[Paradox?] Betrouwbare auto op LPG/G3

Pagina: 1
Acties:
  • 4.456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik ben op mijn gemakje aan het zoeken naar een auto voor woon-werkverkeer (binnen de stad) waarmee ik incidenteel ook enigszins representatief bij klanten voor kan komen. Via http://www.houderschapsbelasting.nl/Zuid-Holland.gif kwam ik erachter dat tot 850 kg G3 net zo duur is als benzine (!), vandaar dat ik mij daar nu op richt.

Ik zoek dus voor ongeveer 6000 euro een auto, formaat Ibiza/Leon op G3, bij voorkeur met een niet al te hoge kilometerstand, bouwjaar vanaf 2000. Wat ik ben tegengekomen:
Seat Ibiza 160dkm
Seat Leon 160dkm

Ik heb een lichte voorkeur voor Seat, maar als ik mijn blikveld iets verder verruim kom ik ook nog de volgende opties tegen, die een nickchange vereisen:
Peugeot 206 190dkm
Fiat Stilo 140dkm

Valt er generiek iets te zeggen over welke merken auto beter/betrouwbaarder zijn op G3? Japanners, Duitsers, Fransozen? Ben ik terecht bang voor een Peugeot met 190dkm op de klok? Ik vind 'm stiekum namelijk wel erg mooi :)

Ik heb overigens een lichte voorkeur voor het kopen van een particulier. Ik ben er ook een paar tegengekomen aangeboden bij Jetcar-achtige garages, en daar wil ik verre van blijven.

En ja, ik heb zelf ook altijd geroepen dat gas is om op te koken, maar ik ga niet genoeg rijden om diesel te rechtvaardigen, en benzine is echt (te) duur.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die 206 zou ik niet doen. Ga er maar es mee rijden, dan ben je genezen. Stilo ook niet, te onbetrouwbaar..
Ibiza/Leon gaat prima, maar kijk ook es naar een AR 145/146/147. Die dingen doen het prima op gas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Timmert schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:50:
Die 206 zou ik niet doen. Ga er maar es mee rijden, dan ben je genezen. Stilo ook niet, te onbetrouwbaar..
Ibiza/Leon gaat prima, maar kijk ook es naar een AR 145/146/147. Die dingen doen het prima op gas :)
Is een AR147 niet feitelijk gewoon een Stilo qua techniek, als in zelfde motoren enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nope. AR gebruikt twinspark motoren, de 1.6/1.8 in een Stilo zijn echt anders. Diesels zijn wel hetzelfde :)

Op het 156 forum rijden er enkele rond met een 1.6 16v op gas, met kilometerstanden tegen de 3 ton. Zonder noemenswaardige problemen. Ook user GA!S hier op GoT heeft veel 156's op gas gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Interessant topic:

LPG ellende

En niet alleen ik had problemen:

zion in "LPG ellende"

Er was overigens nog iemand op het forum hier die een 206 op LPG had, met dezelfde problemen.

Mijn advies: 206 op LPG, lekker laten staan :+

Om overigens bovenstaand verhaal af te maken (is al weer 4 jaar geleden):

Leasemij wilde niet meewerken aan verwijderen tank. Peugeot heeft de auto nog een keer of 20 in onderhoud gehad (letterlijk). Nadat ik door een wonder een ongeluk heb kunnen voorkomen toen hij weer uitviel op de snelweg, in overleg met mijn werkgever, naar de Peugeot dealer gereden, sleutels op de balie gelegd, en weggelopen.

1 1/2 week later stond hij te koop bij mijn toenmalige Leasemij, voor een flink bedrag.

Mocht je de 36-JL-HT ergens te koop zien, afblijven :)

Daarna een Seat Ibiza 1.9TDI genomen (172pk na chip :P ), die het motorisch geweldig heeft gedaan. Nu inmiddels een V50 2.0D.

EDIT:

