Toon posts:

Symantec Ghost en Windows XP SID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met Symantec Ghost te spelen en wat ik uiteindelijk wil is een DVD die ik in een computer kan stoppen zodat die daarvan boot en een image kan restoren. Dat lukt me al vanaf een opgestartte Ghost CD die dan de bootbestanden van die CD kan halen en samen met die image naar een DVD kan branden. Echter heb ik veel gelezen over SID's die veranderd moeten worden als je een computer kloont. Dit kan met Sysprep (van en aangeraden door Microsoft) of Ghostwalker (van en aangeraden door Symantec).

Aangezien de geïnstalleerde Windows nog geen product key heeft ingevoerd gekregen en ook nog niet is geactiveerd (en daarbij alle PC's dezelfde HAL hebben; enige wat nog moet gebeuren is videokaart, die op elke PC anders is, installeren) heb ik gekozen voor Ghostwalker ipv Sysprep omdat dat volgens Symantec beter om kan gaan met Ghost. Echter ik kan helemaal geen informatie vinden over hoe ik Ghostwalker in die DVD kan integreren zodat die dat automatisch kan toepassen tijdens of na het klonen van de PC. In de documentatie staat heel leuk dat ik GhWalk32.exe moet uitvoeren in een opdrachtprompt en dergelijke, maar dat zou nogal vervelend zijn om dat voor elke computer te doen. Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Ik wil het liefste zo weinig mogelijke 'na-moeite' hebben voor elke PC maar als het echt niet anders kan zal ik het maar via de opdrachtregel moeten doen op elke gekloonde PC. :)

Verwijderd

je kan ghostwalker met een commandline regel uitvoeren, in dezelfde regel als dat je de ghost.exe opstart en verwijst naar de ghost file.

hier moet je ff op googlen weet hem ook niet uit m`n hoofd

edt:

bedenk me nu ook dat je misschien een batch moet maken:

ghost.exe -- roep hier de ghost file aan---
ghstwlk --roep hier ghostwalker aan--

1 van de 2 dus :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 13:03 ]

Verwijderd

Je kunt ook newsid gebruikt. Command line en automatische reboot:

http://www.microsoft.com/...als/Utilities/NewSid.mspx

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip Association. Zou het dan het handigst zijn die in de opstartprocedure te zetten in een scriptje die het programma ook weer uit opstartprocedure haalt? Dan zou namelijk wel de simpelste oplossing zijn en doet eigenlijk het enige wat ik wil (de SID aanpassen), dus dat is wel een voordeel.