard vga). Ook vreemd is dat zodra ik de stekker in de power supply doe, de pc meteen aan gaat. De ATX switch van het front panel doet niks.

Bios reset met jumpers heb ik ook al gedaan. Ook niet geholpen.

Wat kan dit zijn? En hoe kan ik dit oplossen?

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik neem aan dat je die oude voeding nog hebt? Zoja, probeer die eens.
En ik zie dat je mobo geen piepjes geeft..doet mij denken aan een defecte mobo. Maar stuur heb nog niet gelijk op, misschien is het toch de voeding die niet goed is.

• Rebunted
  • Niet online
ZalmanLuci schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:58:
Ik neem aan dat je die oude voeding nog hebt? Zoja, probeer die eens.
En ik zie dat je mobo geen piepjes geeft..doet mij denken aan een defecte mobo. Maar stuur heb nog niet gelijk op, misschien is het toch de voeding die niet goed is.
Net getest, met de oude voeding doet hij ook niks (deze heeft trouwens ook nog 20-pins atx stekker ipv 24-pins bij de nieuwe voeding, mobo heeft ook 24 pins nodig).

Geheugen is trouwens Samsung 256MB DDR PC3200 CL3 (2x).

Kan het niet iets in de kast zijn wat het tegenhoudt? Het is wel toevallig dat ik een stuk mobo had en mijn gloednieuwe ook direct stuk blijkt te zijn. Of de voedingskabel een optie?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al geprobeert om de PC buiten de kast om op te starten?
Het kan namelijk best zijn, dat je PC ergens contact maakt met de kast.
Dan wil het wel eens gebeuren, dat de PC niet wil opstarten.
Heb ik zelf ook al een aantal keer gehad, als ik dan me hardware buiten de kast aansloot en dan opstartte, werkte de boel gewoon... :)

Plus dat je weet dat het niet aan je hardware ligt

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2007 14:06 ]

• Rebunted
  • Niet online
GJ-tje schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:06:
Heb je al geprobeert om de PC buiten de kast om op te starten?
Het kan namelijk best zijn, dat je PC ergens contact maakt met de kast.
Dan wil het wel eens gebeuren, dat de PC niet wil opstarten.
Heb ik zelf ook al een aantal keer gehad, als ik dan me hardware buiten de kast aansloot en dan opstartte, werkte de boel gewoon... :)

Plus dat je weet dat het niet aan je hardware ligt
Zal ik eens proberen :)

Edit//

Alles buiten de kast had ook geen effect, jammer genoeg. Ook een andere voedingskabel niet.

Het mobo zal dan toch wel stuk zijn, DOA gevalletje. Heb gecontroleerd of de processor goed zat, maar ook hier mankeert niks aan. Verder zijn de voedingskabels zo aangesloten zoals het moet (kan maar op 1 manier).

[ Voor 23% gewijzigd door Rebunted op 01-09-2007 14:40 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

J-Media schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:10:
[...]

Zal ik eens proberen :)

Edit//

Alles buiten de kast had ook geen effect, jammer genoeg. Ook een andere voedingskabel niet.

Het mobo zal dan toch wel stuk zijn, DOA gevalletje. Heb gecontroleerd of de processor goed zat, maar ook hier mankeert niks aan. Verder zijn de voedingskabels zo aangesloten zoals het moet (kan maar op 1 manier).
Heb je de vorige hardware buiten de kast geprobeerd? Om uit te sluiten dat het aan je nieuwe moederbord ligt?

• Rebunted
  • Niet online
GJ-tje schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:13:
[...]
Heb je de vorige hardware buiten de kast geprobeerd? Om uit te sluiten dat het aan je nieuwe moederbord ligt?
Vorige hardware is al weg.

Maar de voeding is goed, die doet het wel op een ander systeem. Ander geheugen werkte ook niet.

Dan blijft mobo / cpu over want meer was niet aangesloten (zo kaal mogelijk).

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
J-Media schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:19:
[...]

Vorige hardware is al weg.

Maar de voeding is goed, die doet het wel op een ander systeem. Ander geheugen werkte ook niet.

Dan blijft mobo / cpu over want meer was niet aangesloten (zo kaal mogelijk).
Als die niet piept, is het waarschijnlijk toch je mobo die dood is. RMA'tje maar :P
Pagina: 1