Lang leve Vista Search :+

Hier een lijstje uit een e-mail naar de werkgever toen ik 20.000 had gereden. Dit lijstje is nog voor de Auto echt problemen kreeg:
1. De boordcomputer geeft regelmatig fouten en storingen, die verder geen gevolg hebben. De dealer weet niet waar ze vandaan komen.
2. De benzine meter gaat naar beneden, ook als je op LPG rijdt. Op een gegeven moment is geven de benzine meter en de boordcomputer aan dat de tank leeg is. Hierdoor weet je nooit hoeveel benzine je daadwerkelijk hebt. De dealer had hier geen antwoord op.
3. De auto valt regelmatig uit bij het stoplicht
4. De auto is ’s ochtends, zeker als het koud is, erg moeilijk te starten. Daarna rijdt je de eerste paar honderd meter al stotend weg
5. 2 keer heeft er een slang los in mijn achterbak gelegen. Deze slang is bedoeld om bij noodsituaties de LPG aan de onderkant van de auto te laten ontsnappen. De slang bleek onder veel spanning te staan en is weer vastgezet.
6. De Peugeot dealer in Voorthuizen gaf tijdens een beurt aan dat de leidingen die onder de auto lagen versleten waren. Dit kon het lekken van Gas als gevolg hebben. De leidingen bleken verkeerd aangelegd waar door ze klem kwamen te zitten in bochten en bij het remmen. De leidingen zijn inmiddels vervangen, waarna nieuwe problemen begonnen.
7. De auto is de laatste week 2 keer uitgevallen op de snelweg. Dit met gevolg dat ook mijn stuurbekrachtiging het niet meer deed. Gelukkig waren de auto’s achter mij alert en heeft het geen verdere gevolgen gehad.
8. Het gaspedaal intrappen heeft soms geen enkel gevolg. De auto versnelt nauwelijks of niet. Nog een keer proberen biedt uitkomst.
9. De slang van de luchtinlaat bleek los te liggen, dit had tot gevolg performance verlies en het snel warm worden van de motor. De slang bleek los geraakt te zijn door de LPG slang die er overheen was gelegd.

[ Voor 102% gewijzigd door PWM op 01-09-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 14:10

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik rij ook op LPG G3. Renault megane II
Nu al 60.000km zonder problemen. Net nog naar Bulgarije heen en weer geweest en geen centje pijn. Zelfs niet in mijn portemonnee >:)
Dus kan je wel een renault aanraden op LPG. Heb zelf de 1.6 motor.
Zelfs de handleiding is compleet met renault plaatjes. Wordt er ook door renault in gezet de installatie.

Installatie onder de kofferbak op de plaats van het reservewiel. Inhoud 67liter..vulinhoud 53liter:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/lpg1.jpg

Zo ziet mijn kofferbak er normaal uit...je ziet er niks van:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/lpg5.jpg

Injectoren:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/lpg3.jpg

Motoroverzicht:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/lpg4.jpg

Vulaansluiting netjes naast de benzine aansluiting achter de klep:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/lpg2.jpg

Bediening van de LPG installatie plus inhoudweergave:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/lpg6.jpg

Handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/lpg7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik snap even niet waarom er over die 850KG geroepen wordt, je komt toch geen auto tegen van 850KG op gas, of je moet een alto op gas zoeken? :P

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-09-2007 13:34 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:34:
Ik snap even niet waarom er over die 850KG geroepen wordt, je komt toch geen auto tegen van 850KG op gas, of je moet een alto op gas zoeken? :P
Nouja een 206 3d weegt 925 kilo, en dan is het verschil G3-benzine nog maar 11 euro per kwartaal. Heb overigens net even in die 206 met 2 ton gereden, voelt absoluut goed aan voor een auto van die leeftijd. Ik heb in een Toledo uit 1999 gereden en die voelde een stuk ouder aan. Helaas is deze 206 aan de buitenkant nogal geragd. En ik ben natuurlijk een beetje geschrokken door PWM's verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:34:
Als je een kleine auto van voor 2000 zoekt wil dat nog best wel eens lukken hoor. Ik ken iemand die een Ford Fiesta uit ~1996 had op LPG. Volgens autoweek weegt zo'n ding 848 kilo.

Ik heb totaal geen ervaring met rijden op LPG, maar hoe verhoudt het verbruik zich tot rijden op benzine met dezelfde auto? Of moet je dat in kilometers per tank gaan meten?

Edit: hier een wat nieuwere Fiesta op LPG in de aanbieding voor €4150,-

[ Voor 11% gewijzigd door Aike op 01-09-2007 18:55 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Aike schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:54:
[...]

Als je een kleine auto van voor 2000 zoekt wil dat nog best wel eens lukken hoor. Ik ken iemand die een Ford Fiesta uit ~1996 had op LPG. Volgens autoweek weegt zo'n ding 848 kilo.

Ik heb totaal geen ervaring met rijden op LPG, maar hoe verhoudt het verbruik zich tot rijden op benzine met dezelfde auto? Of moet je dat in kilometers per tank gaan meten?

