Hoi mede tweakers,
Ik heb een vraagje, wat voor mijn Coolermaster Stacker UW1 de beste airflow zou zijn. Ik heb iets in Google SketchUp geprobeerd te maken (1e keer
):

Iets wat ik niet kon meenemen in de tekening, in het zijpaneel zit ook nog een 12CM fan, een klein beetje rechtsonder het CPU koelblok.
Zo ziet ie er in het echt (leeg) uit:

Nou zat ik te denken of het misschien niet beter is om de onderste (achterin) 2x 8CM naar binnen te laten blazen? Ze blazen het hardst van alle fans, en blazen echt koude lucht naar buiten, dus ik heb het idee dat ze niet echt veel doen. Bovendien is helemaal onderin achterin de kast niet echt warme lucht te bekennen...
Hardware:
Scythe Infinity CPU cooler
Coolermaster Stacker UW-1
6 HDD's, onderin 4x400gb's, vervolgens in de bay daarboven in de onderste 2 sloten van die bay 2 64GB Raptors en daarboven 2 slots leeg.
Fans:
12CM intake voorin onderin 20% airflow (blaast redelijk zacht)
12CM intake voorin middenin 60% de kast bereikt (blaast redelijk zacht)
12CM intake voorin bovenin 100% airflow (blaast redelijk zacht)
12CM intake zijkant van de kast middenin het zijpaneel 70% airflow (word belemmerd door CPU koelblok)
12CM outtake voedingsfan (blaast redelijk zacht)
12CM outtake fan achter de voeding (blaast redelijk zacht)
8CM outtake onderin (blaast heel hard)
8CM outtake bovenin het midden (blaast redelijk zacht)
8800GTX videokaart die naar buiten blaast
Heb ik niet teveel outtake in vergelijking met intake, dat ik overdruk krijg oid?
Wat zouden jullie doen, de 8CM fans toch naar binnen laten blazen of gaat dat niet werken?
Ik heb een vraagje, wat voor mijn Coolermaster Stacker UW1 de beste airflow zou zijn. Ik heb iets in Google SketchUp geprobeerd te maken (1e keer

Iets wat ik niet kon meenemen in de tekening, in het zijpaneel zit ook nog een 12CM fan, een klein beetje rechtsonder het CPU koelblok.
Zo ziet ie er in het echt (leeg) uit:

Nou zat ik te denken of het misschien niet beter is om de onderste (achterin) 2x 8CM naar binnen te laten blazen? Ze blazen het hardst van alle fans, en blazen echt koude lucht naar buiten, dus ik heb het idee dat ze niet echt veel doen. Bovendien is helemaal onderin achterin de kast niet echt warme lucht te bekennen...
Hardware:
Scythe Infinity CPU cooler
Coolermaster Stacker UW-1
6 HDD's, onderin 4x400gb's, vervolgens in de bay daarboven in de onderste 2 sloten van die bay 2 64GB Raptors en daarboven 2 slots leeg.
Fans:
12CM intake voorin onderin 20% airflow (blaast redelijk zacht)
12CM intake voorin middenin 60% de kast bereikt (blaast redelijk zacht)
12CM intake voorin bovenin 100% airflow (blaast redelijk zacht)
12CM intake zijkant van de kast middenin het zijpaneel 70% airflow (word belemmerd door CPU koelblok)
12CM outtake voedingsfan (blaast redelijk zacht)
12CM outtake fan achter de voeding (blaast redelijk zacht)
8CM outtake bovenin het midden (blaast redelijk zacht)
8800GTX videokaart die naar buiten blaast
Heb ik niet teveel outtake in vergelijking met intake, dat ik overdruk krijg oid?
Wat zouden jullie doen, de 8CM fans toch naar binnen laten blazen of gaat dat niet werken?
57696520646974206c65657374206973206e657264