Laptop valt uit als hij op accu draait

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57
heeey,

Ik had mijn laptopje mar weer tevoorschijn gehaald omdat ik hem nodig heb voor school straks.

Het is een Asus A2500H. eerder kon ik prima werken op de accu maar sinds ik hem weer tevoorschijn heb gehaald en xp weer opnieuw heb geinstaleerd..

Valt hij uit in de bios... met xp opstarten en hoe vaker ik het doe hoe eerder hij uitvalt totdat hij niet meer aanwilt op de accu.

Zodra ik netstroom aansluit loopt hij als een zonnetje... dus ik denk ik ga de accu caliberen.. maar dat heeft ook niet geholpen aangezien hij dan weer uitvalt.. :/

De bios zegt ook dat de accu 99% vol is..en als ik hem aan netstroom aanhang na een tijdje 100%..

Dus accu is ook niet leeg.

Waar kan het aan liggen?? ik denk zelf dat ik richting de accu moet gaan zoeken

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe oud is die laptop? Accu kan best wel zo goed als kapot zijn alleen geeft dan vaak nog wel aan dat hij gewoon 100% vol zit aangezien dit gewoon wordt bepaald aan de hand van de capaciteit die de accu nog kan hebben.

Verwijderd

Wat je kan doen is een programma downloaden zoals Notebook Hardware Control http://www.pbus-167.com/). Daarmee kan je kijken wat de werkelijke capaciteit/wear level van je accu is zodat je kan bepalen of die accu nog stroom kan leveren.

• bd-casemod
Ja ik draai het.. en dan staat er 100% trek ik AC adaptor eriut.. loopt usage naar 32,000W en dan klapt ie eruit.

Zonder dat ik de laptop stress

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
32W lijkt me niet echt lekker... Wss krijgt hij gewoon te weinig uit de accu aangezien alleen al mn CPU op full performance al die 32W nodig zou hebben...

Verwijderd

Licht aan de laptop, mijn laptop trekt 17 tot 20 Watt volcontinu, stressed.

Maar kijk eens bij NHC:
Tabblad Settings: Show All NHC Options and Settings

Tabblad Battery:
Dan kan je onderaan de status van je batterij zien (waar onder: Hoeveel energie er in zit, hoeveel procent van maximum, enz, ...). ALs je batterij echt gaar zou zijn dan zou daar het Wear level zeer hoog moeten zijn.

• bd-casemod
Wear level is 47%

http://imagedump.nl/viewer.php?id=200670wear.JPG

screen shot.

• bd-casemod
anybody?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Niet schoppen binnen 24u! :o
In het CSL Beleid staat dat probleemtopics niet in CSL thuis horen, het topic gaat dus op slot.

Ik denk overigens dat je zeker wel richting de accu moet denken. Je hebt het notebook simpelweg weggelegd en nadien werkt enkel de accu niet, de rest wel. Met de search kun je wel enige tips vinden over accu's maar de vraag is of die daadwerkelijk gaan helpen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.