Edit: hier een wat nieuwere Fiesta op LPG in de aanbieding voor €4150,-
Gek genoeg noemen adverteerders altijd de actieradius en de prijs van een volle tank, zo van "voor 18 eruro 400 km rijden!". In principe zou G3 niet veel minder zuinig moeten rijden als dezelfde motor op benzine (een paar procent). Met de vroegere gastanks leverde je 20% of meer in, net als qua vermogen.

Edit: ghi, ik zoek er dus wel een op Nederlands kenteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-06 17:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het verbruik in volume zou wat hoger moeten liggen omdat lpg per liter ongeveer 10 procent minder energie bevat dan benzine. Aangezien lpg per liter een factor 2,5 goedkoper is dan benzine maakt dat kleine verschil in verbruik weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Een Peug 206 met 190dkm zou ik op zich nog wel aandurven eigenlijk... De 206 is best betrouwbaar. In hoeverre een hersendode monteur je gasinstallatie in mag bouwen is me nie tbekend maar als ik de problemen zo eens lees dan gok ik dat daar ook een groot deel kundigheid bij de garage zit en natuurlijk, hoe was die auto geweest als hij geen gas gehad had? Ik heb drie kenissen die alle drie Peugeots op gas rijden (lease bakkies) en alle drie hebben ze eigenlijk nooit problemen.
Daarop zou ik hem dus nie tafkeuren. Wel, op dat je voor hetzelfde geld minder kilometers op de teller kunt hebben bij een paar andere auto's: 190dkm of 140 dkm is gewoon een groot verschil, ook tussen verschillende merken.

Maar ja, wellicht kun je wat met de prijs doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Anoniem: 399 schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:05:
Een Peug 206 met 190dkm zou ik op zich nog wel aandurven eigenlijk... De 206 is best betrouwbaar. In hoeverre een hersendode monteur je gasinstallatie in mag bouwen is me nie tbekend maar als ik de problemen zo eens lees dan gok ik dat daar ook een groot deel kundigheid bij de garage zit en natuurlijk, hoe was die auto geweest als hij geen gas gehad had? Ik heb drie kenissen die alle drie Peugeots op gas rijden (lease bakkies) en alle drie hebben ze eigenlijk nooit problemen.
Daarop zou ik hem dus nie tafkeuren. Wel, op dat je voor hetzelfde geld minder kilometers op de teller kunt hebben bij een paar andere auto's: 190dkm of 140 dkm is gewoon een groot verschil, ook tussen verschillende merken.

Maar ja, wellicht kun je wat met de prijs doen dan.
Nouja, zo kwam ik ook deze tegen. Heeft geen airco geloof ik, maar wel 3 deurs dus nog iets lichter. Heeft maar 120dkm gereden. En ik kan niks negatiefs vinden over de garage waar ie staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wissel je van werkgever, je hebt toch nu een leon II ?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Slasher schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:34:
Wissel je van werkgever, je hebt toch nu een leon II ?
Inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Weer even een update. Heb vandaag mijn Seat garage om advies gevraagd, de 1.8 20V motor raadt hij ten zeerste af, omdat de kop niet goed op gas kan, hetgeen vroeg of laat je de kop kost :). De 1.6 16V, evenals de 1.4MPI (uit de Ibiza/Fabia) zijn probleemloos volgens hem, die hebben al een "gas-kop".

De zwarte 206 heb ik inmiddels gereden, maar die wordt het niet. Verder speuren naar een mooie Ibiza/Leon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44
Volgens mij is de stelregel: Nooit een Franse auto op LPG.
Die kunnen niet tegen de hitte en voor je het weet zijn je kleppen weggebrand. Mijn pa had het met een Xantia en mijn broer met een Megane Coupé en geloof me, ze waren niet de enige. Zie ook hierboven al de probs met de 206jes op LPG.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Zonder het hele topic door te lezen zal ik wat korte ervaringen over LPG posten hier:

Opel @ gas: gaat met de kleinere (1.0 - 1.2) motoren goed, de zwaardere hebben vaker problemen.
Peugeot op gas: 206-jes hoor ik weinig problemen over, met mijn 307 uit 2004 heb ik zelf ook nooit problemen ondervonden (qua LPG). Oudere 206-jes weet ik niet.
Seat: Ibiza schijnt goed op gas te gaan, Leon hoor ik veel problemen over.
Skoda: Schijnt het erg goed op gas te doen
Volkswagen golf/polo: Prima op gas
Renault: Meganes e.d. gaan goed op gas, kleintjes geen idee
Fiat: Afrader, wordt ook niet meer met LPG geleverd
Ford: idem als Fiat

Rest van de merken: geen idee O-) Niet genoeg over gehoord om iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ervaringen zijn gebaseerd op verhalen van collegae uit mijn huidige bedrijf (waar 80% op LPG rijd in een kleine of midden klasse auto).

