Ik heb vandaag nagevraagd op winkels, en ben erachter gekomen dat je niet zomaar een 7200 toeren harde schijf op je computer kan installeren. Je hebt daarbij ook een speciale kabel nodig en een special UDMA poort. Ik heb een pII moederbord, ik weet alleen niet waar ik die moet zoeken, kan iemand me daarmee helpen? Ik weet ook niet waar ik de tweede harde schijf in m'n computer moet plaatsen. Graag hulp hierbij AUB!!
?
Is geen probleem hoor. Een 7200 toeren schijfje is niets anders dan een 5400 of 10.000 rpm schijfje. (Afgezien van de geluidsproductie)
Hooguit dat de schijf UDMA 66 of 100 is. Maar daaronder kan je alles gewoon op je mammaplankje pluggen hoor...
Is geen probleem hoor. Een 7200 toeren schijfje is niets anders dan een 5400 of 10.000 rpm schijfje. (Afgezien van de geluidsproductie)
Hooguit dat de schijf UDMA 66 of 100 is. Maar daaronder kan je alles gewoon op je mammaplankje pluggen hoor...
Verwijderd
Gewoon te installeren ! Als je maximaal voordeel wilt behalen (ATA 66) heb je wel een speciale (met extra massa adertjes gemaakte) kabel nodig. Maar het voordeel zal je bitter tegenvallen. Dus gewoon aansluiten !
Een PII moederbord?
Ik heb laatste een 7200 tpm gehangen aan moederbord met een chipset uit '92 (triton)
Geen probleem, alles is downwards compatible!
Ik heb laatste een 7200 tpm gehangen aan moederbord met een chipset uit '92 (triton)
Geen probleem, alles is downwards compatible!
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Gewoon kopen dat ding, hij past perfect op een "oud" mobo.
Dat udma66 is toch alleen maar grote onzin want voordat je 66mb/sec uit je hdd's/cdroms tegelijk trekt...
Alleen handig voor het wat sneller uitlezen van je cache
/me heeft ook maxtor 7200/udma66/2mb buffer op een gewone idepoort aangesloten en werkt perfect
Dat udma66 is toch alleen maar grote onzin want voordat je 66mb/sec uit je hdd's/cdroms tegelijk trekt...
Alleen handig voor het wat sneller uitlezen van je cache
/me heeft ook maxtor 7200/udma66/2mb buffer op een gewone idepoort aangesloten en werkt perfect