[ Vigor 2900 ] Draytek Vigor 2900G wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Vigor 2900G router, waarvan de ontvangst overigens echt super is in vergelijking met voorgaande routers.
Echter alleen heb ik al 3 dagen achtereen ervaren dat 't wireless gedeelte na ca. 1 dag geheel uit de lucht gaat. Alleen een reset helpt, dan is ie meteen weer terug maar is natuurlijk erg vervelend.
Gebruik voor beveiliging WPA/psk encryptie en verschillende clients die helaas allemaal 'tzelfde probleem ervaren.
Firmware is 2.5.6 (laatste versie). Iemand vergelijkbare issues gehad of tips?
Wireless hardware: Firmware Version : v1.46.01.24.4.1 (versie1, hierdoor dus geen ondersteuning voor WPA2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59

SpamLame

niks

Eigenlijk iets wat je liever niet wilt, maar heb je dat probleem ook als je de beveiligingen (wpa) uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar heb wel elders op forums gelezen dat wellicht het gebruik van WEP encryptie ipv WPA verbetering zou brengen (voor een router met 2.5.6 RCx software).
Is het mogelijk om via een telnet sessie e.e.a. te loggen en hierdoor te achterhalen wat het down gaan van de router (wireless only) veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
heb je de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, v2.5.6 is de laatste firmware mss kan ik ook v2.5.5 nog 'ns proberen maar die schijnt met WPA ook problemen te geven ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wireless settings vervanderd naar 11g only, alles lijkt nu al paar dagen goed te gaan ;-)
Pagina: 1