Persoonlijke zou ik de Skoda Fabia aanraden, dit wordt als zeer fijne en betrouwbare auto ervaren. Wat ik van de Ibiza rijders begrijp geven deze beestjes ook weinig problemen, echter hoor ik wel wat ongenoegen over de auto zelf (simpele dingen als bij vlot optrekken dat dingen uit je dashboard vallen, geen enkel licht in je achterbak (handig 's avonds..). Geen commentaar op de LPG dus, wel op de auto zelf ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Empie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:27:
Seat: Ibiza schijnt goed op gas te gaan, Leon hoor ik veel problemen over.
Skoda: Schijnt het erg goed op gas te doen
Volkswagen golf/polo: Prima op gas
Op zich zijn dit allemaal dezelfde (VW) motoren, jouw ervaring over de Leon zou kunnen gaan over de 1.8 20v, das namelijk de enige die VW zelf niet meer levert, en die raadt mijn Seat garage ook af op LPG.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 11:35
Installatie onder de kofferbak op de plaats van het reservewiel.
Vraagje, waar laat je het reservewiel dan? Het bij hebben van een reservewiel is trouwens een verplichting dacht ik?

BOE

Anoniem: 4629

Een busje vulmiddel mag ook. Of een compressor. Maarja je band zal maar net heel lelijk gescheurd zijn. Dan heb je een probleem.

Trouwens .. 53 liter. Daar kom je niet heel ver mee of wel. Vaak tanken. Maarja het is maar wat je erg vindt. En je mag niet door de chunnel geloof ik :?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:56:
Een busje vulmiddel mag ook. Of een compressor. Maarja je band zal maar net heel lelijk gescheurd zijn. Dan heb je een probleem.

Trouwens .. 53 liter. Daar kom je niet heel ver mee of wel. Vaak tanken. Maarja het is maar wat je erg vindt. En je mag niet door de chunnel geloof ik :?
Je wil in de praktijk wel een los reservewiel achterin leggen inderdaad. Met 53 liter kom je toch wel 4-500 km ver, ik had vroeger een 1.8 20v op benzine waarmee ik 1:9 reed, dan tank je ook elke 450 km.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje een Leon 1.6 16v op gas gereden, en naast het slecht starten en sporadisch afslaan bij stationair toerental (bijvoorbeeld tijdens het wachten voor een stoplicht) was ik er best tevreden over. Prestaties waren op LPG minstens evengoed als op benzine. Verbruik was niet echt denderend: gemiddeld 1:9 bij 80% snelweg. De auto was overigens voorzien van een Vialle lpi installatie.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

cman schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:52:
[...]

Vraagje, waar laat je het reservewiel dan? Het bij hebben van een reservewiel is trouwens een verplichting dacht ik?
is dat zo :?

edit:
nope

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 21:48
Ik heb zelf alleen ervaring met oudere (niet-G3) gas installaties en heb daar eigenlijk weinig te klagen over. Ik heb een Honda Civic (bj 93) op gas gehad. Die kocht ik met 180 dkm op de teller en heb ik toch tot 250 dkm ofzo mee gereden.
Hierna heb ik hem weg moeten doen omdat er groot onderhoud aankwam en die auto het eigenlijk niet waard was, maar de gas installatie werkte nog goed.

In de Civic had ik een tank van (dacht ik) 35 liter ofzo en tankte dus voor een 15-18 euro en reed daar een 320-350 kilometer mee, dus meestal rond de 1 op 10/11.

Het nadeel van een niet G3 installatie is dat de wegenbelastig 3x zoduur is als een benzine (150 vs 50 euro voor een Civic.

Dus kwa betrouwbaarheid kan ik je wel een Honda aanraden.

Hail to the king baby!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
Ik heb alleen veel ervaring met Renault op LPG, heb nu een Laguna 2.0 16V met 240.000 tot nu toe zonder problemen.

Verder een 1.6 16V op LPG gehad, ook geen problemen maar "maar" 145.000 km mee gereden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 14:10

Rico

Wie dit leest is gek....

