Online(errors) Seagate SATA 300 schijf

Pagina: 1
Acties:

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Hoop dat de titel duidelijk genoeg is, maar het gaat in ieder geval om het volgende :

Ongeveer 8 maanden geleden een nieuwe S-ATA schijf aangeschaft, Seagate SATA-300 250gb schijf puur voor opslag.

Nu heb ik deze schijf in een PC gehangen waar eerst Windows XP op stond (Profi edition, UK) en ben deze overheerlijk gaan gebruiken voor mijn bestanden (film bewerking, foto bewerking, opslag video's etc..etc..) en alles werkt naar behoren.

Echter sinds een tijdje startte XP niet zo 1-2-3 meer op, ik kreeg eerst het Disc-Check programma waarbij deze schijf (zonder foutmeldingen) nagekeken ging worden. Dit gebeurde elke keer als de PC opstartte.

Afijn, ik in het Management programma gekeken en hierbij kwam de melding Online(with errors) naar voren. Uiteraard even het help-bestand er bij gepakt en hier stond in dat de schijf opnieuw geactiveerd zou moeten worden. Gedaan maar werkte niet. Ik naar de Seagate site, Seatools gedownload en afgedraait.

Op elk mogelijke test kwam de schijf er goed uit, maar toch vertrouwde ik het niet. Heb er toen een 300gb PATA schijf bijgezet en alle bestanden over gezet. Nadat ik een gedeelte overgezet had heb ik de pc opnieuw opgestart en ben daarna nog eens gaan kijken. Geen melding meer gekregen die dag. Afijn, de rest van de data er op gelaten. Toen kwam enkele dagen later (na het stomme idee om de schijf gewoon weer te gebruiken) die melding terug.

Aangezien ik toch over wilde stappen op Vista kwam ik tot het besluit dat het misschien wel eens aan XP kon liggen (oude install van 1,5 jaar oud). Vista geinstalleerd en niet echt meer op gelet.

Eergister terug gekomen van vakantie en maar weer eens wezen kijken. Zelfde Online(with errors) melding als in XP, en dit terwijl de schijf eigenlijk geen mankementen vertoont (geen getik, geen herrie, snelle opslag, snel kopieren, geen foutmeldingen etc..etc..).

Nieuwste SATA drivers geinstalleerd : ook geen goed resultaat.

Nou ben ik van het type "het werkt gewoon, waarom geeft het een melding, ik heb geen zin om dat ding om te gaan ruilen omdat ik dan een uur moet rijden" en vraag mij af of dit probleem iemand bekend in de oren klinkt en of er een andere oplossing voor is dan de schijf gewoonweg te vervangen met een ander?

Mede ook omdat ik geen winkel-garantie meer heb, de schijf geen echte fysieke foutmeldingen geeft via het seagate programma en ik de schijf ook niet naar seagate kan sturen omdat zij melden dat dit via de winkel moet gaan.....

Wabbawabbawabbawabba

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:08
8 maanden geleden? Dan heb je dus nog wel garantie ;). Zou er gewoon mee terug gaan, want blijkbaar doet ie het niet zoals het hoort. Probeer hem wel eerst eens in een andere pc!