[Apache/PHP] php5ts.dll loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Mede Tweakers,

Ik ben een server aan het opzetten met behulp van apache (versie 2.2.4) en php (5.2.x). Dit doe ik op een windows XP SP2 computer met alle updates. Het is voor het ontwikkelen van websites.

De installatie van alle bestanden gaat goed. De server werkt na behoren. Nu MySql installeren wederom geen probleem en Mysql werkt goed.

Als ik een een website open (http://localhost/voorbeeldsite). Dan loopt krijg ik een fout melding van de browser dat Apache onverwacht is gestopt (Echter Apache server draait nog). Dit gebeurt alleen op het moment dat een mysql_connect() funtie wordt aangeroepen. Het logboek geeft aan dat het probleem in php5ts.dll zit. Als ik een andere Php versie pak blijft het probleem bestaan.

code:
1
2
3
Vastgelopen toepassing: httpd.exe, versie: 2.2.4.0, 
vastgelopen module: php5ts.dll, versie: 5.2.2.2, 
vastgelopen op: 0x0000a8ea.[s][/s]

Is iemand dit probleem ook al eens tegen gekomen en hoe is dit opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door JoostMartijn op 01-09-2007 01:13 ]

Windsoft

• JoostMartijn
De volgende versies van php heb ik geprobeerd 5.2.2 en 5.2.4.

Ik heb ook nog van diverse andere versies de php5ts.dll geprobeerd

Windsoft

• JoostMartijn
Bij versies van 5.1.x gaat het wel goed. Is er een probleem met apache 2.2 en php 5.2.x?

Het lijkt me niet dat ik de eninge met dit probleem ben!

Windsoft

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Staan er verder geen errors als PHP geladen wordt?

Libmysql.dll is in PHP 5.2.2 gewijzigd. Je kunt kijken of kopieren van de oude libmysql.dll naar een nieuwe PHP installatiedirectory het probleem verhelpt.

Mocht dit een fout in PHP zijn, kun je op bugs.php.net een bugreport aanmaken. Daarvoor moet je echter wel significant meer vooronderzoek doen.

• JoostMartijn
Heb ik geprobeerd, op dat moment start appache niet meer na een restart!

Ja, die error zie ik staan in logboek van Windows. De appache log registeren geen fout.

Windsoft