Sony DCR-HC19e en Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 13:42
Ik heb sinds 2 jaar een Sony DCR-HC19e, ik kon de driver niet vinden voor de USB connectie dus dacht ik laat ik eens een firewire kabel kopen. Toen begon de ellende... Ik heb een 15 euro Firewire kabel gekocht en heb deze aangesloten op mijn pc, maar ik krijg in geen enkel programma mijn camcorder te zien. Overal krijg ik de melding dat de applicatie mijn camcorder niet kan vinden.

Mis ik nou iets of ? Je hoort toch gewoon de kabel aan te sluiten en de camcorder op view/edit te zetten en vervolgens de applicatie op te starten? Ik krijg ook geen melding in windows dat er een nieuw apparaat is gevonden.

Ik gebruik als mobo: ASUS P5W DH Deluxe. In het bios staat de Firewire poort op Enabled, In windows staat hij ook op enabled. De driver die geladen is in windows is heeft als versie nummer: 5.1.2535.0 en de naam: Texas Instruments OHCI Comppliant IEEE 1394 Host Controller.

Heeft iemand toevallig ook deze camcorder, en zo, welke OS draai je en welke drivers gebruik je? Ik heb er namelijk wel een 2de format voor over. ( Heb net een reinstall van Windows XP SP2 gedaan maar geen succes :| )

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
De camera moet wel áánstaan maar dat weet je neem ik aan (in playback mode, vcr modus kan overigens ook).

Na aansluiten moet je dan de bekende Windows geluidjes horen dat er nwe. hardware gevonden is en de camera moet ook in apparaatbeheer verschijnen.....

Is dit allemaal het geval?
Welk programma gebruik je om beelden te capturen (in/op je pc te krijgen?)

• ZeroCode
Ja dat is het probleen, ik hoor het bekende windows geluidje dus niet... Oftewel er word niks herkent... Maar wat kan ik hieraan fout doen? Bedoel het is 1 kabel, 1 kant in de pc ( 6 pins ) en de andere in de camcorder ( 4 pins )...

?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je hebt wel de DV-out van de Sony gepakt toch?
Zeker geen andere firewire/1394/ilink apparaat om de firewire kaart te 'testen'? (externe harde schijf, camera van de buurman.......)
Geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer?

Op de Sony site staat het volgende:

Begin hier:

-Koppel alle IEEE 1394 apparaten los.
-Installeer alle stuurprogrammas en software die bij uw camera werden geleverd.
-Schakel de camera in.
-Koppel uw Handycam aan de computer via de Sony i.LINK kabel.

Vervolgens nog een hele rits tips/adviezen (fw driver opnieuw installeren etc.).
zie hier (kiezen voor; 'ander merk')

• ZeroCode
Probleem ligt waarschijnlijk aan mij. Ik heb de cam naar een vriend genomen en daar hoorde je wel ineens het bekende windows xp belletje. ( Hardware found ). Maargoed ik ga maar eens een firewire kaart erbij kopen, jammer dat de asus onboard firewire kaart niet werkt :| beetje tegenvaller dan voor een board van 250 euri :)