Binnen nederland rij ik zonder reservewiel. Alleen een speciale spuitbus en anders mag de anwb komen.
Buiten nederland heb ik het reservewiel in de kofferbak en als de kofferbak vol is tussen achterbank en mijn leuning. Gaat prima.
En ik rij 530 - 600km op een volle tank lpg
En heb kan ook nog 700km op mijn benzine rijden....kan geen diesel tegenop >:)

En soms mag je niet in een parkeergarage.....maar wie ziet dat ik lpg rij?
Parkeer hem in oostenrijk altijd in de parkeergarage...geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Rico schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:08:
En soms mag je niet in een parkeergarage.....maar wie ziet dat ik lpg rij?
Parkeer hem in oostenrijk altijd in de parkeergarage...geen probleem
Tot ie ontploft heh, dan krijg je een bekeuring van 120 euro d'r voor. Dat je het weet. Dus: als je een vlammenzee uit de parkeergarage ziet oplaaien en het gebouw stort in, snel gaan pinnen.

Ik zie trouwens heel veel mensen die Franse wagens op LPG afraden, bijvoorbeeld wegens de temperatuur... maar een 307 en twee 207s rijden op gas even goed als op vloeibaar goud, en worden er niet warmer of kouder van... daar heb je al die electronica voor, die geeft je motor de koeling die hij nodig heeft om optimopti op temperatuur te blijven. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe oud die bakken van FlowDesign's familie waren maar redelijk moderne auto's mogen zo'n probleem gewoon niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Best knap als een wagen op vloeibaar goud rijdt. Het is geen brandstof en afhankelijk van wat nou precies het smeltpunt van AU is, smelt je blok ook :P

[/serieus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 15:40
Ik zelf rij een nieuwe type corsa 1.4 op gas en bevalt me perfect sinds maart 15K gereden en alleen de eerste duizend kilometer was gas wat gevoelig (de (gas)computer wou zelf weleens gas bijgeven bij rijden in de file om afslaan te voorkomen) maar dat soort gedrag heeft hij nu niet meer. De eerste 5K kilometer heeft hij iets als 0.3L olie gebruikt iets wat je bij de meeste gas auto's ook wel goed in de gaten moet houden. Na 15K in totaal iets als 0.6 L olie bijgevuld best netjes vind ik zelf.

Hou er wel rekening mee dat je gas eigenlijk niet constant met een loden rechtervoet moet rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

En, gezien je ondertitel wordt het een Skoda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:33

Snuffel

Vroem!

Alfa Romeo op gas = winnende combi

Rij zelf een 145 op G3, en al 200.000 km probleemloos. Ben ook niet de enige Alfa rijder die probleemloos op G3 rijdt.
Naast dat je lekker goedkoop rijdt, heb je ook nog eens een heerlijk complete en sportieve wagen.

Oh, de mensen die roepen: maar Alfa's roesten al in de folder hebben waarschijnlijk de afgelopen 10 jaar onder een steen gewoond. Da's zo passé......

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Slasher schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:33:
En, gezien je ondertitel wordt het een Skoda?
Haha ja, heb een nette Fabia Combi Elegance gevonden met G3 onderbouw.

Was op zoek naar een Ibiza/Polo of Fabia, en de Fabia won, omdat ie wat moderner was (Polo's en Ibiza's uit 2001 hebben geen klapsleutels, om maar iets te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SeatRider schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:25:
[...]

Haha ja, heb een nette Fabia Combi Elegance gevonden met G3 onderbouw.

Was op zoek naar een Ibiza/Polo of Fabia, en de Fabia won, omdat ie wat moderner was (Polo's en Ibiza's uit 2001 hebben geen klapsleutels, om maar iets te noemen).
Mooi hoor, maar geeft een klapsleutel de doorslag? :)
Maar wel een nickchange doen hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 21-09-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Slasher schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:40:
[...]

Mooi hoor, maar geeft een klapsleutel de doorslag? :)
Maar wel een nickchange doen hoor :)
Nee hoor :). Maar wel het idee dat de Fabia toen al op het onderstel stond waarmee de Polo en Ibiza pas (veel) later werden geleverd. Net als de 2007 Fabia, die het onderstel heeft waar de 2008 Polo op staat.

Heb een nickchange overwogen, maar misschien volgend jaar weer een auto van de zaak en dan blijf je bezig... Heb wel gekeken naar *.rider maar die bevat ongeldige tekens net als $merkRider...

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 15:55

psy

Rij zelf een Nissan Primera 2.0. Van 0 naar 300.000 kilometer in 7 jaar zonder noemenswaardige problemen. En dat met LPG G3 :)
Ik rijd er nog wel even mee door...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52

Boy

www.byoscoop.nl

Heb 60K gereden in een Leon 2 G3 (lease), geen enkel probleem...
moet 'm nu inleveren en heb nu zelf een auto gekocht: Laguna 1.8 G3...hoop geen problemen...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Pagina: 1