Ik vroeg me af of het volgende mogelijk is.
Ik heb een tabel met daarin een aantal sections. Deze sections tabel heeft een veld type met als type enum. Hierin staan de mogelijkheden: 'info','shop','blog','articles'
Elk van deze mogelijkheden hebben een tabel met dezelfde naam als deze mogelijkheden.
Voor de duidelijkheid:
Nu wil ik een query bouwen die aan de hand van het sectionid de inhoud ophaalt.
Zelf had ik iets als:
select s.name,@type:=s.type,t.content FROM sections s JOIN @type t ON (t.sectionid=s.id) WHERE s.websiteid=24
Nu blijkt dit niet te werken, ik vroeg me af of zoiet smogelijk is. Ik kan het altijd in 2 queries doen, maar 1 lijkt me mooier!
Ik heb een tabel met daarin een aantal sections. Deze sections tabel heeft een veld type met als type enum. Hierin staan de mogelijkheden: 'info','shop','blog','articles'
Elk van deze mogelijkheden hebben een tabel met dezelfde naam als deze mogelijkheden.
Voor de duidelijkheid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| sections id name etc.. type ENUM[info,shop,blog,articles] websiteid info id content etc .. sectionid shop id content etc .. sectionid blog id content etc.. sectionid articles id content etc.. sectionid |
Nu wil ik een query bouwen die aan de hand van het sectionid de inhoud ophaalt.
Zelf had ik iets als:
select s.name,@type:=s.type,t.content FROM sections s JOIN @type t ON (t.sectionid=s.id) WHERE s.websiteid=24
Nu blijkt dit niet te werken, ik vroeg me af of zoiet smogelijk is. Ik kan het altijd in 2 queries doen, maar 1 lijkt me mooier!