Toon posts:

[iPod Video 30gb] HD nu al stuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers :)

Daarstraks ben ik, heel fier, een iPod video gaan kopen :) en vind het echt een prachtding!

Maar ik heb nu gemerkt, dat als ik een liedje aan het afspelen ben, dat de menu's nogal "haperig" switchen en ik hoor van tijd de HD ook "klikken" (denk aan het geluid van de lees/schrijfkoppen die verspringen ofzo). Nu vroeg ik mij af, is dit normaal fzo?

Ik had vroeger een simpele iPod mini en die had dit allemaal niet dus vandaar dat ik ergens het gevoel heb dat dit gewoon niet klopt..

Misschien dat iemand hier meer over weet of wat nuttige info heeft? :)
Ik heb op google al wat zitten zoeken, maar ik vind niet meteen nuttige info terug..
wel heb ik iets gevonden om tijdens reset op menu en previous te duwen en dan met de diagnostics toosl ofzo die je dan hebt, je ipod na te kijken :) (ik doe nu een poging om de hd te scannen:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:57
Ik heb het bij mijn video ook dat als de muziek afspeelt dat het menu haperig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus ik mag dit als normaal beschouwen? of is dit toch iets dat niet zou mogen?

en dat met die hd? want dit baart me wel zorgen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 01:24:
dus ik mag dit als normaal beschouwen? of is dit toch iets dat niet zou mogen?

en dat met die hd? want dit baart me wel zorgen :s
Ja is vrij normaal...maar wat bedoel je nu precies met haperig? Het is een harde schijf dus heel vlug door de menu's vliegen heb je soms een halve seconde "slow down" ofzo voordat je terecht komt waar je moet zijn. Daarom heb ik een nano gekocht omdat je zulke problemen niet hebt.

btw, wist je dat Apple een press event heeft op 5 September met waarschijnlijk nieuwe iPods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klikken is allezins normaal, ik heb onlangs ook een nieuwe iPod video 30GB gekocht en deze heeft het klikken ook, dit wel enkel wanneer hij het volgend liedje gaat ophalen om het in zijn buffer geheugen te plaatsen. Van het echt traag door het menu gaan heb'k eigenlijk niet veel last van, maar ja wat is traag natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik was ook aan het twijfelen tussen een iPod nano en video :)
maar de nano kostte 259 eur en de video 269.. voor die tien euro meer heb ik nu 22gb meer opslag :) (ook al had ik ergens misschien liever een flash player gehad.. )

En inderdaad, het is ongeveer een halve seconde slowdown, als ik bijv. druk op menu om terug te gaan, duurt het idd heel even voordat ik daadwerkelijk een menu terug ben.

En dat klikken, dat heb ik soms ook tijdens een liedje geloof ik.. Maar oke :) dan weet ik dat dit normaal is.. prettig vind ik het niet maar het went vast wel :p

Maar ik heb nog een vraagje :) zo een iPod video, zijn die kwetsbaarder of gaan die rapper stuk? (krasjes op hd etc) of is dat allemaal zo gemaakt en ontworpen, dat dit eigenlijk verwaarloosbaar klein is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd het in de gaten zou ik zeggen, de mijne ging na 9 maand stuk .... nadat ie een poos veel klikte en niet meer wilde synchen. Omgeruild en nu met de 2e GEEN geklik meer ... zeer stil en geen haperingen in menu's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mm ja zo'n toestellen hebben vaak 1 jaar garantie :) als de schijf nu al raar zou doen en/of fouten zou hebben, crashed deze echt wel binnen het jaar :) (met wat geluk toch)

hoe weet je eigenlijk welke gen je hebt?
Gevonde :)

En ja ik wist dat er op 5 september vermoedelijk nieuwe ipods worden geintroduceerd :p
maar volgens de geruchten, gaat de nieuwe ipod video een touchscreen hebben enzo, en daar heb ik niet echt behoefte aan :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 12:23 ]

Pagina: 1