[VPN] Kan geen verbinding maken met Extern Bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18
Op mijn vaders werk hebben ze sinds kort een VPN server.
Via ons thuisnetwerk verbinding maken met de VPN server wil prima. Verbinding maken met het Externe Bureaublad wil echter niet. Als we via mobiel internet verbinding willen maken met het Externe Bureaublad kan dit wel. Dit is alleen geen doen omdat we hier in Ommen alleen GPRS signaal kunnen ontvangen. Wat moet ik doen om ook via ons thuisnetwerk verbinding te kunnen maken met het Externe Bureaublad?
We hebben een Linksys WAG54GS router en ADSL van Planet Internet.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 11:29

Jimbolino

troep.com

1. Contact opnemen met de systeembeheerders van "mijn vaders werk"
2. Samen met hun kijken naar een oplossing
3. evt "VPN passthrough" aanzetten op je WAG54GS
4. Een duidelijkere topicstart maken waarin de complete situatie duidelijk wordt. (Firewalls thuis, firewalls op het werk, wat voor soort VPN etc etc)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Misschien dat er een bepaalde rule-base op die VPN server staat die je toegang blokkeerd op TCP poort 3389 (RDP) binnen het interne netwerk bij het bedrijf. Dit moet inderdaad even onderzocht worden door iemand die deze VPN server beheerd.

[ Voor 9% gewijzigd door brederodekater op 01-09-2007 19:37 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Uit het feit dat je met een mobiele internet verbinding WEL in kunt loggen op het Externe Bureaublad, en met je eigen internetaansluiting niet, wijst er in mijn ogen op dat het in jullie internetvoorziening mis gaat.
Waarschijnlijk gaat het mis in de WAG54GS. Stel de PC waarop je het externe bureaublad moet gebruiken in op een vast IP adres. Kijk in de router naar de opties: Port Forwarding of DMZ.
Als je een DMZ mogelijkheid hebt, zet dan het vaste IP adres van de PC in die DMZ.
Anders moet je de hierboven al genoemde poort 3389 op TCP niveau open zetten, en laten doorverwijzen naar het IP van die PC...
Het kan zijn dat het Externe Bureaublad naast poort 3389 nog meer poorten nodig heeft, daar moet je dan nog maar even op verder Googlen ofzo, durf ik je zo uit mijn hoofd niet te zeggen...

• Rickm
Ik heb de pc een static IP gegeven. In de router heb ik de DMZ op Enable gezet en het IP van de pc daarin gezet, maar dezelfde 'Kan de Server niet vinden' melding blijft komen. Ook het forwarden van de 3389 TCP poort naar het IP van de computer werkt niet. Aan de instellingen aan de server kant kan het volgens mij niet liggen, omdat het met mobiel internet wel wil.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 11:29

Jimbolino

troep.com

Poorten forwarden voor uitgaande verbindingen is onzin.

Draaien er op die server ook nog andere services (HTTP HTTPS oid), zodat je kan testen of die wel werken.
Kun je de server wel pingen ? Kan dit met "mobiel internet" wel?

Heb je bij het maken van de VPN verbinding aangezet dat hij de gateway van de VPN moet gebruiken als default gateway?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Rickm
Het probleem is opgelost.
Omdat het netwerk waar de vpn server op draait gebruik maakt van de 192.168.1.x range, en ons netwerk ook, was er waarschijnlijk een conflict. Ons eigen netwerk maakt nu gebruik van de 192.168.2.x range, waarmee het probleem was opgelost.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Niet zozeer een conflect, eerder een routing issue. Jouw PC denkt te weten dat 192.168.1.x lokaal te vinden is. Hij heeft immers een Ip in die reeks. Hij zal voor de server aan de andere kant dus nooit via de VPN lopen.
Thuis overzetten naar een andere range is dan inderdaad het slimste en makkelijkste.

* Equator zit ook op een andere range hiervoor ;)
Pagina: 1