Toon posts:

welk moederboard voor quad core

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een moederboard voor een Q6000 processor.
Ik zit me nu alleen af te vragen wat nu het beste is voor deze processor.
Nforce680 chipset moederboarden Ondersteunen een quadcore nog maar net en zit je
volgens mij toch aan de top met wat het moederboard kan met de processor.
Kijk ik naar de I35 chipsets. dan ondersteunen ze ook de toekomstige 45nano meter CPU's
en tot 1066 Mhz DDR2 geheugen.. Maar ik heb al wel door de het 1066Mhz DDR2 geugen voor deze chipset niet of nouwelijks te krijgen is. Zoals het OCZ geheugen dat op 1066 Mhz zou moeten werken Gaat dus niet hoger dan 800Mhz op dit chipset.

Dus wat kan ik nu het beste doen ?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
De P35 voldoen prima voor Quad-core CPU`s. Het geheugen hoeft maar 533Mhz te zijn hoor.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 22:16

kokx

WIN

Kijk naar wat je wilt gaan doen met je PC. Als je voor een SLI opstelling wil gaan zou ik een nVidia chipset nemen (gezien deze iets langzamer zijn). Als je geen plannen hebt voor SLI zou ik een intel chipset nemen.

En over die I35 chipset, weet je wel zeker dat je dat nodig hebt. Ben je van plan om binnen 1 jaar je processor te gaan upgraden. Want dan heb je niet perse een I35 nodig.

Edit: Inderdaad voldoet de P35 chipset ook, zoals Mentox al zei.

[ Voor 8% gewijzigd door kokx op 01-09-2007 11:34 ]

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Het ligt er ook aan of je wil overclocken of niet...

Zelf heb ik een gigabye GA-P35-DQ6.. Dit is de toplijn van gigabyte...

Maar je kan er ook voor kiezen om een P35T versie te nemen.. deze kan al het ddr3 geheugen aan.

Ook heb je een (ik dacht) P35C versie.. deze ondersteunt én ddr2 én ddr3...

Deze mamaplankjes zijn trouwens allemaal prima geschikt om lekker mee te overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P5KC moederboard gehad Maar bij het inbouwen en na het installeren van Vista bleek
dat de Gbit lan port niet werkt. Stekkertje er in geen lampjes en ook windows ziet de betreffende hardware niet zitten. Omgeruild voor een andere. Precies het zelfde probleem. Ook geen Lampjes bij het maken van de netwerk verbinding en ook niets in Vista te zien.

Oh In de bios staat hij op enabled en zelf de boot rom aan gezet maar er gebeurd helemaal niets.

Dus vandaar dat ik me af vroeg omdat ik waarschijnlijk een ander moederboardje mag uitzoeken.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:34:
Ik heb een P5KC moederboard gehad Maar bij het inbouwen en na het installeren van Vista bleek
dat de Gbit lan port niet werkt. Stekkertje er in geen lampjes en ook windows ziet de betreffende hardware niet zitten. Omgeruild voor een andere. Precies het zelfde probleem. Ook geen Lampjes bij het maken van de netwerk verbinding en ook niets in Vista te zien.

Oh In de bios staat hij op enabled en zelf de boot rom aan gezet maar er gebeurd helemaal niets.

Dus vandaar dat ik me af vroeg omdat ik waarschijnlijk een ander moederboardje mag uitzoeken.
Heb dat probleem ook gehad, het probleem was simpel, gewoon de drivers erop zetten, van de CD die je erbij gekregen heb.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Maar zodra ik de drivers wil installeren van CD of van internet krijg ik direct een melding dat mijn systeem de nodige hardware iet heeft.
Pagina: 1